X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין הפתעה בדוחות בצלם פעם נוספת בצלם נמנע במתכוון מלהטיל את האחריות לפיגוע רצח על ארגון הטרור חמאס ועל הנהגתו הקובעת את מדיניות הפיגועים וזאת על אף נטילת האחריות הגלויה בצלם גם נמנע מלקרוא להעמיד לדין את האחראים לרצח "זכויות האדם" על-פי בצלם
▪  ▪  ▪
תמונה מסרטון החמאס המתעד את הרצח בעין השלושה

מדוע בצלם מגן על החמאס?
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון "בצלם" מגנה את שיגור טילי הקסאם, ואולם בה בעת נמנע מלהצביע במפורש על האחראים ל"פשעי המלחמה", ובהם החמאס, הג'יהאד האיסלאמי ושאר ארגוני הטרור הפלשתינים * ע"פ "בצלם", שלטון החמאס, שהטרור הוא נדבך מרכזי במדיניותו והמעניק חסות לשלוחות אל-קאעידה ברצועת עזה, הינו "גורם שלטוני לגיטימי"
לרשימה המלאה

ארגון זכויות האדם בצלם פרסם ב-16 בינואר 2008 הודעה שכותרתה: "אזרח אקוודור נהרג בקיבוץ עין השלושה מירי פלשתיני". בתחילת ההודעה נמסר, כי "בצלם מגנה בחריפות את הירי אל קיבוץ עין השלושה ממנו נהרג אתמול אזרח אקוודור". בצלם מנסה להצטייר כמאוזן וכמי שמקפיד לגנות את הצד הפלשתיני. ואולם, רק לכאורה בלבד, כפי שמצטייר מנוסח הודעת בצלם המלאה.
בצלם נמנע במפגיע לזהות את הגורם האחראי לפיגוע הרצחני ומסתפק באמירה הכללית המועתקת פעם אחר פעם מהודעות קודמות של הארגון ולפיהם "ארגונים פלשתינים (שוב אמירה כללית ללא זיהוי) מצדיקים את הפגיעה באזרחים בישראל בטענות שונות...". בכך, מתעלם בצלם ביודעין או ברשלנות פושעת מהודעת נטילת האחריות של החמאס לפיגוע, בה התגאה ארגון הטרור הפלשתיני "ברצח גוזל (אדמה) ציוני בקיבוץ עין השלושה לאחר שניצוד על-ידי צלף של (גדודי עיז א-דין) אל-קסאם (הודעה מספר 58-0801)". חוקרי בצלם כנראה גם אינם צופים במהדורות החדשות המרכזיות בישראל, בהן הוקרן סרטון שהפיץ החמאס המתעד את הפיגוע.
למרות שבצלם מגדיר את הפעולה "פשע מלחמה", אין הארגון קורא להעמיד לדין את האחראים לפיגוע ואת ראשי ארגון הטרור חמאס הנושאים באחריות שילוחית וקובעים את מדיניות הטרור של הארגון, כפי שראשיו מודים בכך בגלוי. כל אשר דורש בצלם מסוכם במשפט הבא: "בצלם קורא לארגונים הפלשתינים להפסיק לאלתר את ההתקפות המכוונות נגד אזרחים".
אין זה מקרי. בדרך דומה נהג בצלם לפטור מאחריות את החמאס משיגור רקטות הרסאם, מפיגועי הטרור היומיומיים המבוצעים משטח רצועת עזה ואפילו מחטיפת החייל הישראלי גלעד שליט. בצלם אפילו נמנע בעקביות מלכנות את "הארגונים הפלשתינים" המבצעים לדבריו "פשעי מלחמה" כ"ארגוני טרור. בניגוד גמור לקו זה, נוהג בצלם כאשר קיים חשד לפשעי מלחמה על-ידי חיילים ישראלים לדרוש את חקירת הדרגים הצבאיים הבכירים ביותר ואף להעמידם לדין אם חשדות אלה מוכחות כנכונות. בצלם מאבד מאמינותו בשל הימנעותו המודעת להחיל את אותם עקרונות על פושעי המלחמה הפלשתינים ונוכח הרשלנות המאפיינת את עבודת חוקריו בכל הקשור לאיסוף מידע (אפילו גלוי וזמין הוא באתרי ארגוני הטרור) אודות אחריות החמאס וארגוני טרור פלשתינים האחרים לרצח ישראלים.

