X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האחריות לשנאת המערב לאיסלאם בשנים האחרונות מוטלת על ארגון אל-קאיעדה המוסלמים צריכים להקיא מתוכם את הארגון הנפשע הזה על המערב מוטלת האחריות להתנער מהדעות הקדומות נגד המוסלמים ולהלחם בתופעות הגזענות
▪  ▪  ▪
אוסאמה בן לאדן [צילום: AP]

לקראת הכינוס הכלכלי בדאבוס שבשוויץ הזמינו מארגני הכנס סקר על מצב היחסים בין המוסלמים למערב. תוצאות הסקר שעשה מכון "גאלופ" הראו נתונים מדאיגים ביותר על מצב היחסים, כאשר כל צד סבור שהצד האחר לא מכבד את תרבותו.
על-פי הסקר, האירופאים חשים באיום על תרבותם בגלל הגירת המוסלמים הרבים ליבשתם. מאידך, המוסלמים סבורים שגל הקריקטורות על הנביא מחמד בעיתונות האירופית נועד להשפיל את נביאם, וכי התקשורת המערבית יוצרת זיקה בין המוסלמים לטרור. האירופים רואים בכעסם של המוסלמים על פרסום הקריקטורות על הנביא מחמד פגיעה בזכותם לחופש הביטוי.
מי שקורא נתונים אלה עלול לשקוע במרה שחורה, אני בחרתי דווקא להתעודד מראיונות שהעניק השבוע, עמר בן-לאדן, בנו בן ה-26 של הטרוריסט מספר אחת בעולם אוסאמה בן-לאדן, לרשת הטלוויזיה סי.אן.אן, ולסוכנות הידיעות האמריקנית AP. בניגוד לאביו, העביר עמר בן-לאדן בראיונות אלה מסר של שלום עולמי. הוא הודיע על נכונותו להקים ביחד עם רעייתו הבריטית תנועה שתפיץ את השלום, והפנה קריאה אל אביו לשנות את דרכיו. בן-לאדן הצעיר קרא לאביו בשמו ובשם מוסלמים נוספים, "למצוא דרך אחרת לעזור להם או להגשים את מטרותיהם", והדגיש כי "אין זה טוב להפנות פצצות או נשק כלפי שום אדם". אכן, בהחלט דברים מעודדים.
בניגוד אולי לרבים אחרים, אני סבור שדת האיסלאם המקורית היא מתונה, אולם במשך השנים השתלטו עליה גורמים קיצוניים וגורמים פוליטיים שעיוותו את תוכנה המקורי והמסרים שלה. עמר בן-לאדן מאשים את אמצעי התקשורת במערב, כי הם אשמים בדבר מכיוון שהם מתארים את הערבים ובמיוחד את משפחת בן-לאדן כטרוריסטיים, בנקודה זו אינני מסכים עימו.
הנה לפני כמה שבועות, חווה העולם מעשה רצח מחריד: בנזיר בוטו, מנהיגת האופוזיציה בפקיסטן, נרצחה בידי מוסלמי קיצוני. האיסלאם כידוע שולל פגיעה בנשים, אך דבר זה לא מנע את רציחתה של בוטו. בראיון שהעניק מייקל היידן, ראש סוכנות הביון המרכזית הסי.איי.אי, לעיתון "וושינגטון פוסט" הוא גילה כי מי שעמד מאחורי ההתנקשות בבוטו הם גורמים בארגון אל-קאעדה בשיתוף עם אחד ממנהיגי הטאליבאן בשם ביתאללה מחסוד.
מעבר לפגיעה בנשים, עושים הגורמים האיסלאמיים הקיצוניים, ובראשם ארגון אל-קאעדה, מעשים ללא הצדקה שאין בהם שום הגנה על המוסלמים או דת האיסלאם, המעוררים את חמת זעם המערב. לפני כחודש, בוטל בגלל איומי אל-קאעדה מרוץ המכוניות והאופנועים המפורסם ה"ראלי דקאר". מה הקשר בין אירוע ספורט כזה להגנה על דת האיסלאם? לא ברור.
