X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאחורי תענוגות הבשרים של מסעדה קטנה בכפר סבא עומד שף גדול, המייבא אותם היישר מארגנטינה
▪  ▪  ▪

ידע הבשרים הארגנטינאי כבר הפך לשם-דבר בעולם הקולינריה, ומן הסתם אין לו אח ורע עלי אדמות. ניסיונות החיקוי העלובים של היידע הזה, שנעשו בעבר בארץ, אפילו בידי שפים ארגנטינאים, לא צלחו, מהסיבה הפשוטה: הבשר הישראלי, שבו השתמשו, ואורח-בישולו, לא עמדו ברמה הארגנטינאית המקובלת.
ניסיון מוצלח ראשון, מן הסתם, להתגבר על הבעיה הקולינרית הזו בארץ שלנו נעשה באחרונה בידיו של שף ארגנטינאי במסעדת-בשרים קטנה, שפתח, לא מכבר, במרכז כפר סבא. השף, אלברטו בן-מאור, בעליה של מסעדת "אסאדו לטינו" (ברחוב טשרניחובסקי 30) עשה מעשה נועז כשהחליט לנהוג לפי הכלל הישן: "אם ההר לא בא אל מוחמד - מוחמד בא אל ההר”. סוד הצלחתו טמון, ללא ספק, בכך שהוא מייבא את הבשר המוגש במסעדתו היישר מארגנטינה הרחוקה ומבשל אותו כדת וכדין, על-פי הכללים הנוקשים הנהוגים במכורתו, ארץ-הבשר-לדוגמא.
אלברטו, שכבר היה בעבר שותף להצלחות קולינריות רבות, הנהיג ב"אסאדו לטינו" מתכוני-בשר ייחודיים מארץ-הולדתו, הוסיף להם מרינדות, שהותאמו לטעם הישראלי הגס יותר, וייצר תפריט מגוון, שכבר זכה למחמאות רבות מאורחי המסעדה - רבים מהם, באורח טבעי, יוצאי דרום-אמריקה.
מהפך במסעדה
אלברטו מבטיח, כי כבר במחצית השנייה של החודש הזה (דצמבר) תהיה המסעדה שלו כולה על טהרת המטבח הארגנטינאי, ללא פשרות, וזאת בעזרתם של שפים נוספים, שעלו מדרום-אמריקה ושהתמחו בהכנתו המיוחדת של הבשר עד להגשתו לצלחת הסועד. כך, למשל, שלא כמו במסעדנות הברזילאית, שבה נוהגים לשרוף את הבשר - יקפידו במסעדה הארגנטינאית ליישן את הבשר ולשמור על צבעו הטבעי, המעודן יותר.
מלבד המנות הראשונות והעיקריות, שהן כבר כיום על טהרת המטבח הארגנטינאי, יוגשו ב"אסאדו לטינו" גם שפע של קינוחים מאותו מטבח מהולל: החל בסלט הפירות המסורתי, דרך ה"פלאן" (קרם קרמל) ועד לתפוח העץ המבושל והדיאטטי, השופע מתיקות טבעית.
הבשר האיכותי של אלברטו נצלה בשיטה ייחודית ואיטית, במשך שש שעות תמימות, והמעניקה לו טעם עסיסי מיוחד. האסאדו, שמשקלו מגיע ל-50 ק"ג (!) נצלה על חרבות-שיפודים, מעל משטחי-עץ, מה שמעניק לו טעם מיוחד במינו. נוסף לאסאדו עצמו ניתן ליהנות משיפודים, קבבים, עופות, נקניקיות ומיגוון בשרים נוספים, כל הבשרים מוגשים בליווי רטבים מיוחדים, כמו הצ'ימיצ'ורי הידוע, המעשירים את טעמם. כייאה למסעדת-בשרים ארגנטינאית לשמה, עוברים כל הבשרים תהליך-יישון מייגע, בשיטה ייחודית, ולאחר מכן הם נצלים צלייה איטית על גריל-פחמים, שיובא במיוחד מארגנטינה. התוצאה: אנטריקוט, נקניקיות-צ'וריסו, צלעות-כבש, סינטה, מיקס-כליות, שקדים, מעיים, אסאדו-כבש, כשהכל נימוח בפה ומעורר חושים נרדמים.
חטוף ואכול
במסעדת "אסאדו לטינו" מגישים את תענוגות הבשרים המיוחדים בשיטת "אכול כפי יכולתך", כנהוג בארגנטינה, בארבע אפשרויות של ארוחות ובמחירים הנעים מ-99 ל-119 שקל לארוחה דשנה, כשלחלופין יש גם ארוחות עסקיות דלות יותר, ל"בטן אנורקסית", במובן הארגנטינאי, במחירים הנעים בין 40 ל-80 שקל בלבד. אנחנו, שהתנסינו בכל השיטות בארגנטינה עצמה, יכולים להמליץ בכל פה על שיטת "אכול כפי יכולתך - למי שכמובן רק יכול.
ההבדל הוא רק בכך שבארגנטינה המדובר במסעדות-ענק, עם שפע בלתי נדלה של אוכל, ובמחירים מגוחכים של 5 דולר (!) לארוחה דשנה.
אל הארוחות המוגשות ב"אסאדו לטינו" מתלווים גם יינות, על טהרת יקבי חבל מנדוסה בארגנטינה. היינות מיושנים בחביות עץ-אלון ומשביחים בכך את טעמם. מחירה של כוס יין נע בין 19 ל-69 שקל - תלוי בזן.
לצידה של המסעדה עומד גם שירות-קיטרינג למיגוון-אירועים מחוץ למסעדה: החל באירוע פרטי וצנוע, המיועד ל-20 אורחים, בבית פרטי, וכלה בקרנבל-בשרים של ממש, המיועד ל-1,000 אורחים בגן-אירועים.

