X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות הכחשות החמאס, פועלות בעזה בגלוי שלוחות של אל-קאעידה: "צבא האיסלאם" ו"אומת האיסלאם". אל-קאעידה רואה בחמאס בן ברית ומוצא ברצועת עזה חממה נוחה לפעילותו. מכאן, שהשלמה עם החמאס, כפי שיש המציעים, פירושה גם השלמה עם נוכחות אל-קאעידה על מפתנה של ישראל
▪  ▪  ▪

אחמד עבד אל-רחמן, יועצו הקרוב של אבו מאזן ודובר תנועת הפתח, האשים השבוע את ממשלת החמאס במתן היתר לארגון "פתח אל-איסלאם", המסונף לאל-קאעידה, להתבסס ברצועת עזה. תגובת החמאס לא איחרה לבוא. דובר החמאס, הכחיש מכל וכול את טענות עבד אל-רחמן והאשימו בשיתוף פעולה עם מערכת התעמולה של ארה"ב וישראל, החותרת להפיץ מידע מסוג זה כדי להכשיר את הקרקע לפעולה צבאית נרחבת להפלת שלטון החמאס.
ההכחשות של החמאס הפכו למעשה שבשגרה לאחר דיווחים על הקמת שלוחות של ארגונים איסלאמיים קיצוניים ברצועת עזה. כך נהגה תנועת החמאס לאחר שהשב"כ עצר באוגוסט 2000 פעיל חמאס מג'בליה שגויס לאל-קאעידה, ובעקבת פרסום הודעות וסרטוני וידיאו המתעדים פעילות של שלוחות אל-קאעידה ברצועת עזה - "צבא האיסלאם" ו"אומת האיסלאם". חמאס היה עקבי בהכחשותיו גם לאחר בכירי "צבא האיסלאם" הודו בגלוי, וללא כל חשש, בקשר ישיר עם אל-קאעידה ובקבלת הנחיות וכספים מבכירי הארגון.
במקרה דנן, כבקודמיו, "פתח אל-איסלאם" אינו מסתיר את פעילותו ברצועת עזה. הארגון פרסם כבר בחודש נובמבר הודעה רשמית בה הוא הכריז על העברת פעילותו מלבנון, לאחר שהובס ע"י צבא לבנון במחנה הפליטים נהר אל-בארד, לתחום פלשתין, "קרוב למסגד אל-אקצה" כהגדרתו. הארגון פנה לשאר הארגונים הפלשתינים בקריאה לשתף פעולה בג'יהאד נגד ישראל כדי להביא לניצחון האיסלאם, להקמת הח'ליפות ולהביא ל"שחיטת היהודים" "בחרב הג'יהאד המבתרת". סרטוני וידיאו שפרסם הארגון מציגים שיגור שתי רקטות לעבר שדרות ב-25 בנובמבר 2007 ורקטה אחת לעבר שדרות ב-23 בדצמבר.
חמאס מתגאה בכך שלאחר תפיסת השלטון ברצועת עזה הוא הצליח להביא להפסקת תופעת אנרכיית הנשק. טענה זו אירונית ביסודה, שהרי תנועת החמאס הייתה אחראית למציאות זו תחת שלטון הרשות הפלשתינית וכפתה עליה את נוכחות הפעילים החמושים, מצעדי כוחות גדודי אל-אקצה והעצרות בהן הוצגו כלי הנשק של החמאס.
אדרבא, משתפסה תנועת החמאס את השלטון היא קבעה במוצהר ככלל יסוד במדיניותה את השמירה על הלגיטימיות של ה"התנגדות", הווה אומר - הג'יהאד והמאבק המזוין נגד ישראל. נאמנים לקו זה, מבצעים גדודי אל-אקצה עשרות רבות של פיגועים בכל חודש נגד יעדים צבאיים ואזרחיים בשטח ישראל בעוטף רצועת עזה, וממשלת החמאס משתמשת בארגוני הטרור כשליחיה לשיגור רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישובים ישראלים. הידיים ידי תנועת החמאס, המנסה לשחק תפקיד כפול בעודה רומזת על נכונותה להפסקת אש זמנית עם ישראל.
ככל שממשלת החמאס מבססת שלטונה, רצועת עזה מקבלת יותר ויותר צביון של מקום מקלט ואף חממה לארגוני ופעילי טרור מכל העולם. מדיניות הדלת הפתוחה של החמאס מזמינה מוג'אהידון מכל העולם לרצועת עזה, כפי שהיה באפגניסטן ובעירק. מספר פעילים של האחים המוסלמים במצרים חצו את הגבול לרצועת עזה ונטלו חלק בפיגועי טרור נגד ישראל. אחדים מהם אף נהרגו.
לא פלא, אם כן, שארגון אל-קאעידה, החותר לבסס את השפעתו בפלשתין, מוצא הזדמנות קורצת בשלטון האיסלאמי של החמאס, אשר יעדיו האסטרטגיים ביחס לישראל ולהפצת המהפכה האיסלאמית הגלובלית אינם שונים מדרכו שלו. השלמה ישראלית עם משטר החמאס, כפי שמציעים פוליטיקאים מסוימים בישראל, משמעותה השלמה עם הקמת בסיס של ארגון אל-קאעידה ברצועת עזה ומתן אפשרות לארגון לשלוח זרועות, כפי שעשה בשנים האחרונות, לגדה המערבית קרוב מאוד לירושלים, תל אביב וגוש דן.

המחבר הינו חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (www.jcpa.org.il)
תאריך:  01/01/2008   |   עודכן:  01/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל-קאעידה מתבסס בעזה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעולה!סימן שאנחנו בשמאל הצלחנו
ע.ג1  |  1/01/08 15:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
שבע הדמויות המיתולוגיות ב"עיר החטאים" של פעם עדיין מטביעות עליה את חותמן המרשים
יורם שוייצר
רציחתה של בנזיר בוטו, מנהיגת האופוזיציה בפקיסטן, בידי מתנקש מתאבד, מהווה שיא, כנראה זמני בלבד, במתקפת המתאבדים האינטנסיבית המתחוללת שם מזה כשנה
איתמר לוין
לא כל אירוע הקשור בשואה חייב לעורר תגובות רגשיות סוערות. מותר וצריך להסתכל גם על השואה בעיניים רציונליות
רם זהבי
לשינוי סדר היום הערכי חברתי בציונות הדתית
עו"ד אברהם פכטר
הצעת החוק האוסרת על פרסום שמות חשודים עד למועד הגשת כתב אישום - מקבלת תאוצה בכנסת. המתנגדים והתומכים לא מתארים את המציאות באור הנכון - יש פער בין חופש העיתונות ובין ההגנה על הפרטיות ושם האזרח הקטן והממוצע נופל ונפגע. על העיתונות כולה לעשות חשבון נפש, כי יש לה השפעה רבה על הולדת הצעת החוק. עם זאת, יש צורך לאזן בין זכויות האזרח ופרטיותו לבין התקשורת וזכות הציבור לדעת
רשימות נוספות
איום חמור מצד חמאס בגדה  /  עידן יוסף
5 פלשתינים נהרגו בעימותים ברצועה  /  איציק וולף
ירידה חדה בהרוגים הפלשתינים  /  איציק וולף
סיכום שנת 2007 בטרור הפלשתיני  /  שירות הביטחון הכללי
עקיבא אלדר מוחל לרוצחים  /  יהונתן דחוח-הלוי
האמנם תפנית במדיניות החמאס?  /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il