X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירועי השבוע בעזה מספקים תמונה אופיינית של עוד סיבוב מלחמתי בין ישראל לערבים, הכוללת כשלון רב תחומי של הממסד הישראלי, צימאון דמים ערבי, ובייחוד אי הבנה מוחלטת בין הצדדים
▪  ▪  ▪

קשה לתפוס איך בכלל יתכן לחלום בישראל לספק משהו ליישות טרוריסטית עויינת שחטפה חייל שלנו כחלק ממלחמה בלתי פוסקת בנו, והמנסה יומם ולילה לרצוח אותנו ללא הבחנה.
האם השתגענו לספק למצרים אנרגיה, תרופות ומזון במלחמת ההתשה? האם סיפקו אנגליה וגרמניה משהו זו לזו במלחמת העולם, פרט לדם ואש? איך עולה על הדעת בכלל שלא לחנוק למוות את עזה כל עוד לא החזירו את גלעד שליט, הפסיקו את האש, עצרו את ההתעצמות הצבאית והתנצלו? למי אכפת שיהיה שם אסון הומניטרי נוכח האסון שהם עושים לנו בשדרות, ובסביבתה?
איך יתכן שרק כעת מתחילים (אולי) לנקוט בצעדים לחנק עזה? מדוע לא עשו זאת עם הירייה הראשונה? מי בכלל ממשיך לספק חשמל ללקוח היורה על תחנת הכוח בזיקים שממנה הוא ניזון? איך יתכן שמעולם לא אמרו לשלטון החמאס שישתמש במנהרות שלו ויבריח סולר, מזון ותרופות במקום נשק? ואיזו מדינה שפויה היתה מניחה לבית המשפט להתערב בהחלטות מסוג זה?
75% מהחשמל בעזה מסופק מהמערכת הישראלית והמצרית. היתר מיוצר בתחנת כוח מקומית. כך שלא היה מחסור אמיתי בחשמל. צעדי הממשלה שצימצמה חלק מאספקת הדלק לעזה, היו יותר ספין מאשר חרם, ספין שנועד לציבור הישראלי, כרגיל. בעזה כידררו חזרה ויצרו ספין נגדי, פרימיטיבי למדי, של "כאילו" מחסור קריטי בחשמל, מלווה במופעי צעדת נרות וישיבות "ממשלה" בחשיכה, לפי מיטב מסורת הדמיון המזרחי. את ההצגה התקשורתית הזו יכולה היתה להדוף מערכת הסברה מינימלית, אלא שמערכת ההסברה הישראלית חוסלה ע"י שמעון פרס כשהגיע למשרד החוץ ב-1992.
הבלוף הערבי היה צפוי מראש, וניתן היה לחזות ולחשוף אותו אם היינו מעוניינים. היה צריך להקים מנהלת הסברה שתיערך מראש, תפוצץ את הבלון ותציג אותו במערומיו. לא חסרים מועמדים מבריקים לנהל מערכת כזו - למשל אייל ארד, ראובן אדלר וגם אהוד אולמרט, ענקי הטריקים והספינים, אך הם עסוקים בדברים חשובים יותר.
התקשורת "הישראלית" סייעה כהרגלה בניפוח הבלוף הערבי. סלימן א-שאפי, המתנהג כתועמלן פלשתיני, שמשום מה מועסק אצלנו בערוץ 2, הציג את המצוקה של האוכלוסיה שם מנקודת המבט של האוייב, כאסון הומניטרי שנוצר עקב החרם. הגיוני מצידו, כי אחרת היה מאבד את האפשרות להיכנס לעזה ולצאת חי, אך לא הגיוני מצד האינטרס הלאומי שלנו בכלל, ושל תושבי שדרות בפרט.
כך תרמו הוא וחלק מעמיתיו לתקשורת "שלנו" את חלקם לתעמולת האוייב, שבעזרתה יוכל כעת להמשיך להפגיז אותנו בנחת. גם הסוף אופייני. כמו במקרים רבים בתולדות הסכסוך, הערבים משלמים את רוב המחיר. כמו בדיר יאסין ובסיפורי ג'וחא, הערבים הם שהאמינו יותר מכולם לשקר של עצמם, וכך, לאחר שהחמאס ניצח והשיג את המטרה של פריצת גבול עזה מצרים, התברר שהיה זה נצחון פירוס. ההצטברות של הלחץ הכלכלי והביטחוני יחד עם תעמולת המסכנות, התפרצו לבריחה הגדולה החוצה.
אז מה היה לנו? כרגיל. ממשלת שמאל רופסת שניסתה לרמות את אזרחיה כאילו היא עושה משהו להפסקת השערוריה הביטחונית בדרום, בג"צ מגלומני הדוחף את אפו, תגובה תעמולתית ערבית נמרצת, הסיוע היעיל שקיבלה מהשמאל והתקשורת הישראלית, והחולשה החולנית של הממשלה בעמידה בלחצים. וכרגיל, כל זה יחד עם ההבלגות והאיפוקים שרק מגבירות את החוצפה וההעזה הערבית, עד לתחנה הסופית שם מחכה לערבים ה"נכבה" התורנית. אסון נוסף שיוכל לספק להם שם מפואר לעוד ארגון טרור עתידי, "ינואר השחור" למשל, זה שיוביל ל"נכבה" הבאה, שגם ממנה לעולם לא ילמדו לקח.

תאריך:  27/01/2008   |   עודכן:  27/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תסריט מזרח תיכוני קלאסי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הכל כשר להרס המדינה היהודית
ע.ג1  |  27/01/08 09:43
 
- מח שימך וזיכרך גזען עלוב לך
הציוני האמיתי  |  27/01/08 10:15
 
- לא ציוני ולא אמיתי
anutk  |  27/01/08 10:58
 
- לעזה שם מקומך ומקום קודמך אתם
הציונים האמיתיים   |  27/01/08 12:09
 
- יא אנטק כניראה עוד לא למדת
אדרינה  |  27/01/08 12:30
 
- צודק.לסתום לאספסוף הימני הפה
ע.ג1  |  27/01/08 12:33
2
מר העצני. כל זמן שהשמאל השולט
צלילה  |  27/01/08 15:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים ויסנשטרן
כיהודים האמונים על מצוות פדיון שבויים והערבות ההדדית עלינו להצטרף לקריאה של ועד רבני יש"ע ואישי ציבור נוספים ולדרוש את שחרורם של כל האסירות והאסירים היהודיים הלאומיים
דני דיין
סוגיית המאחזים אינה עניין משפטי, אלא מדיני: לולא כן, ההתחייבות לפנותם היתה ניתנת לנשיאת בית המשפט העליון ולא לשרת החוץ האמריקנית
אפרים הלפרין
בימים בהם משתלחים גורמים ממשרד ראש הממשלה בקציני צה"ל שלחמו במלחמת לבנון השנייה, כדאי שניזכר בעדותו של ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בפני ועדת וינוגרד
ציפורה חלפון
"אנחנו חיים במדינה שב-20 שנה האחרונות הפכה למעצמת רייטינג שמנהלת דיונים קיומיים באמצעות כותרות, הפגנות ומחאות שנונות ומרוחות בספינים. אנחנו נמשכים ונתפסים למחאות השנונות שמקימות הדים"
אריק פורסטר
"אירגון השלום הנוצרי" - עמותה אמריקנית קווייקרית העוסקת בתיעוד מקרי שינאה אתנית ודתית מתעד בצילומים את עבודות ה"אמנות" שהמתנחלים השאירו על בתי פלשתינים בחברון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il