X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איתי ברק סוציולוג ארגוני, מנכ"ל חברת הייעוץ Barak consulting group.
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ועדת החינוך של הכנסת אשר התכנסה השבוע לדיון חירום, מראה כיצד הצליחו להתגבר שורה של ח"כים אסרטיביים על חולשה חוקתית בתקנון הועדות. כתוצאה מפעילות חברי הוועדה, הודעת המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, לפיה הבחינה הפסיכומטרית הקרובה, תבוטל. שונתה במהרה וחברי ועדת החינוך רשמו לזכותם הישג ראוי לציון
▪  ▪  ▪

חלק חשוב ומהותי מעבודת הכנסת נעשה במסגרת הוועדות. בכנסת פועלות 12 ועדות קבועות להם סמכויות שחלקן מוגדרות בחוק וחלקן מוגדרות בתקנון הכנסת. ועדות הכנסת דנות בהצעות חוק, בבקשות של אזרחים שהוגשו לכנסת ובכל עניין אחר שהכנסת העבירה לוועדות לדון בו.
ועדות הכנסת רשאיות להזמין לדיוניהן מומחים מקצועיים, עדים ועובדי-מדינה. אך לעומת החוק המחייב שרים, ואף את ראש הממשלה, להופיע לפניהן. אין לוועדות סמכות לחייב עדים להעיד לפניהן. כתוצאה מכך, ובעקבות אירועים רבים בהם עדים אשר הוזמנו לכנסת העדיפו לפסוח על דיוני ועדות אשר לא נוחים להם, עלתה בכנסת השאלה כיצד ניתן לחזק את כוח הוועדות. אחד מהרעיונות המוצעים, היה בדבר חקיקה אשר תחייב עדים להתייצב בפניי הוועדה, אם זאת מצאה לנכון לזמן אותם.
דיון ועדת החינוך של הכנסת אשר התכנסה ביום ד' השבוע (23.01.08) מראה כיצד הצליחו להתגבר שורה של ח"כים אסרטיביים על חולשה חוקתית בתקנון הוועדות, חברי הכנסת: זבולון אורלב (מפד"ל), רונית תירוש (קדימה), אורית נוקד (עבודה), אלכס מילר (ישראל ביתנו) ויוסי ביילין (מרצ) בראשות יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד), התכנסו לדיון חירום עקב הודעת המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, לפיה הבחינה הפסיכומטרית הקרובה, שהיתה אמורה להתקיים ב-11.2.08, תבוטל.
צעירים רבים, אשר לומדים מזה כמספר חודשים השכם והערב, התבשרו על ביטול הבחינה, בהודעה לקונית אשר התפרסמה באתר האינטרנט של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. הצעירים המאוכזבים, אשר הבחינה הפסיכומטרית עתידה לקבוע רבות בנוגע לאפיק המקצועי אליו יפנו, פנו לכנסת בבקשה לקיים דיון בנושא. כתוצאה מכך ביטל ח"כ מלכיאור את סדר היום המקורי של הוועדה ועסק בנושא בדחיפות.
מיכל נתניהו, אחת הנבחנות, מציינת כי השקיעה את כל זמנה וכספה בהכנה לבחינה הפסיכומטרית. "אם זו לא תתקיים במועדה, גם אפסיד כסף רב, וגם אאלץ לדחות את לימודיי בשנה. שלושה חודשים וחצי לא יצאתי מהבית ולמדתי לקראת הבחינה. זו החלטה שרירותית ומקוממת".
חברי הכנסת אשר נכחו בוועדה הופתעו לשמוע את סיבת ביטול הבחינה אליה התכוננו 9,300 צעירים. פרופ' ישראל גלעד, יו"ר המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, האחראי לקיום הבחינה ציין כי "הבחינה דורשת תשתיות שאינן קיימות מחוץ לאוניברסיטות: 50,000 כסאות, 1,000 בוחנים שמספקות האוניברסיטות, שקט מוחלט, ועוד. ללא תמיכת האוניברסיטות אי אפשר לקיים את הבחינות. השביתה באוניברסיטות הסתיימה רק ביום ו' שעבר, ועקב העובדה כי לא קיבלנו מהאוניברסיטאות את הקצאת החדרים, פרסמנו את ההודעה על ביטול הבחינה".
דבריו של פרופסור גלעד גרמו למורת רוח בקרב הנוכחים, ח"כ מלכיאור ציין כי "התנהלות המרכז הארצי לבחינות ולהערכה נעה בקו שבין חוסר יצירתיות משווע לאטימות לב מוחלטת. ההחלטה בלתי מתקבלת על הדעת ולא אאפשר את דחיית הבחינה".
באסרטיביות רבה הודיעו חברי הכנסת כי הם דורשים באופן חד-משמעי את קיום הבחינה במועדה המקורי, ולא יסכימו לדחייה של שבועיים, כפי שהוצע על-ידי פרופסור גילעד כפיתרון לבעיה. ח"כ רונית תירוש אף אמרה כי במידה שהבחינה לא תתקיים במועדה המקורי, היא תקדם את הרעיון לפיו מבחני הבגרות וציוני מקצועות הליבה יהוו את סף הכניסה לאוניברסיטאות במקום הבחינה הפסיכומטרית. "היעד לקיום הבחינה הינו ה- 11.2 ולא תסטו ממנו ביום אחד". ח"כ אורלב אמר לפרופ' גלעד: "אתם לא ראויים לנהל את ההשכלה הגבוהה. אם לא תוחזר הבחינה למועדה המקורי, נשקול חקיקת הוראת שעה לביטול מבחני הפסיכומטרי בתשס"ח".
לשמע הנחישות בדבריהם של חברי הכנסת, ותמיכתם המוחלטת בצעירים שנפגעו, לא נותרה לגילעד ולחבריו מור"ה ברירה, לקראת תום הישיבה, ביקשו אנשי המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, לצאת להתייעצות. לבסוף, לאחר כעשר דקות התייעצות וכתוצאה מאיומם של חברי הכנסת בדבר חקיקת הבזק אשר תבטל את קיום הבחינות הפסיכומטריות הודיעו כי "המרכז הארצי יקים את הבחינה במועד ה-11 בפברואר". 9,300 צעירים נשמו לרווחה, וחברי ועדת החינוך של הכנסת רשמו לזכותם הישג ראוי לציון.

תאריך:  26/01/2008   |   עודכן:  26/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
על ועדת וינוגרד להעביר ממצאיה הפליליים לכאורה אל היועמ"ש, כדי שיורה על פתיחת חקירה נגד אולמרט בחשד לעבירה של "גרימת מוות ברשלנות"
ONE
הטניסאית מספר אחת של ישראל מסכמת את אליפות אוסטרליה בטור אישי ל-ONE: "היה לי טורניר מוצלח". על המפגש בפדרציה: "יש פרפרים בבטן"
ראובן לייב
פרשיה אפלה: כך פרח שוק הבשר היהודי בין מזרח-אירופה לדרום-אמריקה    שלושה ספרים אותנטיים מגוללים את סיפורן העגום של רבבות נשים יהודיות שמצאו את עצמן עוסקות בזנות
עמית ברק
קשה להאשים את אולמרט. הוא לעולם לא יבין לליבה של אשת מילואימניק, לליבה של אם לוחם, ללב מילואימניק שמוכן לשים הכל בצד ולהקריב את הכל
אברהם (פריצי) פריד
על קוקאין לטיני ונשים בחורף. על חוכמת המינוי הזמני והכסף של טובה שטרסברג. על ח"כים בפאניקה ועולם הישיבות, וגם על אברום בורג שזוכר, ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il