X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דברי הנשיא בטקס אזכרה לחללי ספינת "אגוז", הר הרצל 01.01.08, כ"ג בטבת תשס"ח
▪  ▪  ▪
פרס. אגוז" היתה מופֵת וּסמל

יושב-ראש ארגון פעילי המחתרות, ההעפלה ואסירי ציון בצפון אפריקה,
כבוד הרבנים,
ראשי עיריות ומועצות,
אורחים יקרים,
קהל נכבד,
אנחנו פוקדים היום את זכרם הקדוש של ארבעים-וארבעה חללי ספינת המעפילים "אגוז", בְּנות ובני משפחות אדרי, אזולאי ואלמליח; אלקובי, בן-הרוש ובן-לולו; גוזלן, דהאן ודדון; ליברטי ממן וצרפתי, זכרונם לברכה. מחציתם נותרו שם, במעמקי המצולה, בִּמקום טביעתה של הספינה, והים היה קִבְרָם. מחציתם, עשרים-ושניים בּמִספָּר, זָכוּ בסופו של דבר להגיע לִמנוחתם האחרונה כאן, בירושלים, מְחוז-חֶפצם וְכיסופיהם.
בעת ההיא, לפני ארבעים-ושבע שנה, כיהנתי כסגן שר הביטחון תחת דוד בן-גוריון. בתוקף תפקידי נמניתי עם שותפי הסוד המעטים של מפעל ההצלה וההעפלה של יהודי צפון-אפריקה. עקבתי בהשתאות ובהערצה אחר גבורתם של המעפילים ושל פעילי המחתרת הציונית ואנשי "המוסד". כל הפלגה היתה כרוכה בסכנה, אבל ידענו שהספינה הזאת כבר עשתה את דרכה בהצלחה שתים-עשרה פעמים, ועל כן לא נתעוררה אז דאגה מיוחדת. כאשר נודע לנו דבר האסון הוכינו כולנו בתדהמה ובצער עמוק, אבל לא היה בליבנו שום ספק שעלילת ההצלה וההעפלה חייבת להימשך, וכי זו היא אף צוואת אחיותינו ואחינו היקרים שנספו בתהומות הים.
בעומדֵנוּ היום נוכַח קִברם של המעפילים נעלֶה על ליבנו את זִכרם הטהור ביגון וּבאהבה. נזכור את אומץ ליבם, את עוז רוחם ואת חירוּף נפשם, בּצֵאתָם אל הלא-נודע בכוחן של אמונה יוקדת, תפילה וחלום-דורות.
"אגוז" היתה למופֵת וּלסמל לַסַאגָה העלוּמָה של העפלת יהודי צפון אפריקה למדינת ישראל בְּשָׁנים שבהם היה הדבר אֲפוף סוד מחֲמַת הסכנה. מפעל ההעפלה הזה הוא אחד מִפִּרְקֵי ההוד של גאולת ישראל. אנחנו חָבים עליו חוב של כבוד שאין לו שיעור, חוב-עולם, לְשורה ארוכה של אנשי-צֵל מופלאים, וּבהם אנשי "מוסד", פעילי מחתרת וַאסירי ציון בארצות המגרב. מעל לכל, אנחנו חבים חוב של הוקרה לאלפים רבים של יהודים פשוטים, בני הקהילות המפוארות, שתשוקַת הדרור וְאהבת ציון בערו בליבם הטוב. הם בָּזוּ לַסַּכָּנות וְהִרְהִיבוּ עוז להותיר הכל מאחור וְלָצֵאת בִּנעריהם וּזקניהם בִּנתיבי הים, ופניהם אל ירושלים. "אגוז" טבעה, אולם מסעם ההירואי של יהודי צפון אפריקה לַמולדת לא נפסק. מדינת ישראל זכתה לראות בעליית המונֵי אחיותינו ואחינו מהארצות הנושקות לחופיו הדרומיים של הים התיכון. ישראל התברכה וּמִתברכת בהם ובצאצאיהם מאז ועד היום בכל מַעַרכותיה, לאורכה וּלרוחבה. הם מטובי בניה וּבוניה של מדינת ישראל, והם תפארתה.
נזכור את "אגוז" וְנֶאֱבַל על חַלָלֶיהָ, אך נוקיר וְנַעֲלֶה על נס את גבורת המעפילים, ונַכִּיר תודה לְרִבְבוֹת אלפֵי העולים מצפון אפריקה, שארץ ישראל נקנתה להם בייסורים ובעמל. נרכין ראשנו למולם מתוך כבוד, הדר וגאווה. תהילתם תהיה בליבנו תמיד.
יהיו חללי "אגוז" וגיבורי ההעפלה חתומים בנצח ישראל עִם כל יתר גיבורי מערכותינו. "יָבוֹא שָׁלוֹם יָנוּחוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם", וְתִהיינה נַפשותיהם צרורות בצרור חיי האומה לעולמי-עולמים.

תאריך:  01/01/2008   |   עודכן:  01/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אגוז" היתה למופֵת וּלסמל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה שאלתית לכבוד נשיא המדינה
אזרח שאיכפת לו  |  1/01/08 16:18
2
פחחחח
מד' ליונה עיוורת  |  1/01/08 23:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
לו היתה מנהיגות של אמת, צדק, נשמה יהודית ונחישות ציונית הייתה מדינת ישראל פורשת את חסותה על כל ארץ ישראל, מן הירדן ועד הים, ומגינה על כל היהודים שהתקבצו אל ביתם מכל ארצות תבל
אבי קרעין, זאב הרשקוביץ
דרכי התמודדות לעסקים קטנים ובינוניים
אהרון רול
נראה כי מדיניות החוץ האמריקנית עברה/עוברת תפנית מדאיגה מבחינת ישראל החל מתחילת שנת 2007, כאשר מדיניות החוץ הישראלית מחרה ומחזקת אחריה ומבלי משים כי מובלת הינה באפסר לאבוס אשר נוגד את האינטרסים שלה
יואב יצחק
פרופ' זוהר גושן נבחר על-ידי שר האוצר רוני בר-און לתפקיד יושב-ראש רשות ניירות ערך    גושן היה אחד העדים להליכי המינוי הבלתי תקינים של רונית קן בתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים    למרות זאת, הוא לא דיווח על-כך    עכשיו הוא זוכה למינוי יוקרתי
אביתר בן-צדף
עוד כמה טיפות של ארס ממקלדתי    והפעם - לרגל בריחתו המתוכננת של אהוד ברק ממחוייבותו לעזוב את ממשלת אולמרט עם פרסום דוח וינוגרד    מי שמכיר את ברק, יודע שהוא מנהיג דגול וברחן סדרתי, שמִילה שלו אינה מילה    חכו רק רגע לתחילת ההצגה האמיתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il