X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנועת החמאס חוששת כי ביקורו של הנשיא בוש באזור יביא להאצת המהלכים המדיניים וכי יופעל עליה לחץ להחזיר את השלטון ברצועת עזה לידיו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס. התנועה נערכת למתקפה מדינית על הרשות הפלשתינית ובוחנת דרכים שונות ובכלל זה חידוש הפיגועים בתוך ישראל כדי לסכל כל התקדמות מדינית
▪  ▪  ▪

ביקורו של הנשיא בוש בישראל הכניס ללחץ את תנועת החמאס אשר נזעקה לארגן בדמשק ועידה ב-23 בינואר תחת הכותרת "הדבקות בזכויות הלאומיות של העם הערבי הפלשתיני". לוועידה הוזמנו כל הפלגים הפלשתינים כולל תנועת הפת"ח והנשיא מחמוד עבאס.
מארגני הוועידה טוענים כי הנשיא עבאס יכול להיעזר בעצם כינוסה כדי לחזק את עמדותיו בנושאי ירושלים ו"זכות השיבה" וכי מדובר בסך הכול באותו כינוס שהיה אמור להתכנס במקביל לוועידת אנאפוליס אך נדחה בגלל השתתפותה של סוריה בוועידה. לכינוס הוזמנו גם כל שגרירי האיחוד האירופי ושגרירי מדינות ערב המוצבים בדמשק.
תנועת החמאס מודאגת מהמעורבות האמריקנית ההולכת וגוברת בתהליך המדיני בחודשים הקרובים דבר שעלול לדחוק אותה לפינה ולהצר את מרחב התמרון המדיני שלה. תנועת החמאס חוששת מלחץ שיפעילו עליה מדינות ערב למסור את השלטון ברצועת עזה בחזרה לידיו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס. הנשיא בוש הבהיר במהלך ביקורו במזרח התיכון כי כול הסכם בין ישראל לרשות הפלשתינית מחייב שליטה מחודשת של הנשיא עבאס ברצועת עזה אחרת לא יהיה ניתן ליישמו כל עוד החמאס בשלטון.
מהי הפעילות האמריקנית המוגברת שתנועת החמאס כה חוששת ממנה? ובכן הנשיא האמריקני בוש אמור להגיע לפחות פעם אחת נוספת לישראל לרגל חגיגות שנת השישים(בחודש מאי) וכדי לקדם את המשא-ומתן בין שני הצדדים. שרת החוץ קונדליסה רייס תגיע בקרוב לביקור נוסף בישראל כדי ליישם את ההבנות שהושגו בביקור בוש באזור והיא אמורה ל"תחזק" את המשא-ומתן בין שני הצדדים עד לביקור הבא של הנשיא בארץ.
בינתיים יפעלו בארץ שלושה גנרלים אמריקנים שונים: בעוד כשבועיים יגיע לישראל הגנרל וויליאם פרייזר שתפקידו לבדוק את יישום השלב הראשון של מפת הדרכים על-ידי הצדדים. הגנרל ג'יימס ג'ונס יטפל בנושאי הביטחון הקשורים למשא-ומתן על הסדר הקבע כמו המרחב האווירי של המדינה הפלשתינית העתידית וגבולותיה והגנרל קית' דייטון שכבר שוהה בישראל יותר משנה ימשיך לטפל באימון וחיזוק מנגנוני הביטחון הפלשתינים. הממשל הקצה לשם כך סכום של 86 מיליון דולר.
הפעילות האמריקנית המוגברת מעוררת את זעם החמאס. פעילים חמושים של הארגון תקפו פעמיים, בסוף השבוע שעבר, את בית הספר האמריקני בבית לאהיא ברצועת עזה וגרמו נזקים כבדים לרכוש, מדובר במוסד האמריקני היחיד ברצועה.בתנועת החמאס חוששים שנחישותו של הנשיא בוש להשיג הסכם בצירוף חולשתם הפוליטית של ראש הממשלה אולמרט והנשיא מחמוד עבאס ימריצו את השלושה להשיג הסכם כלשהו שגם אם יקשה עליהם לממשו הרי שהוא יהווה בעייה פוליטית קשה ביותר לחמאס העלולה להפחית הרבה מכוחו ומהלגיטימיות שלו ברחוב הפלשתיני.