מדוע שונאים במערב את האיסלאם? זו בודאי שאלה שאפשר לכתוב עליה עשרות ספרים ומחקרים. אני אנסה להסביר בכמה מילים את התגברות השנאה בשנים האחרונות. מי שגרם, לדעתי, את הנזק הגדול ביותר לדת האיסלאם ולמוסלמים הוא ארגון אל-קאעדה. פיגועי הטרור הקשים שעשה הארגון ברחבי העולם, הביאו לכך שכל מוסלמי כמעט "נחשד" בהגיעו למערב בקשר לטרור. מספיק לראות את הבדיקות הביטחוניות בנמלי התעופה המרכזיים באירופה ובארצות הברית, כדי להבין את גודל ועוצמת הטראומה שעבר המערב, בעקבות הפיגועים במגדלי התאומים בניו-יורק.
הפיגועים ב-11 בספטמבר היו נקודת המפנה של המערב ביחס לאיסלאם. בעקבותיהם, הכריז הנשיא בוש על מלחמה נגד הטרור, אך בעיני רבים בעולם, ובוודאי שבעיני המוסלמים היא התפרשה כהכרזת מלחמה על האיסלאם. זו הטעות של המערב וגם הטעות של המוסלמים. מלחמה זו צריכה להיות מכוונת רק נגד גורמי הטרור, לא רק הטרור האיסלאמי, אלא טרור בכלל. האחריות לאי ההבנה הזו מוטלת על שני הצדדים.
ארגון אל-קאעדה נוסד ,למעשה, לפני 20 שנה לאחר שאוסאמה בן-לאדן וחבריו המצריים הסתכסכו עם מורם הפלשתיני השיח' עבדאללה עזאם, ועל-פי מקורות מודיעין במערב הם גם אלה שחיסלו אותו. הארגון הזה שינה מהר מאוד את מטרותיו וממלחמה בכיבוש הסובייטי באפגניסטאן, הוא הגדיר לעצמו מטרות חדשות של "הגנה על המוסלמים" או על "הנדכאים". לאט לאט צצו מטרות חדשות של הארגון שהפחידו את המערב, כמו: "הקמת ח'ליפות איסלאמית", ו"מלחמה בכופרים הנוצרים והיהודים בכל מקום".
ארגון אל-קאעדה הקים גם שלוחות במדינות מוסלמיות שונות, כמו עירק תוניסיה ואלג'יריה, שלא היססו להצהיר כי בכוונתן להשתלט על מדינות אלה.
איך לא יפחד המערב מהמוסלמים כשגם המוסלמים המתונים מפחדים ממנו, כשארגון אל-קאעדה משתמש בנשים, נכים וזקנים לצורך ביצוע פיגועי התאבדות? הארגון גם גייס אירופאים ואמריקנים שהתאסלמו לצורך ביצוע מטרותיו, ועל-פי דיווחים של סוכנויות המודיעין המערביות החל לגייס באחרונה גם בעלי עבר פלילי וחסרי השכלה, לצורך פיגועים בעיקר במדינות צפון אפריקה. מדובר בתמנון של טרור איסלאמי קיצוני ההולך ומתפשט ושולח זרועותיו לחלקים שונים של העולם.
לכן זה היה מעודד לשמוע את דבריו של מוסלמי כמו עמר בן-לאדן, בנו של סמל הטרור העולמי, מדבר על שלום עולמי, מתנער ממעשי אביו וקורא לו לשנות את דרכיו.
שני הצדדים צריכים עכשיו לפעול לקרוב הלבבות. המערב צריך לגנות את תופעת הדעות הקדומות נגד המוסלמים, ולשמור על זכויותיהם הדמוקרטיות בכל מקום. המערב צריך להילחם בתופעות הגזענות ולגלות רגישות כלפי דת האיסלאם, לתת לה את היחס השווה שניתן לכל הדתות, ולאפשר למאמיניה את חופש הפולחן.
