X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הייתם מעורבים בתאונת דרכים בה מעורב רכב השייך לחברת ליסינג או השכרת רכב? - צפו לעוגמת נפש! מי ישלם את הנזק ועד כמה תצטרכו להתאמץ כדי לקבל פיצוי?
▪  ▪  ▪

'דפקו' לך את הרכב שלא באשמתך? רוב הסיכויים שהדרך היחידה לקבל פיצוי על כך - היא לתבוע את הנזק בבית המשפט.
בדרך כלל הדבר קורה כאשר הרכב מבוטח בביטוח חסר (חובה בלבד) או ללא ביטוח רכב כלל. ניוז פלאש: מרבית הרכבים הנוסעים על כבישי ישראל הם כאלו!
על רכבי הליסינג אין חובה לבטח את הרכב בביטוח צד ג'. רכבים אלו מבוטחים בעיקר רק בביטוח חובה, הביטוח היחיד המחויב בחוק, וזאת להבדיל מחברת ביטוח, המתנהלת ע"פ נוהל חוקי ומסודר איך מטופלות תביעות צד ג' (הנזק שאינו שנוי במחלוקת חייב להיות משולם תוך 30 יום...).
מומחים מענף שרותי הרכב כולל שמאי רכב רבים, מוסכים ומומחי תביעות טוענים: "מקרים כאלו קורים בעשרות - מדי יום ויומו!" ומוסיפים: זוהי "תופעה אשר הפכה למגיפה". מה הסיכוי שזה יקרה לך? גבוה מאוד. אם מדי יום מתרחשות בישראל מעל 180 תאונות דרכים ומרבית כלי הרכב הנעים על כבישי ישראל נמצאים בבעלות חברות הליסינג (מעל 75%!) - מה הסיכוי שאת/ה תיקחו חלק בתאונה כזו?!
המקרה של גברת ישראלה
הרכב הפרטי של גברת ישראלה נפגע מאחור בעת שעמד ברמזור אדום, על-ידי רכב של חברת 'אפריקה ישראל', 'אינטל', 'בזק', 'חברת החשמל' או כל חברה מכובדת אחרת (לשם הדוגמא בלבד). על-פי חוקי התעבורה הרכב הפוגע אשם, הנהג/ת הפוגע/ת מודה באשמה, מתנצל ונותן את פרטי קצין הרכב של החברה לגברת ישראלה. הגברת הנכבדה, מודיעה לחברת הביטוח שלה, מתקנת את רכבה במוסך ומשלמת מכיסה בצ'ק דחוי. כשהיא פונה לקבל את הכסף מבעל הרכב (חברת הליסינג/השכרה) התביעה בדר"כ נדחית בטענות שונות, מגוון תירוצים ושלל אבסורדים נוספים ("... הרכב שלנו נהדף על-ידי רכב אחר מאחוריו, ...חוו"ד נגדית של שמאי מטעם החברה שמצביעה על כך שהנזקים נגרמו לאחר המקרה, ...הנהג לא מודה שהוא פגע בך ועוד טענות שונות ומשונות כיד הדמיון - רק שלא לשלם על הנזק).
במקרים מיוחדים מציעה החברה "פשרה" ומציגה סכום נמוך בהרבה מהסכום ששולם עבור תיקון הרכב ומציגה כאלטרנטיבה רק את בתי המשפט (דרך, אשר כידוע, גם ע"פ כל ארגוני הצרכנים, מרתיעה את מרבית הצרכנים, הנמנעים ממסע התלאות וההוצאות הכספיות הנלוות) - כך מרבית הנהגים מתפשרים או סופגים בכאב את ההפסד...
על חברות הליסינג/ההשכרה אין שום חובה חוקית חד-משמעית - רק רצון טוב, שאינו מן הקיים ברב המקרים. כמו תמיד, כאשר שיקולים כלכליים מכתיבים את ההתנהלות!
ההמחאה שנתנה גברת ישראל נפרעה והיא נשארה עם חור בכיס. הברירות: לוותר - להתפשר - לתבוע. לעתים, מציעים לבעל הרכב הנפגע לתקן את הרכב במוסך מטעמה (אשר דרך התיקון, איכות החלקים ושווי הרכב - מוטלים בספק כבד!). בחר הלקוח הנפגע בבית המשפט - הוא זוכה בתביעה אך לרוב, התיקים מסתיימים בפשרות שאינן מפצות אותו באופן מלא על עוגמת הנפש והייסורים... לחברות המחזיקות משרדי עו"ד בריטיינר קבוע - עדיפה דרך זו - כלכלית - מכל דרך אחרת ע"פ "שיטת מצליח". ולגברת ישראלה המסכנה אין מה לעשות מלבד לבזבז ממון רב, ריצות לבתי משפט ועוגמת נפש. לעיתים בשביל פגוש שתיקונו עולה רק מאות שקלים ספורים.
