X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשות שדות התעופה תקים טרמינל לטיסות מנהלים וטיסות פרטיות - למרות שהטרמינל הישן מתאים לקליטת המטוסים של עשירי ישראל הרשות: "הטרמינל הישן ישרת את הטיסות המוזלות וטיסות הפנים" הזיכיון להפעלתו של מסוף הנוסעים העתידי יועבר בוודאי לאחת "ממשפחות השפע" - שבעצמן משתמשות בטיסות הפרטיות
▪  ▪  ▪
טרמינל 1 שירת את כל התעופה הבינלאומית - אך אין בו מקום לטיסות המנהלים
טרמינל 3. השקעה של מיליארד דולר - בלי מקום לטיסות הפרטיות

   רשימות קודמות
  ישראל מוכרת נשק למינמאר
  עקרות בית (ישראליות) נואשות

כמיליארד דולר הושקעו בבניית טרמינל הנוסעים החדש בשדה התעופה בן-גוריון, בפרויקט המכונה "נתב"ג 2000" שבו הוקם טרמינל מספר 3. בעת פתיחתו פעלו בשדה התעופה הראשי של ישראל שלושה מסופי נוסעים - החדש, הטרמינל הישן, וטרמינל מספר 2 - שבו בוצעו טיסות הפנים לאילת.
לאחר פתיחת הטרמינל החדש, החליטה הנהלת רשות שדות התעופה להרוס את טרמינל מספר 2, אף שהוא נבנה רק זמן קצת יחסית לפני כן וכלל תשתיות חדשות. ואכן הוא נהרס. עתה אנו מתבשרים על הקמת טרמינל נוסף, חדש ומודרני בנתב"ג - טרמינל מיוחד למטוסי המנהלים הנוחתים בשדה, ובמילים אחרות - מסוף פרטי לעשירי ישראל ומעט המנהלים הבכירים המגיעים ארצה במטוסי מנהלים של חברות בינלאומיות.
נימוקים כבדי משקל
רשות שדות התעופה, הנהנית ממעמד הרשות העשירה ביותר בישראל, תודות להכנסות מאגרות, היטלים ומיסים המוטלים על חברות התעופה והנוסעים בכל שדות התעופה בארץ, פרסמה השבוע מכרז למתן רישיון לניהול והפעלת טרמינל לטיסות הפרטיות.
הרשות, המנוהלת על-ידי יו"ר הדירקטוריון, עובדיה עלי, שהדיח את המנכ"ל גבי אופיר על-רקע חילוקי דיעות אישיים, והמנכ"ל החדש, קובי מור, שניהל כמה וכמה שדות תעופה והיה אחראי לפרויקט "נתב"ג 2000", עד שנאלץ לפרוש מהרשות זמן קצר לפני הפתיחה החגיגית עקב סכסוך עם אופיר עצמו - מוסרת נימוקים כבדי משקל להחלטה להשקיע 10 מיליון דולר מכספי ציבור הטסים בישראל בטרמינל למיעוט זניח מהחולפים בשדה.
"מספר טיסות המנהלים והטיסות הפרטיות הסתכם בשנת 2007 ב-5,120 טיסות", טוענת הרשות, "גידול של 28% לעומת השנה הקודמת. בדומה למקובל במרבית שדות התעופה המתקדמים בעולם, יאפשר הטרמינל לטיסות פרטיות רמת שירות גבוהה לנוסעים בטיסות". הרשות גורסת, כי "בשנים האחרונות הולך וגובר הביקוש לטיסות מנהלים וטיסות פרטיות. מספר הנוסעים בטיסות הפרטיות הסתכם בשנת 2007 ב-17,680 נוסעים, גידול של 32% לעומת השנה הקודמת".
שפע מקום בטרמינל הוותיק
ונשאלת שאלת השאלות. מדוע לא ישולבו טיסות המנהלים ונוסעיהן בטרמינל מספר 1 - שפועל בשדה עבור טיסות הפנים והטיסות של החברות המוזלות והשכר? ראוי להזכיר כי הטרמינל הזה קלט והוציא את כל כולה של התעופה הבינלאומית בנתב"ג - עד לפתיחת טרמינל מספר 3. מקום - אם כך - לא חסר בו.
השאלה מתחדדת במיוחד כשמעיינים בתוכניות הבנייה של הטרמינל העתידי, שנכנה אותו טרמינל 4 לצורך העניין; הטרמינל לטיסות פרטיות יבנה בסמוך לטרמינל 1, על שטח של כ-1,000 מ"ר. הרשות תצא למכרז הנדסי להקמת הטרמינל, וההפעלה והניהול יבוצעו על-ידי זכיין מסחרי תמורת תשלום דמי הרשאה לרש"ת. תקופת ההרשאה תהיה לתקופה של 6 שנים, והיא תתחיל לאחר שיושלמו הקמת וציוד הטרמינל בטכנולוגיות המתאימות. הרשות תהיה זכאית לדבריה להאריך את תקופת ההרשאה.
הנהלת הרשות ממשיכה לקדם את נימוקיה להשקעת עשרות מיליוני השקלים בטרמינל שיוקם בצמוד לטרמינל הישן ובסמוך לטרמינל הראשי. "בין לקוחות מטוסי המנהלים ניתן למצוא כיום חברות גדולות - כאשר הנוסעים בטיסות פרטיות מבקשים את מירב הגמישות בטיסותיהם על פני הגלובוס, ואינם מעוניינים להיות תלויים בלוחות הזמנים של חברות התעופה היוצאות מטרמינל 3".
מנכ"ל חדש - טרמינל חדש?
מנכ"ל חדש צריך כנראה להיות חתום על טרמינל חדש - ובהכרזת הבכורה שלו בתפקיד מנכ"ל הרשות, אומר מור כי "הקמת הטרמינל נועדה לתת מענה לגידול בפעילות התעופתית בתחום הטיסות הפרטיות. השירות לנוסעי הטיסות הפרטיות יהיה על בסיס מסחרי, והנוסע הטס בטיסת מנהלים או במטוסו הפרטי יוכל לבחור האם להשתמש בשירותים של הטרמינל הייעודי או להשתמש, כמו יתר הנוסעים בטיסות מסחריות בינלאומיות, בטרמינל 3".
מור טוען גם, כי "ההכנסות מדמי הזיכיון בגין הטרמינל הייעודי יגדילו, בטווח הבינוני והארוך, את הכנסות הרשות - ויאפשרו המשך ההשקעות בתחום הבטיחות, וכן מימון השירותים הניתנים לכלל ציבור הנוסעים בנתב"ג".
אכן נימוקים כבדי משקל: ההכנסות מהטרמינל לטיסות המנהלים הפרטיות יתרמו ישירות לבטיחות הטיסה בישראל. נוכל רק לנחש למי יועבר הזיכיון להפעלת הטרמינל לנוסעים הפרטיים: רוב הסיכויים כי תהיה זאת, ישירות או באמצעות חברות קשורות, אחת "ממשפחות השפע" - שהן גם המשתמשות בשירותי הטרמינל העתידי.
טרמינל 2 - "נהרס"
מרשות שדות התעופה נמסר ל-Nfc בתגובה, כי "טרמינל מספר 1 ישמש את טיסות הפנים והטיסות של החברות המוזלות, ולכן לא יוכל לשמש את טיסות המנהלים. טרמינל מספר 2 (ששימש כזכור את טיסות הפנים - ד.מ.) - נהרס".