המוסלמים מצידם צריכים להקיא מתוכם את ארגון אל-קאעדה, להילחם בו בחורמה, ולשתף פעולה עם המערב כדי למגר את התופעה החמורה והנפשעת הזו מעל פני האדמה.
כן, יש עוד תקווה, אפשר לשפר את היחסים בין המערב לאיסלאם. מדובר בצורך בעבודה קשה של שני הצדדים, אבל האלטרנטיבה היא נוראה. מלחמת התרבויות עלולה לגלוש גם למלחמת דת בין מוסלמים לנוצרים ויהודים. מלחמה שתתפשט בכל רחבי הגלובוס כאש בשדות קוצים. אין לכך שום הצדקה. כולנו מאמינים באל אחד ובאותם המקורות הדתיים והרוחניים. חייבים לעצור זאת עכשיו לפני שיהיה מאוחר מידי.

תאריך:  23/01/2008   |   עודכן:  23/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע שונאים במערב את האיסלאם?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
קשקשן - מה אתה מבין באיסלם? ל"ת
לך קודם ללמוד...  |  23/01/08 20:40
2
באמת ניתוח יפה (לתלמיד כיתה ח)
בן ימין  |  24/01/08 08:46
3
באמת ניתוח יפה (לתלמיד כיתה ח)
בן ימין  |  24/01/08 08:57
 
- מצטרפת להערכה ל"ת
המורה רינה  |  24/01/08 12:26
4
MIY ZE HA MAARAV
elkrief  |  24/01/08 10:02
 
- אני אוהב את הכתב באנגלית
אליהו נעים  |  16/02/08 10:02
5
האיסלאם כידוע שולל פגיעה בנשים
מד' ליונה עיוורת  |  24/01/08 12:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
החשיבה הצבאית והמדינית בנושא החמאס בעזה, רדופה ומתמקדת בחששות הכבדים מהתעצמות החמאס    הפיקוח הישראלי המלא על מבואות עזה הטיל על ישראל, שלא בטובתה, גם את האחריות ההומנית למתרחש בה
ראובן לייב
היא מתעלמת מחייליה המשוחררים, מפקירה את הנכים, החולים הסופניים, ניצולי השואה והישישים שלה, וגם סתם אזרחים מן השורה, ששירתו אותה בכבוד
עמי דור-און
אהוד אולמרט הוא ראש הממשלה שבמקום לקרוא את ממצאי דוחות מבקר המדינה על מחדליו ומעשיו הבלתי כשרים בשורת תפקידים מיניסטריאליים - ולהסיק מסקנות אופרטיביות, נכשל בהבנת הנקרא וניסה לפתור את הבעייה שהוטלה לפתחו בנסיון לערער את מעמדו של המבקר בטיעוני-סרק כאילו הוא רודף אותו אישית
אלון דוידי
המצור הכלכלי על עזה הוא פעולה מוסרית ומתבקשת לאור הבחירה של החברה הפלשתינית בתרבות המוות והטרור. מי שבחר בחמאס שלא ידבר על הומניטריות
אהרון רול
הרי אין צורך לזכות בתואר בתקשורת המונים, די לצפות בכתבות הטלוויזיה, לעלעל בכל עיתון מצוי או לדפדף באתרי החדשות האינטרנטיים על-מנת להבין כי המדיה הישראלית בהתנהלותה משך העשורים האחרונים פרצה את כל גבולות האתיקה והמוסר
רשימות נוספות
תעלומה: מי כתב "מוחמד ההומו"  /  יהונתן דחוח-הלוי
"סוריה לא רוצה פתרון צבאי"  /  איציק וולף
אולמרט לעבדאללה: לא נבנה התנחלויות חדשות  /  עידן יוסף
הכול עניין של כסף  /  יוני בן מנחם
בין שלום אמיתי ושלום מדומה   /  בנימין נתניהו
סכנת "הסדר הקבע הזמני"   /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il