X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
החשיפה המתמדת לעישון פסיבי, במשך שעות עבודה רבות ביום ובלילה, גורמת לעובדי הפאבים לסבול מנזקי העישון הפסיבי חוק הגבלת העישון במקומות ציבוריים נועד להגן על אלו שאינם מעשנים
▪  ▪  ▪

דבר ידוע הוא, כי כל יציאה לפאב ברחבי הארץ, כרוכה בחשיפה לעישון פסיבי. למרות המודעות ההולכת וגדלה לנזקי העישון ועל אף החקיקה המוגברת המאיימת על כיסו של בעל העסק, נדמה כי רבים מבעלי הפאבים מתקשים להתרגל למציאות החדשה.
מזה כמה שנים ששיעור המעשנים בישראל יציב ועומד על-כך, שרק רבע מאזרחי ישראל הבוגרים מעשנים. אולם, בעת בילוי בפאב נדמה לעיתים כי אותם 25% מתעקשים להתרכז ולבלות דווקא שם וכך נוצרת תחושה כאילו כולם בפאב מעשנים ועתה כולם סובלים מהחוק שכפה עליהם גזרה חדשה.
עשרות פאבים יש בישראל ובכולם עובדים מלצרים, מלצריות ברמנים וברמניות ורבים מהם, שאינם מעשנים, עובדים שעות רבות בסביבת עבודה הכופה עליהם עישון פסיבי.
חוק הגבלת העישון במקומות ציבוריים נועד להגן על אלו שאינם מעשנים. במאמרים וכתבות רבות שפורסמו לאחרונה הוקדשה המחשבה לאלו שבאים לבלות בפאב וסובלים כבר שנים מהעשן או לאלו שכאמור רק החלו לסבול מהיישום של החוק החדש. אבל חשוב גם לדבר על אלו אשר הפאב הוא מקום עבודה עבורם ולא תמיד הם חוזרים ממנו הביתה בשלום.
החשיפה המתמדת לעישון פסיבי, במשך שעות עבודה רבות ביום ובלילה, גורמת לעובדי הפאבים לסבול מנזקי העישון הפסיבי. החשיפה לעשן גורמת להם לדלקות עיניים, לאלרגיות, למחלות נשימה, לשיעול כרוני, להזדקנות מוקדמת של עור הפנים, לתפקוד ריאות לקוי ולעוד מחלות שונות הנגרמות מעישון.
על-פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, מדי שנה מתים בישראל כ-1,500 איש מעישון פסיבי, כתוצאה ממחלות כמו סרטן בקנה הנשימה או הסמפונות ומחלות נוספות של מערכת הנשימה, מעניין יהיה לבדוק כמה מהם עבדו שנים במקצועות במהלכן נחשפו לעישון פסיבי.
לפני זמן מה נערך בסקוטלנד, ארץ הפאבים, מחקר שעסק בסוגיית העישון הפסיבי ובדק את בריאותם של 77 עובדי פאבים, ממש לאחר שהחלו שם באכיפה מוגברת של החוק להגבלת העישון והמצב היה דומה למה שקורה היום בישראל.
ממצאי המחקר העלו תוצאות מרתקות אודות שיפור משמעותי בבריאותם של המלצריות והברמנים. מניתוח תוצאות המחקר הצטיירה תמונת מצב אופטימית, ממנה עלה, כי חלה ירידה של כ-50% בסימפטומים של מחלות נשימה שונות, מהן סבלו העובדים שהשתתפו במחקר. כמו-כן, חל שיפור משמעותי בתפקודי הריאות שלהם ואף רמת הניקוטין שנבדקה אצלם בדם ירדה בחצי, מאז נכנס החוק לתוקפו. בקרב מלצריות ובארמנים שהיו חולים באסטמה, נמצא כי התרחשו הרבה פחות התקפים והם דיווחו על איכות חיים משופרת באופן משמעותי מאז הוחל החוק.
מסתבר, כי מסקנות המחקר רלוונטיות וחשובות גם לספקנים שעדיין משמיעים פה ושם את קולם וטוענים שעישון פסיבי לא מזיק לבריאות, כיוון שהמחקר מוכיח כי אכיפה של חוק הגבלת העישון ברחבי הפאבים, משפרת את בריאותם ואיכות חייהם של המלצריות והברמנים, שעד-כה נחשפו לעישון פסיבי במהלך עבודתם. לנו כישראלים לא נותר אלא לקוות, כי את תוצאות המחקר הזה יפנימו גם בעלי הפאבים בישראל.

מחברת המאמר הינה יועצת תקשורת ובריאות, המתמחה ביח"צ וניהול משברים בתחום הרפואי, באסטרטגיה תקשורתית ובשיווק חברתי
תאריך:  20/12/2007   |   עודכן:  20/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל קופר
מתנחלת יושבת בבית כלא כי אינה מוכנה להכיר בסמכות בתי המשפט של מדינת "ישראל" לאחר שנעצרה מפני שנלחמה להחיל את שלטון המדינה הזאת על שטחי ארץ ישראל
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
התקנות מונות רשימה סגורה של 13 תכנוני מס, עסקות החייבות בדיווח, היות ולגביהם קיימים ספקות בעיני מחוקק המשנה שעסקינן בתכנון מס אגרסיבי או מלאכותי
גילה גרטל
אתרי אינטרנט רבים אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות. בתהליך הנגשת האתרים - החזר ההשקעה מובטח. חברה הרוצה להעלות את היקף המכירות והשרותים שלה באתר- חייבת לאפשר לכולם להיכנס! תעשיית האינטרנט בישראל מוזמנת לפתוח דלת לאנשים עם מוגבלות - מכל הסיבות הנכונות
ד"ר יובל ברנדשטטר
מר דיכטר, כל הבסיס הרעיוני של ממשלת קדימה-אל-האבדון שהוא מפת הדרכים לפרוק ישראל, מבית מדרשה של סעודיה, מנוסחת באנגלית של הסטייט דפרטמנט עבור הנשיא בוש, הוא שגוי. כל המתווה של "התנעת" שיחות שלום עם גורם שאיננו אלא היורש למפלגה הנאצית במזרח התיכון, גם הוא שגוי
ראובן לייב
שיטה חדשה לייצור ריחות-ניחוח בתהליכים סינתטיים הופקה באחרונה במכון ויצמן. מתברר שהבשמים מהווים רק חלק קטן מהאפשרויות שפותחו במכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il