X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חג החנוכה הגיע וזה הזמן לבחון את ממלכת החשמונאים ויחסה לעניינים אשר רלוונטיים גם למעלה מאלפיים שנים אחרי שאחרון המלכים היהודים נפח את נשמתו
▪  ▪  ▪
כפר חשמונאים

מלכי בית חשמונאי אשר היו כהנים במוצאם השתייכו לזרם הצדוקי ביהדות. בתחילת ימי החשמונאים היה הזרם הצדוקי לא רק הזרם השליט בגין קרבתו לכהונה אלא גם הזרם הגדול ביותר מבחינה מספרית, אחריו בא הזרם הפרושי שהיווה מיעוט גדול. ואילו הזרם השלישי, האיסיים, היוו מיעוט זניח.
למרות ואולי בגלל שהצדוקיות היתה זרם השלטון החל העם לנהור דוקא אחר הפרושיות והחשמונאים לדורותיהם נלחמו בזרם זה וניסו לדכאו ולא בכדי. במהותו של זרם זה אשר השתלט בסופו של דבר כליל על היהדות יש משהו אשר שולל עצמאות מדינית: כאשר התגלע סכסוך על השלטון בין שני בניו של אלכסנדר ינאי, יוחנן הורקנוס ויהודה אריסטובלוס פנו ראשי הפרושים אל המצביא היווני פומפיוס על-מנת שיכבוש את הארץ ו"יצילם מעולם של אלה".
היתה זו כפיות טובה קשה ביותר של ראשי הפרושים כלפי בניה של שלומציון המלכה אשר הפסיקה את ימי רדיפת הפרושים (תוך שהיא מסתמכת על צוואה מפוקפקת שלכאורה כתב בעלה, אלכסנדר ינאי) ונתנה להם תפקידי שלטון. 103 שנים מאוחר יותר יעלו אותם רומאים על ירושלים וישרפו את בית המקדש, מעוזם האחרון של הצדוקים.
המספר הזה, מאה שנים, ימשיך לרדוף כל ממלכה אשר תקבל על עצמה את היהדות שכאמור מרגע החורבן היתה פרושית לחלוטין. אף לא אחת ממלכות אלה תשרוד יותר ממאה שנים כממלכה יהודית (ממלכת חמייר, ממלכת חדייב וממלכת הכוזרים) ולכן אין פלא כי הציונות הדתית לקחה מספר צעדים לכיוון היהדות הצדוקית למעשה אם כי (עדיין?) לא להלכה, ראשיה וגם כלל הציבור הבינו כי לא ניתן לשלב בין היהדות הפרושית כמות שהיא לבין מדינה עצמאית ומתפקדת ובחרו במדינה תוך כדי שהם מנסים לשמור על 'רמת פרושיות' גבוהה ככל האפשר ולדעתי כאן טעותם.
הציונות הדתית אינה צריכה להסתפק בדברים אשר נראים לה הכרח המציאות אלא ללכת עוד מספר צעדים לכיוון היהדות הצדוקית גם להלכה וגם למעשה.
את הדבר הראשון שבו הציונות הדתית צריכה לעשות לדעתי ניתן גם כן ללמוד מהחשמונאים. החשמונאים בדומה לנו, השתלטו על ארץ בה היו זרים רבים. יוונים, פניקים, שומרונים, סורים ועוד.
מדיניותם של החשמונאים כלפיהם היתה פשוטה: גיור, בריחה או מוות. רוב התושבים בחרו בגיור וכך בתוך שני דורות הפכה ארץ המיושבת כמעט כולה ע"י זרים לארץ יהודית כמעט לחלוטין. על-מנת למנוע בלבול יש להדגיש כי לא מדובר בהליך הגיור המקובל היום (שמקורו גם על-פי הרבנים בימי הביניים המאוחרים) אלא בהסכמה לקבלת היהדות בלבד, ללא תהליכים ארוכים וללא שבעת מדורי הגיהנום אשר מעבירה הרבנות את המגוירים כיום, אומנם ספק אם המגוירים עצמם קיבלו על עצמם בלב שלם את היהדות אך ילדיהם ובודאי נכדיהם כבר נולדו כיהודים לכל דבר. הסתגרנות אשר השתלטה על היהדות במהלך שנות הגלות הארוכות אינה מתאימה למדינה עצמאית וגרוע מכך במשך השנים היא הפכה לגזענות שחלחלה עמוק גם לתוך החברה החילונית.
מיד יקפצו כמה קופצים מקצועיים ויטענו כי כיום לא ניתן לגייר אנשים בכוח והם כמובן יצדקו, אך כן אפשר לתת תמריצים בין אם כספיים ובין אם אחרים. היתרונות עבורנו הם רבים ומגוונים החל בהגדלת מספר היהודים על חשבון מספר הפלשתינים והשתלטות איטית על שטחי יו"ש בצורה זו וכלה במתן אלטרנטיבה לנדכאי החברה הפלשתינית המסייעים לטרור על-מנת לטהר את שמם (הומואים, בנות שנאנסו ונשים שנאפו).
אם נבחר בדרך זו אל לנו לצפות למבול מיידי של גרים אלא לטפטוף קל, טפטוף שאם נתמיד ונתייחס לגרים כאל שווים ואף מעבר לכך, יהפוך לנהר של ברכה.