תאריך:  03/12/2007   |   עודכן:  03/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אסאדו לטינו" - סיפור עם בשר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כשר? ל"ת
זו ישראל, שכחתם?  |  3/12/07 20:56
2
קשה להתיחס לכשרות? ל"ת
או שזה פמיטיבי?  |  3/12/07 21:50
 
- צ'וריסו=נקנקיות חזיר ל"ת
שיוש  |  3/12/07 23:24
3
למה צריך לפרסם מסעדה עם חזירים ל"ת
זו מדינת היהודים  |  4/12/07 19:40
 
- בשר כשר לא טעים!!!!!!
אנטי כשר  |  5/12/07 18:30
4
אין במסעדה הזאת בשר חזיר
המבין בבשרים  |  5/12/07 18:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
הארגון בראשותו של עמי אילון לא חזה ולא הכין את ממשלת ישראל לאינתיפאדה שפרצה זמן קצר לאחר שפרש, ואשר יאסר ערפאת הכין מתחת לאפו של ראש השב"כ. יתר על כן, אילון האשים את אהוד ברק בכישלון ועידת קמפ-דייויד ובפרוץ האינתיפאדה
הרצל ובלפור חקק
ספרי לימוד ותכנים ספרותיים הם אכן כלי מאבק בהנחלת ערכים ומורשת. אין הם באים רק להעביר מוטיבים ספרותיים וז'אנרים ספרותיים אלא יש בהם גם שימוש לצרכים אחרים, להנחלת אידיאולוגיות של מעצבי המקראות
נרי אבנרי
התחושה הדומיננטית של המושחתים, היא הייחום. הם כל כך מיוחמי כסף ציבורי, עד כי כל מי שיהין לדכא את ייחומם, הופך באחת לאויב האומה. ד"ר ירון זליכה ניסה, והצליח- ועל כך מגיעה לו תודתנו...
עו"ד משה גולדבלט
"היכל המשפט" בעיר חיפה הוא מכוער להפליא, עוין לבאים בשעריו, לא תפקודי, וכבר כיום ברור שאינו מסוגל לענות על הצרכים
דני רשף
אהוד אולמרט חייב לנו הסבר למה נטש את רעיון ההתכנסות. מתי תבשיל בו ההכרה שהזמן דוחק, שמדינת ישראל אומנם צריכה לתת הזדמנות לשלום אבל לעולם אסור לה להיות תלויה בחסדי ההנהגה הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il