תאריך:  17/01/2008   |   עודכן:  17/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בצלם שוב מגונן על חמאס
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
בצלם משתפים פעולה עם הערבים
לכן הם טרוריסטים  |  17/01/08 23:59
 
- בוא יבוא הרגע שנטפל בכל שונאי
יהודי ישראל  |  18/01/08 01:19
2
יש לתבוע את ראשי הארגון הבוגד
אחמד זיבי  |  18/01/08 01:12
3
כולם נובחים ובצלם עוברת ......
גייס חמישי  |  18/01/08 01:16
 
- עוד תשלפנה הרשימות!
cxvdrtf  |  18/01/08 08:08
4
נכון דרשת ל"ת
א מ רול  |  18/01/08 03:46
5
מה תלינו על בצלם
יהוידע  |  18/01/08 07:44
 
- זרוע הישראלית
אורי פ  |  18/01/08 12:40
6
האיחוד האירופי ומדינות ערב
אאא  |  18/01/08 08:29
7
בצלם- דם יהודי זועק
שרה  |  18/01/08 19:17
8
השמאל ל"ת
מסוכן לישראל  |  19/01/08 06:36
9
יבוא יום
לורנס איש ערבי  |  19/01/08 12:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורי גנקין
"הצעתו של חבר הכנסת, חסון, סותרת את טבעה של רשת האינטרנט, ואת טבעם של אזרחי ישראל, שמאופיינים מאז ומתמיד במעורבות חברתית גבוהה, וברצון הבלתי פוסק והבריא, בגבולות החוק, לבקר את השלטון"
עו"ד אברהם פכטר
ועדת וינוגרד לאולמרט - כמו סטלינגרד לסטלין. מערכת סטלינגרד על עמידתם האיתנה והאמיצה של תושבי העיר והצבא האדום, היתה נקודת מפנה במלחמת העולם ה-2 מול הנאצים. ועדת וינוגרד - (להבדיל) תהיה ללא ספק נקודת מפנה לאולמרט ולמפלגת קדימה, לא בטוח לכיוון החיובי. מסקנות מערכתיות - הן לא פחות חותכות, מחייבות ומטילות אחריות מאשר מסקנות אישיות. "סקופ - מסקנות הוועדה בפרסום מוקדם"
עמי דור-און
התגובה המערבית הישירה לפגיעה טרוריסטית "רדיואקטיבית" במטרה כלשהי בעולם, צריכה להיות החזרת המוסלמים במדינות יצרניות הטרור, לימי מצוקת חיי העוני במדבר, ברעב, במחלות, בתחבורה על גבי גמלים וחמורים, ללא כל הנאות העולם הזה שאליהן כה התרגלו מאז אמצע המאה העשרים
נרי אבנרי
מבחינתם של מעצבי דעת הקהל בישראל, אסור להרתיע יהודים מהתהליך המדיני המזויף. כולם יודעים: אבו-מאזן הוא ברוש. ומהברוש הזה, לעולם לא נראה תפוזים. גם אם אולמרט ובוש ישקו אותו במים מינראליים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק מעמידים לרשות הציבור את הנוסח של סדר ט"ו בשבט שהם חיברו, סדר שהוא שילוב של ישן וחדש, מזיגה של סדר "פרי עץ הדר" של המקובלים במאה השבע עשרה עם קטעי ספרות עכשוויים. בציבור יש כמיהה היום לחגוג חג ישראלי קדום. מנחם פאלק סייע בהפקה והקלדה של הסדר, והנה הוא לפניכם
רשימות נוספות
בצלם: עלייה בהתנכלות לפלשתינים בחברון  /  איציק וולף
בצלם: "ההגבלות בגדה אינן חוקיות"   /  מחלקה ראשונה
בצלם: החזקת שליט כבן ערובה היא פשע מלחמה  /  ניר יהב
בלי בג"צ ובלי בצלם   /  אהרון רול
הגישה החד-צדדית של בצלם  /  יהונתן דחוח-הלוי
תחקיר: בצלם שוב מתרשל   /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il