X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לא ברור לי באיזו זכות ותעוזה מבקשת מדינת ישראל מאזרחים מאוכזבים שעזבו את המדינה לחזור הביתה, לאיזה בית בדיוק לחזור? מה יש לכם להציע חוץ מאכזבות? היכן בדיוק תשכנו את החוזרים, אולי בישובי עוטף עזה, או בשדרות המופגזת מעשה שבשגרה, שם גם מחירי הדירות בשפל, איזו תעסוקה אתם מסוגלים להציע?
▪  ▪  ▪

"חוזרים הביתה ב-60 לישראל" זועקות הכותרות, "אנו פונים אליכם בקריאה אישית: בואו הביתה" מבקשים המפרסמים באמצעי התקשורת השונים, ואני אומר בתגובה: חוצפה, חוצפה בזבזנית!
לא ברור לי באיזו זכות ותעוזה מבקשת מדינת ישראל מאזרחים מאוכזבים שעזבו את המדינה לחזור הביתה, לאיזה בית בדיוק לחזור? מה יש לכם להציע חוץ מאכזבות? היכן בדיוק תשכנו את החוזרים, אולי בישובי עוטף עזה, או בשדרות המופגזת מעשה שבשגרה, שם גם מחירי הדירות בשפל, איזו תעסוקה אתם מסוגלים להציע?
אני תוהה לשם מה מסע הפרסום הבזבזני וחסר התוחלת, שיכול היה אולי למגן את תושבי שדרות ועוטף עזה, לפתור בעיות עוני, לשפר איכות חיים של מוגבלים, והרשימה ארוכה.
איזה עתיד אתם חושבים לייעד לחוזרים? כרגיל, ביורוקרטיה מיותרת, חינוך כושל, מיסים מופקעים, אזלת יד במיגור הטרור ובפגיעה בישובים, חידלון במלחמה, עוני גובר והולך, פגיעה בנכים ומוגבלים ואפילו בנכי צה"ל, פגיעה בניצולי שואה, היעדר חמלה, פער הולך וגדל בין המעמדות, שחיתות שלטונית ופוליטית שמתעצמת (ישראל במקום 34 במדד השחיתות העולמי), פשע שלכאורה משתלם, חוסר אונים במלחמה בתאונות הדרכים, חלמאות על כל צעד ושעל, אין דוגמא אישית, אין מנהיגות סמכותית, חוסר אמון גובר והולך במערכת המשפט, אפילו במגורשי גוש קטיף אינכם מסוגלים לטפל בצורה אנושית, והרשימה ארוכה.
זה לא שהכול גרוע, יש לנו את החשוב מכול, יש לנו עם נפלא, אזרחים שבשעת צרה יעזרו ומכל הלב לאחיהם בכל מקום, בארץ ובעולם. אז מדוע רובם מסתובבים במדינה עם פנים נפולות? מדוע לא מחייכים איש לרעהו ברחוב? מדוע חוסר נימוס בכל כך הרבה מקומות? מדוע הנהיגה האגרסיבית?
לפני מספר חודשים נוכחתי בפעילות של "דרך אחרת" כשהחתימו עוברי אורח על "אמנה אזרחית", שם נחשפתי לאמירה קשה של חיל קרבי מיחידה מובחרת, שהיה על סף שחרור: "זה לא מעניין אותי" אמר "כל החברים שלי שהשתחררו נמצאים כבר בחו"ל, מחפשים עבודה, וגם אני בדרך החוצה". חיל זה אינו היחיד, הוא בסך הכול מדגם מייצג. לא מעט (אולי יותר מדי) צעירים וצעירות מחפשים את דרכם החוצה, לשבור שבר בנכר, לחפש חיים שלווים וטובים יותר, הם מודעים לעובדה שלא בטוח שהחיים שם יהיו טובים יותר, אך הסיכויים גדולים בהרבה.
עם מלוא הצניעות אני מרשה לעצמי להציע למנהיגי מדינת ישראל: פרויקט "חוזרים הביתה" יכול להיות מבורך מאוד ולא צריך תירוץ של חגיגות ה - 60, כולנו רוצים את החברים ובני המשפחה חזרה כאן בבית, למרות שבסתר ליבנו אנו מתקנאים בהם ורוצים להיות איתם, שם. לי זה ניראה מטופש להתחיל לבנות את הגג לפני שהושלמו היסודות, בואו נתחיל לבנות יסודות, בואו נתחיל בדוגמא אישית, בואו נראה כיצד אתם המנהיגים בצמרת הפוליטית מחזירים הביתה את בני משפחתכם ואת חבריכם, לאחר מכן בואו ננסה יחד לשנות את המציאות הקיימת, לבנות מדינת ישראל טובה יותר, אטרקטיבית במיוחד לדור הצעיר ולא רק, מסבירת פנים לאזרח, בטוחה יותר, הרבה פחות מושחתת, הרבה יותר חייכנית, בואו יחד ננסה להבהיר לעובדי הציבור ולנבחרי הציבור שיש להם אחריות אישית, שהם עובדים עבורנו האזרחים, ולא אנחנו עובדים עבורם, בואו ננסה לשנות את מערכת המשפט, להחזיר את אמון האזרחים במערכת המשפט, במערכת אכיפת החוק, ובמערכת הפוליטית.
הזמן קצר והמלאכה מרובה, אז בואו נתחיל.

תאריך:  27/12/2007   |   עודכן:  27/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוזרים הביתה - חוצפה בזבזנית!
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יפה כתבת אבל...
fdtyr54t6  |  27/12/07 17:27
2
הפרצוף של המדינה
ע. סובול  |  28/12/07 08:34
3
אמת ויציב
483  |  28/12/07 14:46
4
בואו נתחיל להבין, רק להבין,
שאול אבידור  |  28/12/07 15:35
5
לצורך זאת יש לעקור מהשורש,
הניה  |  28/12/07 16:42
 
- נו באמת.....
יונתן18  |  28/12/07 23:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אֵידָר
לכאורה ניתן היה לחשוב שטובת הפלשתינים או השאיפה לשלום מונחת ביסוד האובססיה הפתולוגית למעקב היומיומי אחר תנועת כל לבנה או דלי חצץ במאחזים, אולם מבט נוסף על המערכת הכללית עשוי להצביע על מוטיבציה אחרת למאבקו של השמאל במפעל המאחזים ובאמצעותו במפעל ההתנחלות כולו
מערכת PCאון
איך להתגבר על המתחרים שמוכרים בדיוק את מה שאתה מוכר ברשת? מומחית המסחר האלקטרוני, נטע וולף מחברת מרקדו, מספקת מספר טיפים חמים לשיווק באינטרנט
טל רבינוביץ'
אינני מתכוונת להסתיר את דעותי - רק משום שלמישהו הן אינן מתאימות. אינני מתכוונת להתחנף לשום מוסד ספרותי - רק משום שבכוונתי להוציא לאור ספרים נוספים
אביתר בן-צדף
אולמרט לא התכוון להתפטר עקב מלחמת לבנון 2    כפי שצפיתי כבר כשמונתה ועדת וינוגרד - הוא ימזמז את הדוח, ולא משנה כמה חמור יהיה, עד שימצה את מלוא ימי כהונתו    הקואליציה (שס, עבודה, הגמלאים וליברמן) תעזור לו לצלוח את הגלים הסוערים - למרות רצון העם ונגד טובתו
איתמר לוין
זקני ישראל משתמטים מן השליחות לפרעה ומותירים את משה ואהרן לבדם. במוסר של התורה, זוהי התנהגות הראויה לגנאי ולעונש - שאותו הם אכן מקבלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il