X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים בהם משתלחים גורמים ממשרד ראש הממשלה בקציני צה"ל שלחמו במלחמת לבנון השנייה, כדאי שניזכר בעדותו של ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בפני ועדת וינוגרד
▪  ▪  ▪

"במלחמה אנחנו רואים צורך במערכת שתיתן את התמונה כולה בצורה הרבה יותר מסודרת ותאפשר לדרג המדיני לשלוט ולתכנן הרבה יותר טוב את המהלכים כולם", מעיד הדוקטור יורם טורבוביץ'.
"עכשיו, איך אני פורט את זה לדברים? וחשבתי על זה הרבה במלחמה. אתה שומע ברדיו מה קורה, ואתה בטוח שבטח בלשכת ראש הממשלה זה בית משוגעים, בפועל אתה סוגר את הדלת ללשכתו של ראש הממשלה, ויש דומיית מוות, או הוא ישנו, או עוד ארבעה אנשים או שהולכים לחדר הישיבות. זה לא איזה כוורת מלחמתית. זה טוב מאוד שזה לא כוורת ממשלתית, כי צריך בדיוק את הרוגע והשלווה ואת שיקול הדעת כדי לקבל החלטות", כך מתאר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה את מראהו של משרד ראש הממשלה בשעת מלחמה, משרד דומם.
ומה משמעותה, לטעמי, של דומיית משרד ראש ממשלה בשעת מלחמה משמעות דומיית המשרד היא שראש הממשלה לא הציב עצמו בראש המערכה, כנדרש מראשה של מדינה במצב מלחמה. משמעות דומיית המשרד היא שכל הגורמים הכפופים לראש הממשלה, לא התייחסו לראש ההמשלה כקברניטה של המערכה.
משמעות דומיית המשרד היא ריחוק וחיץ אליטיסטים בין קבוצת פוליטיקאים ועוזריהם אשר עקב נפילתו למשכב של אריק שרון, נבחרו לשלטון באופן דמוקרטי, ובין העם והכוחות הלוחמים.
דומיית המשרד מעידה על כך שראש הממשלה לא גייס למשרדו את טובי המוחות והמומחים, על אף חוסר ניסיונו בניהול כאלה מצבים.משמעות דומיית המשרד היא בדיוק מה שהביא את קציני הצבא לפנות לראש הממשלה, והיא בדיוק גם מה שהביא אנשים מסביבתו של ראש הממשלה להגיב כפי שהגיבו.
והדומיה במשרד ראש הממשלה, לא התחילה עם בחירתו של ראש הממשלה, ולא תמה עם סיום המלחמה, הדומיה מלווה את כל הקדנציה, ותמשיך ללוות אותה עד תומה. זו הדומיה המלווה את המלחמה בקסאמים מדרום, זו הדומיה העוסקת באי מיגון בתי התושבים בשדרות, זו הדומיה אשר הקולות היחידים הנשמעים ממנה הם קולותיהם של הספינים התקשורתיים היוצאים מלשכת ראש הממשלה.
כך לא מנהלים מדינה, מדינה לא מנוהלת בדומיית משרד ראש הממשלה.

תאריך:  27/01/2008   |   עודכן:  27/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה חלפון
"אנחנו חיים במדינה שב-20 שנה האחרונות הפכה למעצמת רייטינג שמנהלת דיונים קיומיים באמצעות כותרות, הפגנות ומחאות שנונות ומרוחות בספינים. אנחנו נמשכים ונתפסים למחאות השנונות שמקימות הדים"
אריק פורסטר
"אירגון השלום הנוצרי" - עמותה אמריקנית קווייקרית העוסקת בתיעוד מקרי שינאה אתנית ודתית מתעד בצילומים את עבודות ה"אמנות" שהמתנחלים השאירו על בתי פלשתינים בחברון
איתי ברק
ועדת החינוך של הכנסת אשר התכנסה השבוע לדיון חירום, מראה כיצד הצליחו להתגבר שורה של ח"כים אסרטיביים על חולשה חוקתית בתקנון הועדות. כתוצאה מפעילות חברי הוועדה, הודעת המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, לפיה הבחינה הפסיכומטרית הקרובה, תבוטל. שונתה במהרה וחברי ועדת החינוך רשמו לזכותם הישג ראוי לציון
יואב יצחק
על ועדת וינוגרד להעביר ממצאיה הפליליים לכאורה אל היועמ"ש, כדי שיורה על פתיחת חקירה נגד אולמרט בחשד לעבירה של "גרימת מוות ברשלנות"
ONE
הטניסאית מספר אחת של ישראל מסכמת את אליפות אוסטרליה בטור אישי ל-ONE: "היה לי טורניר מוצלח". על המפגש בפדרציה: "יש פרפרים בבטן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il