אזרחים רבים שנפגעו מנהגי הליסינג, אשר במרבית אדיבותם לקחו אחריות לנזק, נתקלים בדרך ללא מוצא. הוצאות כספיות רבות, טרטור, עוגמות נפש ועוד הינם מנת חלקו של מי שכל חטאו היה להיות במקום הלא נכון בזמן הלא נכון... ישנם מאות מקרים כאלו בהם לאזרח הנפגע לא נותר מה לעשות. כמות התיקים המשפטיים המטפלים בתביעות מסוג זה מתרבים בקצב מפחיד. נתון זה מדאיג במיוחד לאור העובדה כי מרבית הצרכנים אינם פונים לבתי המשפט.
ובכל זאת מה עושים?
1. מודעים לחוק ולכך שסיכויים שזה יקרה לכם - גבוהים.
2. מומלץ להזמין שמאי שלכם ולתקן את הרכב במוסך שלכם ומטעמכם.
3. אל תהססו לפנות לבית המשפט אם נראה לכם שהחברה מתחמקת/מערימה עליכם קשיים לא הגיוניים/מציעה פשרה לא הוגנת. מגיע לכם פיצוי. בתי המשפט כבר קבעו במספר רב של פסקי דין שחברות המבטחות את עצמן הן בגדר חברות ביטוח וחלים עליהן כל הכללים והחוקים החלים על חברת הביטוח.
4. אם במקרה חברת הליסינג-השכרה מציעה לתקן את הרכב במוסכים מטעמה - יש להיזהר שבעתיים! גם כך, מומלץ לבדוק את הנזק ואופן התיקון על-ידי שמאי פרטי.
הפרוצדורה הינה כדלקמן: יש להגיש תביעה לחברת הליסינג/ההשכרה (בעל הרכב) ובמידה והיא או כשהיא: לא עונה/מטפלת/מודה/מסכימה - על הצרכן להגיש תביעה לבית משפט (בית משפט לתביעות קטנות מוסמך לדון בתביעה עד לסכום של 17,800 ש"ח. מעל לכך יש לקחת עו"ד שיגיש תביעה לבית המשפט המחוזי) כדי לקבל פיצוי.
התופעה נחשפה אתמול (יום ג') בחדשות ערוץ 10 לאחר תחקיר מעמיק ותלונות רבות מצד אזרחים.

תאריך:  06/12/2007   |   עודכן:  06/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תתפלל שזה לא רכב מליסינג!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מערכת משפט מסיעת לשיטת "מצליח"
פטריוט ישראלי  |  6/12/07 11:29
2
תתפלל שזה לא רכב שמבוטח במגדל
הגנבים  |  7/12/07 03:31
3
אסור לוותר
החקלאי  |  8/12/07 11:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יהודה זוכה בכתר המלכות לדורות משום שהוא יודע להכיר בטעויותיו, לגלות מנהיגות בזמן משבר ולהקריב קורבן אישי. מישהו ראה בסביבה מנהיגים דומים?
זאב קם
לא רק הפרת ההבטחה לפרוש מממשלת אולמרט עומדת לחובתו של ברק. כמעט כל יתר הנושאים המרכזיים שמפלגת העבודה חרתה על דגלה מופרים בזה אחר זה
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
לא תמיד המשקיע מודע, או מפנים את הרעיון כי כשם שתתכן מניפולציה בדוח לשם "ניפוח הרווחים", כך גם תיתכן מניפולציה של החברה לצורך דיווח על רווחים מצומצמים יותר מכפי שהם במציאות, ובמקרים נדירים - אף דיווח על הפסדים שאינם קיימים
אהרון רול
כאן עוסקים אנו בזהות הקרובה במידה מפתיעה בין הטרור החיצוני הפלשתיני והטרור הפנימי ישראלי ע"י חבורות הפשע
אלון שוסטר
הממשלה אינה מסוגלת לקבל החלטה פשוטה: לקדם מוצר שקיים בארצות הברית, שהצליח באופן חסר תקדים ליירט עשרות רקטות ופצצות מסוגים שונים. מערכת הביטחון עסוקה בהפרחת שמועות בלתי הוגנות, נגד קידום חלופת נשק הלייזר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il