תאריך:  05/12/2007   |   עודכן:  05/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ללמוד מהחשמונאים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון קל:
בן ימין  |  5/12/07 14:01
2
הוא דוקא צודק
האיש  |  5/12/07 14:38
3
מאמר יפה, אבל רשימת נדכאי החבר
אור77  |  5/12/07 15:50
4
הבנו
ע.ג1  |  5/12/07 18:10
5
המצביא היווני פומפיוס ?? רומאי
מרק טווין  |  6/12/07 07:57
 
- טעות סופר
יואב עציון  |  6/12/07 09:37
6
גם הורי גוירו באופן מהיר
הורדוס  |  6/12/07 09:53
7
דקלום היסטורי מתכנית ביה:ס -בש ל"ת
מוטי קופר/  |  6/12/07 21:37
8
לא מאמין שהפלסטינאים יתגיירו
עמיהוד  |  7/12/07 19:12
9
הדרך היא אחרת
עמיהוד  |  7/12/07 19:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שטרית
על זה נאמר ובצדק, "היזהרו בבני עניים כי מהם תצא תורה". והתורה אכן יצאה ויוצאת מפיו של אריאל אטיאס, בצורה קולחת, משכנעת, אמינה ועניינית, למגינת לבם של מקטרגיו
בועז מושקוביץ
הזייפנים ומפרי האתיקה העיתונאית היחידים בפרשת פברוק "מותו" של מוחמד א-דורה הם טלאל אב-ראחמה, שארל אנדרליין ואנשי "פראנס-2” בצרפת וכך צריך להישאר. אסור שבמישהו מאיתנו ידבק הרבב של חוסר אמינות ואסור שחוסר הגינות יחדור ליחסים שבין האנשים המעורבים בחקירה ופרסום ממצאיה
עו"ד זיו שרון, ניר הורנשטיין
לעיתים רבות הסכמים שונים מופיעים בתחפושת ומה שכתוב בהם איננו מעיד על מהותם. ועסקינן הפעם דווקא בסוגי הסכמים שממ"י או רשויות מקומיות הינם צד להם
אהרן אריאל לביא
עיקרון ההתמחות ומערכת החינוך
אפרי הלפרין
"הממשלה הזאת, שאני עומד בראשה, איננה פועלת ולא תפעל כדי למגן את מדינת ישראל לדעת". כך אמר אהוד אולמרט, הוא הוסיף ואמר כי בכוונתו לספק ליישובים בישראל את המיגון המינימלי ההכרחי להצלת חיים בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il