X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גורמים מדיניים בכירים אומרים כי יש רק גורם אחד שיכול לדרבן את המצרים להילחם ברצינות בתופעת המנהרות, לגורם הזה יש צבע ירוק בדיוק כמו הצבע של החמאס ושמו הכסף האמריקני
▪  ▪  ▪

רק גורם אחד יכול לדרבן את המצרים להילחם בתופעת ההברחות, צבעו ירוק כמו הצבע של החמאס והוא הכסף האמריקני. הקפאת חלק מסיוע החוץ השנתי האמריקני למצרים תמריץ אותם לפעול ברצינות נגד התופעה
שר הביטחון אהוד ברק שב מביקור ממצרים ונראה שהמתיחות בין ישראל למצרים בסוגיית הברחות הנשק דרך המנהרות ברפיח מתחילה אט אט להתפוגג לאחר שהגיעה לשיאה בימים האחרונים. מה הצליח אהוד ברק להשיג בביקורו?
א. הרגעת הרוחות ביחסי ישראל מצרים בעקבות התבטאויותיה של שרת החוץ ליבני.
ב. הסכמה מצרית לשלוח משלחת צבאית שתתאם עם קציני צה"ל פעילות משותפת נגד ההברחות.
ג. הבטחה מצרית להידוק הפיקוח על עולי הרגל הפלשתינים שיחזרו ממכה כדי לאתר בתוכם אנשי חמאס שהתאמנו באירן.
ד. חידוש התיווך המצרי בעניין החזרת החייל החטוף גלעד שליט.
האם סיכומים אלה הם ממשיים וברי ביצוע? באופן תיאורטי כן אך המצריים "יימרחו" את הזמן, יעשו קולות כאילו כוונותיהן רציניות ובפועל לא יחול שום שינוי במצב. כבר היינו כמה פעמים בסרט המצרי הזה.
לשני הצדדים אין אינטרס בהחרפת המתיחות לכן סביר להניח כי בעוד כמה ימים ייעלם הנושא הזה מהכותרות הראשיות של העיתונים. למעשה מצרים לא שינתה את הנחת העבודה האסטרטגית שלה כי היא מעוניינת, בגלל שיקולים איזוריים, שישראל "תהיה מדינה חלשה ומדממת" שמידי פעם הפלשתינים מקיזים את דמה. לכן לא צפוי שהמצרים יילחמו בתופעת הברחות הנשק לרצועה שתוצאותיה משרתות בסופו של דבר את האינטרסים המצריים. ישראל יודעת זאת, היא לא תחריף את היחסים עם מצרים, מאידך-גיסא אין בכוונתה לוותר ולהשלים עם התופעה המסכנת את ביטחון אזרחיה.
שר הביטחון יישר רק באופן רשמי את ההדורים עם המצרים. מתחת לפני השטח תימשך המלחמה הסמוייה של ישראל בתופעת ההברחות אבל בזירה אחרת מרצועת עזה. ישראל שמכירה כבר היטב את התירוצים והכזבים של המצרים הממאנים לטפל ברצינות בתופעה, גילתה את מנוף הלחץ שמכאיב מאוד למצרים - מנוף הסיוע הכספי האמריקני.
ידידי ישראל בארצות הברית הצליחו לשכנע כמה חברי קונגרס לפעול למען הקפאת חלק מכספי סיוע החוץ השנתי האמריקני למצרים. מדובר בהקפאת סכום של 200 מיליון דולר מתוך שני מיליארד דולר. הדבר יכאיב מאוד לכלכלה המצרית ולכן ההנהגה המצרית נזעקת כעת במלוא כוחה לדחות את ההאשמות הישראליות. מצרים אומנם חזרה לתווך בין ישראל לארגון חמאס על החזרת החייל החטוף גלעד שליט אך החמאס מקשיח עמדות ואין שום פריצת דרך. אם לא יאשר צוות השרים המיוחד את שינוי הקריטריונים של הגדרת המונח "אסירים עם דם על הידיים" ספק רב אם אפשר יהיה לקדם את עסקת החילופין.
גורמים מדיניים בכירים אומרים כי יש רק גורם אחד שיכול לדרבן את המצרים להילחם ברצינות בתופעת המנהרות, לגורם הזה יש צבע ירוק בדיוק כמו הצבע של החמאס ושמו הכסף האמריקני. לכן ישראל צריכה לגייס את כל ידידיה בארצות הברית כדי להפעיל את הלחץ הדרוש עד שתחליט לקחת לידיה את הטיפול בתופעה ולכבוש מחדש את ציר פילדלפי.
כבר היום מתייעצים חברי הקונגרס האמריקני עם שליחי ישראל בארצות הברית בנושא זה. שליחי ישראל משתפים אותם באופן מלא במידע הנמצא ברשותם. אולם על ישראל להגביר את הפעילות בתחום הזה וליזום בעצמה, בצורה שקטה, פעילות הסברה נרחבת שבצידה מסקנות ולקחים ליישום. הקונגרס האמריקני חייב לגבש מדיניות ברורה, בסיוע ידידי ישראל, להפעלת לחץ על מצרים כדי שתמגר את תופעת ההברחות.
חלון ההזדמנויות איננו ארוך, צריך לפעול כבר עת כל עוד הנשיא בוש עדיין יושב על כסאו בבית הלבן. הפעלת הלחץ על המצרים היא ריאלית וניתנת לביצוע צריך רק נחישות של הממשלה. צריך לזכור, כמו במקרים רבים אחרים, בסופו של דבר "הכול עניין של כסף.

תאריך:  29/12/2007   |   עודכן:  29/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
בכיר עיתונאי הארץ עקיבא אלדר דורש מישראל לשחרר אלפי טרוריסטים פלשתינים כדי לקדם "פיוס היסטורי", אך "שוכח" לדרוש מהצד הפלשתיני להביע חרטה וצער על הטרור והקטל ההמוני שזרעו ברחובותיה של ישראל למען אותו "פיוס היסטורי".
טובה ספרא
חוסר שקט יוביל את הקושי במתן אמון בין השותפות בקואליציה. אחד מהשותפים אינו נאמן יותר. מעמד הממשלה הולך ונישחק. מצבו של ראש הממשלה והממשלה בראשותו בשפל. התנהגותם של כל אלה לא זוכה להערכת הציבור
אברהם (פריצי) פריד
געגועים לטדי קולק וסיפור אגדה אמריקני. על טרגדיה חיננית ותקנים לדיינים. עוד פרקליט שקרן וסיכום שנה אזרחי
עמי דור-און
אחרי הטלת פצצות האטום הראשונות בתולדות האנושות על הירושימה ונאגאסאקי חלה מטמורפוזה בנפשו של "אבי הפצצה" רוברט אופנהיימר שאמר: "תחושתי היא שיש לי דם על הידיים"    מאותו מועד התחיל להטיף באורח נחרץ ביותר להנהגת מדיניות שתגביל את מירוץ החימוש
אלעזר לוין
חיים גבסו, 37, עומד בראש חברה הבונה מאות דירות בת"א וסביבותיה    מסתערת על באר יעקב    הבית הפרטי של המשפחה בנוה צדק
רשימות נוספות
דיווח: מובארק העביר לברק מסר מאסד  /  עידן יוסף
"הלובי היהודי פוגע במצרים"  /  איציק וולף
אולמרט: מחכה לתשובה סורית  /  איציק וולף
בין שלום אמיתי ושלום מדומה   /  בנימין נתניהו
סכנת "הסדר הקבע הזמני"   /  יהונתן דחוח-הלוי
"ישראל רוצה נורמליזציה עם שכניה"  /  ציפי לבני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il