X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במאמר בהארץ טוען גדעון לוי, כי סילוק משטרי הטליבאן באפגניסטן וסדאם חוסיין בעירק הביא להרעה במצבם של התושבים במשתמע מדבריו, המצב הקודם, בו הופרו זכויות ונרמסו זכויות האדם תחת משטר איסלאמי קיצוני ביותר ושלטון פשיסטי, עדיפים על הבאת בשורת הדמוקרטיה וזכויות האזרח למדינות אלה
▪  ▪  ▪
סדאם. פשיסט מסוכן

במאמר חריף במיוחד (ה"ארץ", 06.01.07) תוקף העיתונאי גדעון לוי את הנשיא בוש ומכנה אותו "נשיא עוין" וטוען, כי הוא "הסב נזקים כה כבדים לעולם" בשבע שנות כהונתו ב"הותירו אחריו הרג, חורבן ושנאה עולמית". והוא מנמק:
"הוא (בוש) הוציא את ארה"ב, ואת העולם המערבי בעקבותיה, לשתי מלחמות כיבוש אכזריות וחסרות כל תוחלת, קודם באפגניסטן ואחר כך בעירק. הוא זרע הרג המוני בשתי המדינות האומללות הללו, בתואנת שווא של מאבק בטרור העולמי. אבל העולם שאחרי שתי המלחמות הללו אינו עולם טוב יותר, גם לא בטוח יותר, ובשתי המדינות המוכות הללו לא מכירים טובה למעצמה, שבאה כביכול לגאול אותן ממשטרי האימה ששררו בהן".
גדעון לוי סבור אפוא, כי לא היה טעם מלכתחילה לפעול נגד המשטרים באפגניסטן ובעירק, ובמילים אחרות הוא טוען, כי משטר הטליבאן ומשטרו של סדאם חוסיין ראויים היו להמשיך להתקיים. הנה כי כן, אביר זכויות האדם, גדעון לוי, המזדרז (ובצדק) להגן על כל עוולה הנגרמת לפלשתינים בשטחים הנתונים תחת שליטת צה"ל, חש אטימות לב מוחלטת כלפי גורלם של תושבי אפגניסטן ועירק ומחזיק בדעה, כי בשורת הדמוקרטיזציה שהביאה עמה ארה"ב הרעה עוד יותר את מצבם.
אליבא דגדעון לוי, השלטון האיסלאמי המונע מבנות ללמוד בבתי הספר וכופה עליהן כיסוי מוחלט של הגוף, המחנך את בניו להיות פצצות חיות בפיגועי התאבדות, הקורא למלחמת ג'יהאד בלתי מתפשרת בכופרים (כולל בשיעים), הרוצח אלפים ללא משפט, המטיף לרצח עם, עדיף על השלטון החדש המאפשר חופש ביטוי, הפותח בתי ספר והמאפשר פיתוח כלכלי לרווחת האוכלוסיה. ההקרבה של החיילים האמריקנים (הקנדים, הגרמנים ומלאומים אחרים) למען עתיד טוב יותר באפגניסטן, למען הדמוקרטיה, למען חירויות האזרח הבסיסיות, למען שיפור מעמדן של הנשים, כל אלה נתפסים בעיניו של גדעון לוי כשיא הרוע.
גם שלטונו של סדאם חוסיין "הקצב מבגדד" נתפס בעיני גדעון לוי כנאור ומתקדם יותר מ"הכיבוש האמריקני" שהביא עמו בחירות דמוקרטיות ראשונות בעירק, הפסיק את דיכויה רב השנים של האוכלוסיה השיעית המהווה רוב במדינה ותקווה לעתיד טוב יותר. פשעיו של סדאם חוסיין, שבאו לידי ביטוי בין היתר בשימוש בנשק כימי לחיסול אלפי כורדים (חלאבג'ה) וחיילים אירניים, בהוצאות המוניות להורג של יריבים פוליטיים ובהנהגתו של משטר אימים, נעלם כלא היה. רק האמריקנים הם "הרעים" בסיפור הזה. הם "הגורמים" להרג ההמוני בעירק, לטענתו של גדעון לוי, המנקה במשתמע מכל אחריות את ארגוני הטרור האיסלאמיים הקיצוניים ובהם שלוחות אל-קאעידה, המבצעים מדי יום ביומו פיגועי התאבדות, הקוטלים עשרות תושבים תמימים ברחבי בגדד במסגדים, בשווקים, בבתי ספר ועוד.
גדעון לוי חושף שוב את פרצופו האמיתי ואת חוסר העקביות שלו. מאמרו האחרון כאחרים לפניו מעלים שאלות נוקבות באשר לתפיסת עולמו. האם זכויות האדם וההגנה עליהם ניצבות בראש מעייניו של גדעון לוי, או שמא מניעיו אחרים לחלוטין ולאורם הוא "מכופף" את ההיסטוריה ונמנע לבקר את הכוחות הפשיסטיים מהמסוכנים ביותר שקמו בתולדות האנושות?

