X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר רשות ניירות ערך, משה טרי, בראיון לידיעון לשכת רואי חשבון: לא שותף לחששות בנוגע למעבר לתקינה הבינלאומית מגלה: 95% מהתיקים שהעבירה רשות ניירות ערך לפרקליטות ב-2007 נגעו לדירקטורים
▪  ▪  ▪
משה טרי

משה טרי, יו"ר רשות ניירות ערך, יסיים בסוף החודש למעלה מחמש שנים בתפקידו ויוחלף בידי פרופ' זוהר גושן. האירוע יצוין במסגרת הכינוס הבינלאומי שעורכות הרשות ולשכת רואי חשבון ב-28-29 בינואר, עם השקת ה-IFRS בישראל. בראיון לידיעון לשכת רואי חשבון "מצב הרו"ח", סיכם טרי דגשים מרכזיים בכהונתו.
לדברי טרי, נקודת המוצא שלו הייתה כיצד היה רוצה - כאזרח וכאיש עסקים - לראות את הרשות. "תפקידה של הרשות הוא לשמור על עניינו של הציבור. אני חושב שקיומו של שוק הון משוכלל במלוא מובן המילה, זוהי שמירה על עניינו של הציבור. תפקידנו הוא להבטיח שתקבל את כל הפרטים כדי שתוכל להחליט, ואם מישהו נתן לך מידע לא נכון - פה תהיה אכיפה חזקה".
בנושא שכר הבכירים בחברות הציבוריות, הדגיש טרי כי הרשות אינה מתערבת בהחלטות הניהוליות, אלא רק רוצה לוודא שהנהלים קוימו כהלכה. הוא אינו שולל את האפשרות שפרסום נתוני השכר גרם לעלייתו במקום לריסונו, אך אומר: "לא מתקבל על הדעת שגוף שאמון על גילוי ושקיפות, כמו רשות ניירות ערך, ייסוג מצעד שמהותו גילוי".
טרי חזר והדגיש את תפקידו המרכזי של הדירקטוריון בפיקוח על החברה, וגילה כי 95% מהתיקים שהעבירה הרשות בשנת 2007 לפרקליטות נגעו לדירקטורים.
בנוגע לחלקם של רואי החשבון, אמר טרי: "לרואי החשבון יש תפקיד חשוב מאין כמותו בהתנהלות של שוק ההון, ולכן אני מייחס להם חשיבות עצומה ותשומת לב רבה. הם שומרי הסף החשובים ביותר".
לדברי טרי, לצד רואי חשבון מעולים העושים את מלאכתם נאמנה, התגלו גם מקרים של רואי חשבון שפעלו ברשלנות. הוא הדגיש, עם זאת, ש"הבעיות הן באנשים. אם הם היו מקיימים את הכללים, הכל היה בסדר".
בהתייחסו למעבר ל-IFRS (התקינה החשבונאית הבינלאומית), העריך טרי כי השחקנים השונים בשוק ההון ביצעו עבודת הכנה מרשימה. הוא אינו פוסל את האפשרות של "שופינג" (shopping) אחרי חוות דעת והערכות שווי שישביעו את רצון ההנהלות, ומציין שהרשות נערכה לכך כאשר חייבה את החברות לפרסם גם את העבודות בהן לא השתמשו. לעומת זאת, טרי אינו שותף לחששות מפני שנתיים-שלוש קשות של מעבר וחוסר בהירות בשוק.
בהתייחסו למינויו של גושן למחליפו, אמר טרי: "זה מינוי מדהים. הוא אדם בעל יכולות בלתי רגילות, פתוח ומוכשר. אין לי צל של ספק שהוא יוביל את הרשות להישגים".

הראיון המלא יתפרסם ב-24 בינואר בגיליון הקרוב של "מצב הרו"ח".
תאריך:  04/01/2008   |   עודכן:  04/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
על עלבון ירושלמי ותולדות עתירה עתיקה    על המבחן של ביניש וחוק הגברים    על פסח טורקי ולמה חשוב לנהגים שמור את הידיים על ההגה
טובה ספרא
השפעת הכוכבים בעולם הכלכלי, בפוליטיקה הארצית ובפוליטיקה העולמית
נסים ישעיהו
זו הסכנה הגדולה במחשבה שבעצם העובדה שיש לנו מדינה כבר הגענו לגאולה    אנחנו עלולים להפסיק להתאמץ כדי להגיע לגאולה האמיתית    אולי זו הסיבה שאנחנו חוטפים שוב ושוב    אולי זה כדי להעיר אותנו ולהזכיר לנו שלא זו הדרך ולא זה הכיוון אל הגאולה האמיתית
אהרון רול
בכוונת אירגונים כמו "שלום עכשיו", בצלם, מוסווה, עדאללה 'אנרכיסטים נגד הגדר', 'נשים בשחור' ועוד רבים כמותם הידועים לשמצה היא לסרס את כושר פעילותו של צה"ל לרמה כזו אשר בסופו של יום תאלץ את ישראל לסגת משטחי יהודה והשומרון
פרופ' סטנלי פישר
דברי נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בערב עיון לזכר אמנון בן-נתן ז"ל, שהתקיים היום, 03.01.2008, כ"ה בטבת תשס"ח, באוניברסיטת תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il