על-פי גורמים מדיניים בכירים בירושלים, ישראל שואפת להגיע ל"הסכם מדף" בסוגיות העיקריות של הסדר הקבע שניתן יהיה ליישמו בעתיד לאחר שייתחזק מעמדו של הנשיא מחמוד עבאס. הפלשתינים מצידם שואפים להגיע עם ישראל ל"הסכם מסגרת" על כל הסוגיות של הסדר הקבע.
בכל מקרה, כל התקדמות במשא-ומתן בין שני הצדדים היא לרעתה של תנועת החמאס. הנשיא מחמוד עבאס מודע ללחץ שבו נתונה תנועת החמאס ולכן הוא דבק בעמדתו כי על החמאס לסגת מכל העמדות שכבש ברצועת עזה ולהחזיר את השלטון לידיו.
סביר להניח שתנועת החמאס תגביר כעת את התקפותיה על הרשות הפלשתינית ותנסה לחשק אותה במשא-ומתן מול ישראל כדי שלא תסכים לוויתורים. גורמים בכירים בתנועת החמאס מעריכים כי בידודה המדיני של התנועה עלול לדחוף אותה גם לחידוש פיגועי הטרור בתוך ישראל. צריך לקחת בחשבון כי תנועת החמאס לא תוותר בנקל על שלטונה ברצועת עזה שאותו השיגה בעמל רב. בסיכומו של דבר ברור כי כול התקדמות מדינית תגביר את הטרור של הגורמים הקיצוניים שירצו לסכל אותה בכל מחיר. על הקברניטים בישראל לקחת זאת בחשבון, ישראל עלולה להיקלע לתקופה קשה של פיגועים מצד גורמי הסירוב הפלשתינים, ניסיון העבר מוכיח כי קשה מאוד להתקדם בתהליך המדיני כשדמם של אזרחי ישראל ניגר ברחובות.

תאריך:  14/01/2008   |   עודכן:  14/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
עקיבא אלדר דוחק בממשלת ישראל לקדם את המו"מ על נושאי הליבה עם הפלשתינים ומזהיר, כי קיומה של מדינת ישראל תלוי ועומד על יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן    אלדר טוען, כי אסור להגיע לקיפאון במו"מ מחשש למעשי אלימות וקורא "להחליף את כוחות צה"ל בעזה בכוח רב-לאומי"    מבולבלים? גם אנחנו
ד"ר אריק פורסטר
"אין לשלול את האפשרות שבעתיד הלא רחוק, לאחר הקמת מדינה פלשתינית תחת שלטון יציב ודמוקרטי, מספר מסויים של ישראלים יעדיפו לחיות בה, ואולי גם יחזיקו בדרכון פלשתיני, בנוסף לדרכון הישראלי"
דני ואלה
"במסגרת החיפוש אחרי אשמים, אני מאשים את כל מי מאיתנו, השותף, בחדווה ובהתלהבות או כנסחף בזרם, כמי שכפאו שד, ובלי לחתור נגדו ב"תרועות השבט" על 'מלחמה צודקת'".
ראובן לייב
עד לפני שנתיים היה דני גביש צעיר תוסס, כאשר שטף-דם במוח שיתק, לפתע, את מחצית גופו והביאו עד לפת-לחם    למרות מצבו הנואש, לא נכנע דני, מחוסר העבודה, נשא אשה בריאה, שראתה אתגר בשיקום-חייו, ועתה הם מצפים לתינוק
עו"ד דב אבן-אור
לממשלות ישראל רשלנות תורמת ולממשלת אולמרט יותר מכולן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il