X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ח"כ א-סאנע טוען כי יעדי החיסול בעזה אינם פעילי טרור בג'יהאד האיסלאמי דווקא מודים כי "הם היו בכירי הזרוע הצבאית" אז למה לא להקשיב להם?
▪  ▪  ▪
מכחיש את מה שהג'יהאד הודה בו. א-סאנע

חיסולם של 12 פעילי הטרור בעזה לא עבר בשקט. חברי הכנסת הערבים זעמו, הביקורת החלה שוטפת, ומי שהוביל את הקו התקיף ביותר היה יו"ר סיעת רע"מ-תע"ל, ח"כ טלב א-סאנע. "מאז מינויו, ברק לא מספק ביטחון אלא עסוק בביצוע פשעי המלחמה נגד הפלשתינים", הוא אמר.
יו"ר רע"מ-תע"ל מתעקש בדבריו, ויוצא נגד עמדת מערכת הביטחון, לפיה הפלשתינים שחוסלו היו פעילי טרור. "עבור הישראלים, כל תינוק פלשתיני הוא מבוקש בפוטנציה והם יכולים להכשיר כל פשע בדיעבד", הוא הדגיש. "חוסר האמינות של הדיווחים השקריים של ישראל הוא מהמפורסמים בעולם".
עמדת א-סאנע תמוהה בעליל. בעוד שהוא מתנגד לטענה כי יעדי הסיכול היו "מחבלים" פלשתינים, דווקא אנשי הג'יהאד האיסלאמי הם-הם שמסכימים עם עמדת מערכת הביטחון. בכירי הג'יהאד פרסמו באתרים הרשמיים של ארגונם הודעות גלויות, בהן הודו והתגאו בכך ש"השהידים הפלשתינים", יעדי התקיפה, היו בכירים בזרוע הצבאית ופעילי הארגון אשר הובילו את "מערך ההתנגדות".
הג'יהאד האיסלאמי מוגדר כארגון טרור על-ידי ארה"ב והאיחוד האירופי. הוא מעודד פיגועי התאבדות, מוביל הסתה פעילה, ואינו מסתיר את מטרותיו להשמדת ישראל. אלא שסביר להניח כי חבר הכנסת טלב א-סאנע לא יתייחס לדבריי. ואני דווקא מעודד זאת. לשיטתי, הדרך הטובה ביותר להבין את האויב היא לא על דרך פרשנויות ישראל, אלא דווקא על דרך מעקב אחר התבטאויותיהם שלהם.
מומלץ, כי טלב א-סאנע, מי שטען כי יעדי הסיכול לא היו מחבלים, יטה אוזן לדבריו של מנהיג הג'יהאד האיסלאמי בפלשתין, עבדאללה רמצ'אן, אשר העניק ראיון נרחב לערוץ הטלוויזיה של "חיזבאללה" ("אלמנאר", 11 בנובמבר). בראיון, הוא הודה (לראשונה) כי גדר הביטחון שבנתה ישראל מהווה מכשול ("עאא'ק" במקור) בפני פעולות ארגוני המחבלים (ה"התנגדות").
בדבריו, ציין רמצ'אן צלאח, כי פעולות ההתאבדות (ה"אסתשהאד") הינן "בחירה אסטרטגית" של העם הפלשתיני, והן נועדו "לאזן את מאזן הכוחות וההרתעה עם האויב, [במסגרת מערכה], שאינה מאוזנת מלכתחילה". עבדאללה רמצ'אן, הדגיש כי אין בדעת ארגוני לוותר על המשך ביצוע פיגועי ההתאבדות, אולם העיתוי שלהן והיכולת להודיע אותם לפועל מהגדה המערבית תלויים בגורמים אחרים.
הג'יהאד האיסלאמי בפלשתין הוא ארגון הטרור המוביל בשנים האחרונות בביצוע פיגועי התאבדות רצחניים, שהבולט שבהם הוא הפיגוע במסעדת "מקסים" בחיפה (21 הרוגים, כ-60 פצועים). במהלך שנת 2005, ביצע הארגון חמש פעולות התאבדות קטלניות בשטח ישראל ועוד שתיים נוספות במהלך 2006. ככלל, יוזם הארגון פעולות טרור על בסיס יומי מרצועת עזה, ואחראי על ירי רקטות קסאם לשדרות. סקירה מקיפה של פעילותם ניתן אף למצוא באתרם הרשמי בכל רגע נתון. אנשי ההסברה של הארגון פועלים און-ליין לעידכון הנתונים, ואינם חוסכים ולו בפרט קטן.
