X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הייתכן שאותה ממשלה אשר רוצה לכפות על הומלסים פינוי לבית מחסה בניגוד לרצונם הינה אותה ממשלה אשר ממאנת למגן תושבים חרף רצונם?
▪  ▪  ▪
הומלס. הגנה בכפייה

לפני מספר שנים התקשרתי למוקד שירותי לקוחות כלשהו, ונעניתי כי "יש שיחות רבות על הקו", "תודה על ההמתנה וסליחה על הסבלנות", או במילים אחרות, המענה האוטומטי 'החליף' את ה'המתנה' ב'סבלנות'.
מילא שמענה אוטומטי מתבלבל, אך דומה כי 'הארץ' (‏יום חמישי,‏ 17.01.2008) התבלבל. במקביל פורסמו שתי ידיעות אשר ככל הנראה דומה כי החליפו מקטעי טקסט. בידיעה אחת מדווח כי משרד הפנים יוזם חוק ל"פינוי בכפייה של הומלסים לבתי מחסה", ובידיעה אחרת נכתב כי "המדינה מסרבת למגן את שדרות" כי "שאר תושבי המדינה ידרשו מיגון" וכי "יש לחזק את כושר העמידה".
בקוראי שורות אלו סברתי כי הארץ החליף מקטעי טקסט בין הכתבות.
הייתכן כי מי שקופאים בקור ברחובות תל אביב אבל מבקשים להיעזב לנפשם - הממשלה יוזמת הצעת חוק אשר תוך פגיעה בכבודם, חירותם ופרטיותם - ייכפה עליהם 'להתמגן' מיד הקור, ואילו מי שמתחננים בפני הממשלה שתמגנם, כלפיהם, הממשלה נעמדת על רגליה האחוריות?
הייתכן שאותה ממשלה אשר רוצה לכפות על הומלסים פינוי לבית מחסה בניגוד לרצונם הינה אותה ממשלה אשר ממאנת למגן תושבים חרף רצונם?
במחשבה שנייה הבנתי כי לא הוחלפו הטקסטים בכתבות ב'הארץ', אלא שלמדינת ישראל, כמדינה מפרת זכויות אדם פטרנליסטית, ישנה נטייה מאוד מאוד פטרונית להציל את מי שכלל לא ביקש הצלה, מחד, אבל מאידך, להימנע מלהושיט יד מושיעה למי שמתחנן כבר חודשים להצלה.
זו אינה הדוגמא היחידה לפטרוניות המדינה.
לא מזמן התבשרנו לדוגמא שתושבי כפר שלם פונו מבתיהם בניגוד לרצונם וללא הסדר, תוך שהזרוע המבצעת של המדינה התבלבלה והפכה לזרוע מבצעת של כרישי נדל"ן אשר רוצים לעשות רה-קולוניזציה לדרום תל אביב (פינוי האוכלוסיה הישנה והושבת אוכלוסיה חדשה, מבוססת, על חשבון האוכלוסיה הישנה). והנה, אותה ממשלה עצמה, על זרועותיה הביצועיות השונות, אשר ביד אחת מפנה אנשים בניגוד לרצונם ממקום מגורים אשר בו יש להם זכות מעין קניינית של 'בר רשות' היא אותה ממשלה אשר מפנה בכפייה את דרי הרחוב לבית מחסה (שאלה למתקדמים: האם בקרוב דיירי כפר שלם אשר היו בעלי זכות מעין קניינית בבתיהם בכפר שלם יפונו בכפייה ל'מעונות מחסה' בהיותם 'דרי רחוב'?)
ישנן עוד אלפי דוגמאות לפטרוניות המדינה אשר מצילה את מי שלא רוצה את עזרתה, אך מפקירה את מי שלא ביקש למות או להיפגע. די לראות כיצד המדינה (לא) מתחזקת כבישים מועדים לפורענות, כך שנגרמות תאונות, שולחת צעירים למות במבצעים הרפתקניים של "אולי ביומיים האחרונים למלחמת לבנון נצליח להשיג עוד טיפה", תוך שהיא 'שוכחת' לצייד את הלוחמים בציוד בסיסי כגון מזון או מי-שתייה, מתעלמת מתלונות של נשים מוכות כי הבעל מאיים לרצוח אותן (עד שכבר מאוחר) ועוד ועוד ועוד - אך מאידך, לדוגמא, מאשפזת בכפייה אלפי אנשים בשנה אשר אינם מעוניינים בכך אך ורק מנימוקים פטרנליסטיים הזויים אשר מקומם היה יפה, אולי לפני יובל שנים ולא כיום, לאחר חקיקת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
לא מזמן נתבשרנו כי המדינה סגרה את מועדון הדנג'ן התל אביבי, הלא הוא מועדון של אנשים אשר מרצונם החופשי מקיימים יחסים סאדו מאזוכיסטים. שוב אותו פטרנליזם ולפיו מי שרוצה לקיים יחסים סאדו מאזוכיסטים מרצונו החופשי, המדינה תאסור זאת עליו, אך במקביל, כאשר המדינה היא זו אשר מקיימת יחסים סאדו מזוכיסטים - את הנמען לקיום יחסים אלו בכפייה אפילו לא שואלים (ראה ערך עינויי השב"כ).

תאריך:  20/01/2008   |   עודכן:  20/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
מגישת חדשות השבת, אושרת קוטלר, ניצלה את הבמה שניתנה לה כדי להביע עמדה פוליטית בזכות קיום דיאלוג עם החמאס על-מנת להגיע עימו להסדר. היא האשימה במשתמע את הממשלה ואת מפקדי צה"ל בשליחת חיילים למותם בגלל אימוץ גישה "מצ'ואיסטית". טענותיה של קוטלר אומנם רדודות ותלושות מהמציאות, ואולם חמורה העובדה שהיא הפכה את מהדורת החדשות לבמה פוליטית בניגוד לכל כללי האתיקה העיתונאית.
יוסי מטלון
צפינו במעבר מאדריכלות פרקטית ופשוטה שמיועדת להמונים, לאדריכלות של "פוזה", אקסטאזה מלאכותית של יוקרתיות מזויפת שמיועדת רק לבודדים, למטרות הרושם שהם הפגינו. התוצאה היא: אדריכלות ריקה מאתיקה ומלאה באסטטיקה זולה שיוצרת רושם זמני. זוהי אדריכלות המעוצבת על-ידי יחצנים, אדריכלות מסנוורת המחשיבה יותר את מי קנה ולא את זה שעיצב.
עו"ד יעל גיל
כאשר מבוצעת תרמית או הטעיה כלפי בן זוג, ניתן מכוח דיני החוזים הכלליים לתבוע ולקבל השבה של רכוש
נאור לוי
הסבר על אחד העיסויים הטיפוליים ביותר: עיסוי רקמות עמוק
יואב יצחק
עו"ד איתן מעוז הגיש תלונה נגד הח"מ    שני עיתונאים מיהרו לפרסם ולשחק לידי אולמרט-זהר-ביניש    ברשימה שלהלן נצביע על העיוותים, על האינטרסים המושחתים ועל הבורות וחוסר המקצועיות של אותם עיתונאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il