טרמינל פרטי לכלי התחבורה של האלפיון העליון
תאריך:  22/01/2008   |   עודכן:  22/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לזרוק 10 מיליון דולר על טרמינל מיותר בנתב"ג
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קנאי גדול מאוד אתה
אייל.ב  |  22/01/08 16:51
 
- השפה שלך!
ישראלי10  |  23/01/08 07:56
2
הם משלמים עבור כל השירותים!
dfgerwr532mn   |  22/01/08 18:32
3
לתת את התכנית לרשות שניה מתחרה
פתרון פשוט !!!  |  22/01/08 20:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
זה השיר המושר בפיהם של זאטוטים בכל רחבי ארץ ישראל, ובימים אלו עוד יותר בפיותיהם של זאטוטי עזה. אין ספק, הם צודקים. פלשתין אכן ארצם, והיהודים אכן כלביהם
ראובן לייב
גם אם ט"ו בשבט לא נקבע כיום-חג ולא כ"יום-נטיעה" - אין כל ספק שמאז שנקבע יום ראש השנה לאילן, היה האיכר, הנוטע והכורם רגיש ביותר לגורל העץ, שאותו נטע ושבו טיפל באותו יום. על כן היה נוהג להפנות את לבו בתפילה וברטט חגיגי, ממש כמו בראש השנה של האדם
ראובן לייב
בשעה תשע החלו התהלוכות המסודרות של תלמידי בתי הספר ואירגוני הנוער. הנוטעים הצעירים אחזו בידם האחת אתים ומעדרים ובידם השנייה שתילים. בשעה עשר התקבלה תהלוכת הנוטעים והשותלים של הדור הצעיר על-ידי ראש הממשלה דאז, דוד בן-גוריון
עו"ד דב אבן-אור
אם אבירי הכסף יטענו שאנו מדינה חופשית ואין חובה ללוות כספים מבנק, אזי זהו טיעון שקרי נוסף! כסף הנו כמו חמצן לגוף האדם, וכאשר כל הכסף נמצא בידי הבנקים, לפרט אין ברירה אלא לפנות אליהם
איתי חיים
על המושגים "שמאל" ו"ימין" אבד הכלח. אם נתנתק לרגע מן השיבושים הסמנטיים, כיום אנשי ארץ-ישראל מזוהים עם הימין, שאינו בעל מאפיינים כלכליים ברורים, אלא "סופרמרקט" של רעיונות בדומה לשמאל הציוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il