X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על קוקאין לטיני ונשים בחורף. על חוכמת המינוי הזמני והכסף של טובה שטרסברג. על ח"כים בפאניקה ועולם הישיבות, וגם על אברום בורג שזוכר, ועוד
▪  ▪  ▪
ברק. חיפש ולא מצא

לא מצא
אהרן ברק הוא מטובי השופטים שהיו לנו. הוא גם איש תרבות, נעים שיחה ודיבור, ולא נאמר עליו שהוא שקרן או מכזב. לכן הצטערתי לשמוע אותו מספר, בעת שאמר ברדיו דברים של טעם על בית המשפט, כי כל השנים הוא חיפש עו"ד פרטיים כדי למנותם לביהמ"ש העליון.
אהרן ברק כיהן כנשיא ביהמ"ש העליון משנת 1995 ועד שנת 2006. מאחר שקשה להאמין שיש עו"ד פרטי בישראל שהיה מסרב להזמנת ברק להצטרף לעליון, זה אומר שברק לא מצא בכל מדינת ישראל שום עו"ד שראוי בעיניו לכהן בעליון. 11 שנים, שנה אחר שנה, אהרן ברק בדק לכאורה את רשימת כל עוה"ד הפרטיים בישראל והגיע למסקנה שאיש מביניהם אינו ראוי למינוי כזה ולא מגיע לרמה האישית ולאיכות המשפטית של האחרים שמונו על ידיו, כמו עדנה ארבל ודורית ביניש. מוזר, כי רק פרש ברק מהוועדה וכבר נמצאו ומונו שניים כאלה, שעל אחד מהם (מלצר) ברק עצמו הרבה בשבחים בשידור. חבל על הסיפור הלא מכובד והלא הגון שברק סיפר ברדיו כאילו הוא חיפש ולא מצא. הוא לא חיפש ולא רצה.

החבר זוכר

אברום בורג, יו"ר הכנסת לשעבר ואזרח צרפת כיום, הסביר בגל"צ למה אהוד אולמרט הוא ראש הממשלה הכי טוב בכל תולדות המדינה. לשאלת המראיין שהוא בטח יצביע בבחירות הקרובות (בישראל. בצרפת הוא הרי כבר הצביע לסגולן רויאל) בעד ברק, הגיב בורג, חבר מפלגת העבודה, באלגנטיות ש"לא בטוח" והסביר שהוא יצביע "בעד מי שייתן לי את הסיכוי המדיני הטוב ביותר: זה יכול להיות אהוד ברק, או אהוד אולמרט, או מוחמד ברכה או איווט ליברמן", ואז מיהר והוסיף "טוב. לא צריך להגזים". למקרה שמישהו ייסחף ויחשוד שהוא עלול עוד להצביע אהוד ברק.

במבחן

הנשיאה ביניש מתנגדת למינוי שופטים מחוזיים לביהמ"ש העליון אם הם לא כיהנו בו קודם לכן במינוי זמני. מתן מינוי זמני לעליון זה רק בסמכות הנשיאה, וככה היא יכולה לסנן מועמדים מראש: מי שהיא לא תרצה לראותו בעליון לא יקבל ממנה מראש מינוי זמני וכך תחסם דרכו. אבל תודו שיש צדק בטענה של ביניש שיש הגיון במינוי זמני שנותן יכולת להתחרט. לו היה מינויה של ביניש לנשיאת העליון מינוי זמני עם היכולת להתחרט, הייתה מערכת המשפט שלנו חוסכת מעצמה כיום המון בושות.

פגישות

רם בלניקוב, הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, אסר על עובדיו להיפגש עם לוביסטים. בעבר התאמצו לוביסטים להיפגש עם ח"כים כדי להשפיע עליהם בעניינים הנוגעים לעסקים ולאינטרסים כלכליים, אך במהלך הזמן הם למדו שפקידי אגף התקציבים הם מי שקובעים באמת את המדיניות ואת החוקים. אז עם מי בעצם נפגשים הח"כים? חלקם עם חוקרי יאח"ה וחלקם עם מי שבגללם הם ייפגשו בעתיד עם החוקרים הללו.

