X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסנטור אובמה מייצג, יותר מכל מועמד, שינוי אמיתי ורעננות. אלה ערכים שהמצביעים העצמאיים מזדהים איתם
▪  ▪  ▪

הבחירות במדינת איווה סיפקו למפלגה הדמוקרטית התלהבות ותקוות לקראת הבחירות הכלליות. נראה כי המסר המרכזי של שינוי ותקווה אכן נקלט וגרם למצביעים רבים לרוץ לקלפיות. רבים החליטו להיות שותפים לאקט הדמוקרטי וגילו מעורבות רבה מבעבר.
אצל הרפובליקנים הסיפור שונה. יש הרגשה שהמתמודדים עדיין מחפשים את המסר הנכון. המעומד המוביל ברמה הארצית, ג'וליאני, החליט שלא להתמודד באיווה. ראש עיריית ניו-יורק לשעבר עושה כך גם בסיבוב הבא בניו-המפשייר, שם יתקיימו הבחירות ביום ג' הקרוב.
הסיפור של ניו-המפשייר הוא סיפורם של המצביעים העצמאיים. מעל ל-40% מכלל המצביעים במדינה מוגדרים כעצמאיים, כלומר ללא שייכות לאחת משתי המפלגות. בבחירות הקודמות כ-60% מהם הצביעו בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. ברוב מערכות הבחירות הכלליות האחרונות, ניו-המפשייר הייתה רפובליקנית. על-פי הסקרים של בחירות 2008, המצב שונה. מעל ל-60% מהעצמאיים מתכוונים להשתתף ולהצביע בפריימריז של הדמוקרטים, דבר המלמד על סחף מצביעים לכיוון הדמוקרטי, ויכול לתת גם הערכה לתפוס הצבעתם בבחירות הכלליות.
הסנטור ברק אובמה ניצח באיווה וזכה למומנטום חשוב ביותר. חלק לא מבוטל מניצחונו אפשר לייחס לתמיכת העצמאיים, אשר סייעו לו להגיע להישג מרשים כל כך. אין סיבה לחשוב שבני-המפשייר הסיפור יהיה שונה, דבר שיגרום לו להיות חזק בתמונה ואולי אף להפתיע בניצחון נוסף. הסנטור אובמה מייצג, יותר מכל מועמד, שינוי אמיתי ורעננות. אלה ערכים שהמצביעים העצמאיים מזדהים איתם.
הסנטורית הילרי קלינטון מובילה - נכון להיום - בסקרים של ניו-המפשייר ב-4% על פני אובמה. השאלה הגדולה היא האם היא תצליח להחזיק ביתרון זה עד יום הבחירות ולתרגם זאת לניצחון. במידה וקלינטון תנוצח בשנית על-ידי אובמה, היא תהיה ב"שטח לא מוכר", שבו היא כבר אינה המועמדת המובילה. במקרה כזה תאלץ לשנות את אסטרטגיית הקמפיין שלה ולא יהיה מפתיע לראות גם שינויים פרסונלים בניהול מטה הבחירות שלה.
חזרה למועמדים הרפובליקנים. שם הכל פתוח למעשה. המושל לשעבר הקאביי שניצח באיווה בזכות קולות האוונג'ליסטים, נמצא-על-פי הסקרים כעת במקום ה-4 בלבד בניו-המפשייר וקשה לראות אותו מתקדם בזמן המועט שנשאר לו.
הקרב כאן הוא בין המושל לשעבר מיט רומני שסיים במקום השני המאכזב מבחינתו באיווה, לבין הסנטור ג'ון מקיין. הסנטור שלפני חודש נראה די גמור, כעת מצליח להחיות מחדש את
הקמפיין שלו. הסקרים כעת מראים על שוויון בין שניהם לכן הקרב כאן מר. כל סקר שמפורסם יכול לגרום לרעידת אדמה במטה הבחירות של "השכן". במטה רומני מודעים לעובדה שזהו "קרב ההזדמנות האחרונה", שכן הפסד כאן יגרור אחריו מכה כלכלית, ציבורית ומורלית לקמפיין, דבר שעלול לגרום לסוף המרוץ שלהם בזמן הקרוב. מקיין, מצידו, זוכר לטובה את מדינת ניו-המפשייר שכן בשנת 2000 ניצח כאן את ג'ורג' בוש. הסנטור ינסה לשחזר את הישגו ובכך לשדרג את מעמדו ולהכניס עוד אנרגיה לקמפיין המתחדש שלו.
ג'וליאני, אשר כזכור לא מתמודד בשני הסיבובים ,לוקח כאן הימור לא קטן. הוא עלול לגלות שהרכבת עזבה את התחנה לפני זמן רב. במידה ומועמד מסוים יצבור תאוצה רבה, יהיה קשה לעצור זאת. ראש העיר ניו-יורק לשעבר עדיין נחשב למועמד המוביל, אך אולי הוא עלול ללמוד לקח יקר, לפיו ריצה ברמה הלאומית אינה דומה לריצה לראשות העיר ולא משנה מאיזה עיר באת.
בכל מקרה, יהיה מעניין ב-8 בינואר במדינת ניו-המפשייר.

הכותב הוא עוזרו של ח"כ ד"ר יובל שטייניץ
תאריך:  08/01/2008   |   עודכן:  08/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אסף
נדמה שאין דבר שהאנושות פיתלה בו את עצמה יותר מאשר נפתולי הדת והאמונה למיניהם
עו"ד ז. שרון, עו"ד נ. הורנשטיין
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע מהם המבחנים במסגרתם תסווג הכנסה משכירות כהכנסה מעסק    בית המשפט קבע כי קיימות שתי דרכים עיקריות במסגרתן יוכרו דמי שכירות כהכנסה מעסק
עו"ד גולדלבט משה
אין למקם מפעלים מסוכנים בקרבת מקומות יישוב ואין למקם מקום יישוב ליד מפעל מסוכן
הרב יוסף גערליצקי
גם אם הנשיא בוש מבין היטב מה הוא טרור וכיצד להגיב כלפיו, הרי שלא כך מתייחסת אליו ממשלת ישראל, שלכבוד ביקורו תשחרר מאות אסירים פלשתינים, חלקם רוצחי יהודים, אנשים נשים וטף
בלפור חקק
על שירתו של עמוס מלר ביום ד' בשבט, יום השנה הראשון ללכתו מעימנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il