אם כן, לאור דבריו של חבר הכנסת טלב א-סנא, לפיהם, יעדי הסיכול לא היו פעילי טרור, עולות שלוש אפשרויות מרכזיות:
1. ראייה לפיה פעולות הג'יהאד האיסלאמי אינן בגדר "פעולות טרור", ומכאן שפעילי הארגון אינם בגדר "מחבלים".
2. התעלמות מהעובדות בשטח; מעצם ההודעות הרשמיות של הארגון המתארות את יעדי הסיכול כ"פעילים בכירים בזרוע הצבאית".
3. אפשרות שלישית: טלב א-סנא יודע כי הוא מתעלם מעובדות בשטח, והוא עושה כן מתוך כוונת מכוון, ומניעיו עמו.
לא נדרש אפוא יותר מתגובת הארגון עצמו, כדי להבין שיעדי הסיכול הממוקד, אכן, היו ממובילי פעולות הטרור נגד ישראל. שוב: הם הרי ציינו זאת בעצמם, הם התגאו בכך, הם נופפו בזאת; למעשה, עשו לנו את עבודת הסברה 'קלה'. ראוי אפוא כי טלב א-סאנע, יתנצל בפני מערכת הביטחון בגין ההשמצות חסרות הבסיס.

תאריך:  22/12/2007   |   עודכן:  22/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טלב א-סאנע, תתנצל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתם דורשים מטלב א-סאנע
להעמידו במקום  |  22/12/07 21:55
2
א-סנע הוא סתם חלאה המבקש לסכסך ל"ת
לא ח"כ, תודה לאל  |  22/12/07 22:52
3
מדוע להסביר לו ולהתנצל?!
הניה  |  22/12/07 23:09
4
גם בג"ץ נגד חיסולים ממוקדים אז ל"ת
מה רוצים מאל-צאנע  |  23/12/07 00:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
מזלו הגדול של הציבור, שאחת לכמה שנים מתחלף נשיא בית המשפט העליון, וערב פרישתו הוא מנקה את השולחן של בג"צ מאותם נושאים חשובים שרבצו על שולחנו במשך שנים ארוכות
יוני בן מנחם
הבה נעמיד את החמאס במבחן, תודיע ממשלת ישראל כי היא נותנת לחמאס 24 שעות כדי לאכוף את הפסקת ירי הטילים מרחבי הרצועה, אם יצליח עליו להפסיק מיד גם את כל הפעילות הטרוריסטית האחרת ברצועה כמו ירי, הנחת מטענים, חפירת מנהרות, הברחות וכולי למשך שבועיים. היה ועמד החמאס במשימה זו הרי שהוכיח את שליטתו בשטח וכי יש על מה לדבר
טל רבינוביץ'
או: הקרחת של המדינה
אליקים העצני
יוצא שבאנאפוליס, אולמרט, ברק ולבני הכניסו אותנו לתוך מלכודת. ישראל מישכנה את עתידה תמורת חלום תעתועים, פטה מורגנה, בלוף - של כביכול חזית כל-ערבית אנטי-אירנית בניצוח אמריקני, כאשר במועד קיומה של אנאפוליס כל המשתתפים, ואמריקה בראש, כבר היו במקום אחר לגמרי, בהליכה לקראת אירן וסוריה ולא נגדן
עו"ד חיים קליר
בטרם החל באימון הספורט, הניח המבוטח את מפתחות הרכב בשקית על ספסל בטריבונה הראשונה. כשסיים את האימון, התברר שהמפתחות נגנבו ועמם גם הרכב. הפקרת את מפתחות הרכב, טענה חברת הביטוח ודחתה את התביעה. האם אומנם מדובר בהפקרות? את התשובה נותנת השופטת דליה גנות, כיום בבית המשפט המחוזי בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il