ידידינו הלטינים

הוגו צ'אבז, נשיא ונצואלה, התגאה בכך שהוא לועס כל בוקר עלי קוקה. עכשיו אפשר לחבין את מקור הרעיונות המוזרים בהם הוא מפתיע אותנו בכל בוקר (שלו). צ'אבז סיפר לתקשורת שאת העלים מספק לו ידידו איבו מוראלס, נשיא בוליביה, שהיא יצרנית הקוקאין השלישית בגודלה בעולם. הוא לא רציני, הצ'אבז הזה. לא מקובל להשתנקר בפומבי על ספק החומר שלך, כי מי יודע מתי תזדקק לעוד משלוח. מכל מקום, דרך ארוכה ומעניינת הוליכו הנשיאים הסוציאליסטים של אמריקה הלטינית את ארצותיהם עד שהצליחו להפוך אותן מרפובליקות בננות למעצמות עלים.

נותנת תמורה

השופטת טובה שטרסברג כהן, גמלאית קשישה שמקבלת פנסיה מכובדת מאד, מכהנת כנציבת תלונות הציבור על השופטים. בישראל, אם אתה בכיר ומקושר, אפשר לקבל מהמדינה פנסיה מלאה עבור תפקיד אחד ומשכורת מנופחת נוספת עבור תפקיד חדש, בלי הגבלת גיל. זה לא חל כמובן על סתם אזרחים כמוכם. זה רק לבכירים ולכן שטרסברג מקבלת כיום שכר של 60,000 שקל לחודש בנוסף ל-40,000 שקל פנסיה, וזה פרט לנהג.
בהתחשב ביכולתה המופלאה לכסות במילים ולטייח בתירוצים התנהגויות פסולות של שופטים, וכשזוכרים שהיא מונתה כחלק מ'דיל' שבמסגרתו הפסיקה לשכת עוה"ד לפרסם את המשוב הפומבי שלה על השופטים, אין ספק ששטרסברג שווה להם כל אגורה. אז אולי שישלם את שכרה המנופח ועד השופטים, שרק על הגנתם היא טורחת?

הפחדנים

פחד נחשב לאחד הגורמים החזקים ביותר ביצירת תגובות גופניות. תענוג לראות את הזיעה, הרעד בעיניים והתכווצות הגרון של הח"כים ברגע שמוזכר דוח וינוגרד ומישהו שואל אותם על הקדמת הבחירות. כל מה שאולמרט צריך לעשות עכשיו זה רק לפטפט במקרה שהוא חושב על הכרעה בבחירות, ותראו איך כל חברי הכנסת של העבודה ומר"צ נדחפים ומתייצבים בהיסטריה להגנתו. כבר השבוע היה משפיל ומבזה לשמוע אותם מסבירים בכל ראיון למה לטובת הדמוקרטיה, לתפארת המדינה ולטובת עם ישראל לדורותיו הממשלה הזו צריכה, יכולה, מסוגלת וחייבת להמשיך ולתפקד. הכל, רק לא בחירות. הפחד אוכל אותם, את נציגי הדמוקרטיה הנבחרים שלנו.

חורף

סקר שנערך בישראל מגלה כי 57% מהנשים טוענות שהן משמינות בחורף. הסקר לא הסביר מתי השמינו כל היתר, אבל עצם המחקר ראוי לציון: אנו בסוף ינואר, אפילו ט"ו בשבט כבר עבר, ולמעט כמה ימי גשם בודדים כמעט ולא היה לנו חורף רציני השנה, וכבר 57% מהן הספיקו?

המכללות האקדמיות שלנו

אחד, זוהר בן אשר, הורשע ונדון לשנתיים מאסר על שזייף לעצמו תעודת תואר דוקטור מאוניברסיטת שיקאגו ומאוניברסיטת לונדון. לא הכי נורא. מה שמעניין הוא שהודות לתעודות המזוייפות הוא שימש במשך 20 השנים האחרונות כמרצה במכללה למינהל, בסמינר הקיבוצים ובמכללת שנקר, ו-20 שנה זה לא צרם ולא הפריע לא לסטודנטים ולא למוסדות "האקדמיים" הללו.