תאריך:  06/01/2008   |   עודכן:  06/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גדעון לוי מעדיף את הטליבאן
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
השתובה לשאלתך היא: "כן!"
קבוצניק  |  6/01/08 11:48
2
הוא אכן תומך בטליבאן
אייל.ב  |  6/01/08 14:13
3
גדעון לוי נולד על מנת לעצבן
cgrt  |  6/01/08 16:09
4
בלבול מח
ע.ג1  |  6/01/08 16:24
 
- וחוץ מזה, הטרור החל רק ב-67
ע.ג1  |  7/01/08 21:08
5
קרנפים
ע.ב  |  6/01/08 19:23
6
מחשבות על הבלי דחוח
אביגדור  |  6/01/08 19:33
 
- כל השמאלנים מדברים רק עם עצמם
קידי  |  7/01/08 20:14
 
- קידי
אביגדור  |  7/01/08 21:48
7
הנח לגדעון לוי
אבי קרן  |  6/01/08 23:47
8
אתה טועה הוא כן תומך בטליבן!
יואב צור  |  7/01/08 10:46
9
גם פסיכיאטרים אינם מוצאים ענין ל"ת
בלוי הפסיכופת  |  7/01/08 19:47
10
מי בכל קורא את לוי? הוא לא
הטמבל  |  8/01/08 00:18
11
גדעון WHO? אלא שהוא ברומטר
שירה  |  8/01/08 11:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהבה גלאון
שנת 2007 תרשם כציון דרך נוסף בהידרדרות הדמוקרטיה ושלטון החוק בישראל. מאחר שראש-הממשלה כבר הודיע בעזות מצח שהוא לא יתפטר גם לאחר פרסום הדוח הסופי של ועדת וינוגרד, קשה לתלות תקוות בשנה החדשה
אמציה חן (פצי)
ועדת חקירה המונעת ומעלימה את הזכות הטבעית לשגות, כורה בור לעצמה, ולקברניט שימונה אחרי זה שהדיחה
ראובן לייב
העורכים אינם מקפידים עוד על עקירת שיבושי הלשון ממהדורות החדשות והשדרים אינם טורחים להגות כראוי את הטקסט המוגש להם. איפה הימים ההם של משה חובב וראומה אלדר?!
ראובן לייב
בביתה של מרי גילבן, נציגת "כריסטי'ס" - בית המכירות הפומביות הבינלאומיות היוקרתי - בישראל, מצוי אוסף נדיר של רהיטים עתיקים מהמאה ה-18    יותר מכל היא קשורה לשולחן הכתיבה, שרכשה בשוק בלונדון    חקירה העלתה כי קצין בריטי הזמין אותו בראשית המאה הקודמת אצל נגר ערבי בירושלים
מנחם רבוי
מטרת המסע התקשורתי הנוכחי של ראש הממשלה היא לנסות ולייצר בתקשורת קו מנוגד לזה המטיף להתפטרותו (אשר בעבר שלט בכיפה). זאת על-רקע מה שנחזה להיות כישלון של ההנהגה במלחמת לבנון השנייה. אבל חשוב להדגיש כי גם ראש הממשלה יודע שעד שזה לא נגמר זה לא נגמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il