המפסיד

לינדנשטראוס בבעיה: ב-30 לחודש עתיד להתפרסם דוח וינוגרד, ויש להניח ששבוע ימים כל התקשורת תעסוק רק בוינוגרד. איזו בעסה: שבוע שלם בלי נאומים ציבוריים, בלי ראיונות לרדיו ובלי הופעות בטלוויזיה. אפילו לא שידור חוזר בערוץ 99 מאיזו ועדה איזוטרית בכנסת. הכל בוטל. מסכן.

עולמות התורה

שני מחבלים נכנסו חמושים לישיבה של צעירים לומדי תורה והעמידו את התלמידים אל הקיר. שניים מהצעירים נאבקו, שלפו וחיסלו את התוקפים. בלי קשר למחלוקת על השטחים ולקונפליקט בין דת למדינה, זוהי בדיוק תמצית הציונות הדתית: עובדת למחייתה, לומדת לאמונתה ולוחמת לכשנדרש. בישיבות של בני ברק ומאה שערים זה לא היה קורה. שם היו ממשיכים לעמוד אל הקיר.

תאריך:  25/01/2008   |   עודכן:  25/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
בקורת על לינדנשטראובס אינה הוג
שושפרי  |  25/01/08 17:00
2
אתה המזוייף מר פריצי
ראשי המכללות  |  25/01/08 17:22
3
יש לך בכלל תואר? מר פריצי
ע דנ ה  |  25/01/08 18:45
4
ד"ר מזויף מקבל שנתיים
מזרחן  |  25/01/08 18:50
5
הגודל לא קובע
ע. סובול  |  25/01/08 19:02
 
- הגודל כן קובע
סקסולוגית  |  26/01/08 21:32
6
ברק תמיד אמר אמת? באמת?!
שבתאי עזריאל  |  25/01/08 20:09
 
- ברק לא התפלש בבוץ
הרכילאית  |  26/01/08 10:31
 
- מר ברק לא עשה די כדי למנוע
פ. צונג  |  26/01/08 17:59
 
- הכול שפיט מלבד השופטים עצמם
ע. סובול  |  26/01/08 12:33
7
אפילו ובלצון, שגית עם מיכה ל"ת
א מ רול  |  26/01/08 04:43
8
בורג
בורג קטן  |  26/01/08 13:04
9
הפסדת במשפט דיבה? ספר להם
גרייבסקי ומוטי   |  26/01/08 18:27
 
- מה הקשר?
ש. דהרי  |  26/01/08 20:03
 
- פיטרו אותכם בידיעות ?
דורון גלעזר  |  26/01/08 23:24
10
טובה שטרסברג שווה כל שקל
בלון נפוח  |  26/01/08 18:44
 
- טובה שטרסברג מגינת השופטים
יוסיפוס פלאביוץ  |  26/01/08 19:12
11
אי אפשר לפתור כל בעיה
פנסיונר ותיק  |  27/01/08 03:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
אנשים חייבים במצוות עשה התלויות בזמן כגון ציצית ותפילין, ונשים פטורות, כי האנשים, כדי להגיע לגובה הרוחני השייך למצוות אלו, חייבים לעשות את המצווה. נשים פטורות כי בכוחן להגיע בלא עשייה של המצווה
חגי סרי לוי
"מה למדת בגן היום?". "הייתי שם שעתיים, לא נתנו לי לצאת", סיפר פואד, "השאלה האחרונה ששאלו אותי היתה איזה תלמיד הייתי, אז עניתי להם שהייתי שובב"
יעל לוטן
"כיום כבר ידוע לכל, שמערך מקצועי של יחסי ציבור הינו חלק בלתי נפרד מהעסק. בדיוק כפי שלא ניתן לפתוח עסק ללא תוכנית עסקית, כך לא ניתן להתקדם להשגת המטרות ללא יחסי ציבור"
ראובן לייב
אליעזר ברקמן, ממציא לכל עת, הוא אותו אלמוני העומד מאחורי ייצורו של פקק הפלסטיק, האוטם את בקבוקי המשקאות התוססים    הוא גם האיש שהצליח לשים קץ להתזת התה בעטייה של שקית הפלסטיק המושקעת בכוס השתייה והמציא כסא ושולחן אישי לכל תלמיד בית-ספר
אהרון רול
זחיחותו המחליאה של זה העומד בראש הממשלה אשר כה בולטת, בניגוד למצב הרוח הלאומי השפוף, מעלה תהיות בהקשר למצבו התודעתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il