X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למחלקת קרדיולוגיה בשניידר הגיעו לא מעט רופאים כדי לצפות בצנתור ובהליך הטיפולי שביצע ד"ר וייט, אחד המומחים העולמיים בתחום, לחולי HHT
▪  ▪  ▪
[כלי דם - מימין - מורחב בריאות]
[ד"ר וייט וד"ר ברוקהיימר]

[ד"ר מי זהב]

[ד"ר וייט בפעולה]

[מעקב צמוד אחר הליך הצנתור]

HHT - פצצת זמן מתקתקת
יפעת גדות, הדר פרבר
אחד מכל 5,000 בני אדם חולה ב-HHT ורובם אינם יודעים זאת * התסמין השכיח - דימומים באף * מאחר שהמחלה פוגעת באיברים שונים של הגוף, ברוב המקרים אין לחולים כתובת אחת מתאימה אליה יוכלו לפנות ולאבחן מצבם
לרשימה המלאה

שעות ספורות בלבד, ומיומנות של "וירטואוז" כפי שמכנים את ד"ר וייט עמיתיו, נדרשו כדי לטפל באחד מחולי 'תסמונת אוסלר-ובר-רנדו', או כפי שמכונה המצב - HHT ולמנוע מקריש דם קטלני לאיים בעתיד על חייו.
החולה - אחד מרבים מאלו שהגיעו השבוע לבית החולים שניידר לילדים, לשם גם הגיע ד"ר וייט בשבוע שעבר במטרה להעלות את המודעות למחלה ולגייס תומכים לצורך מימון והקמת מרכז שייתן מענה לחולים אלו. ד"ר וייט הגיע לקראת הכנס השנתי של העמותה הישראלית לטיפול בתסמונת HHT [ראו ידיעה בצד].
למחלקת קרדיולוגיה בשניידר הגיעו מספר רופאים כדי לצפות בצנתור ובהליך הטיפולי שביצע ד"ר וייט, אחד המומחים העולמיים בתחום. יחד איתם הגענו סקרנים גם אנחנו.
בהפרעת HHT, במקרים שבהם קיימת מעורבות של כלי דם גדולים המצב מכונה 'ליקוי במבנה עורקי-ורידי' - arteriovenous malformation - או בקיצור AVM.
החולה, גבר בשנות החמישים לחייו, סבל משני AVM בריאות.
ב-AVM המתפתחים בריאות ובמוח יש לטפל לפני שהם גורמים לתסמינים או בעיות ברוב המקרים. במקרה של החולה האמור התסמינים כבר הופיעו בצורה של קרישי דם שהגיעו למוח והטיפול אמור למנוע מקרים כאלו - שעלולים להיות קטלניים - בעתיד. זאת, אגב, הסיבה מדוע בדיקות מומלצות לכל חולי HHT ללא קשר לתסמינים הספציפיים שהם סובלים מהם. בעזרת הליך שאינו דורש אשפוז ונקרא embolization (תסחוף - חסימת כלי דם על-ידי חסם) ניתן לפתור את בעיית ה-AVM לצמיתות.
בהליך זה מוחדר צינור קטן (קטטר) דרך וריד גדול במפשעה. הצינור עובר דרך מערכת כלי הדם ל-AVM שבריאה. בעזרת הצינור, ממוקמת יחידה (סליל או לפעמים בלון) בעורק המוביל ל-AVM כדי לעצור את זרימת הדם דרך דרכו. ההליך אורך בדרך כלל 1-3 שעות ודורש שעות ספורות בלבד של החלמה.
מבעד חלון חדר הצנתורים ניתן היה לראות את החולה - שהורדם הרדמה חלקית, על-פי בקשתו - כשהוא רגוע לחלוטין, מה שלא מפתיע לאור העובדה שזכה להיות מטופל תחת ידיו האמונות של ד"ר וייט. יחיד איתו פועל גם בריכוז וסבלנות מדהימים ד"ר ברוקהיימר, מנהל יחידת הצנתורים של מכון הלב במרכז שניידר לרפואת ילדים. [לד"ר אלחנן ברוקהיימר, מנהל יחידת הצנתורים של מרכז שניידר, ניסיון רב בביצוע פעולה ייחודית של הכנסת סטנט מלופף למטרת הרחבה מבוקרת של הצרות, פעולה המתבצעת במעט מאוד מרכזים בעולם].
בחדר הצנתורים מוצב מיכשור רנטגן, מצלמה, מסכי טלוויזיה וכל הדרוש לצינתור לב. במהלך הצינתור מחובר החולה למכשירים שונים לניטור, כשבמשך הצינתור נמצא המטופל בהכרה מלאה. מדי פעם הוא מתבקש לעצור את הנשימה או להשתעל כדי לעזור לפזר טוב יותר את חומר הצבע. ד"ר וייט לא שוכח לעדכן את החולה מפעם לפעם כי "הכל בסדר" ומתאר לו באופן כללי את השלבים אותם סיים כבר לבצע.
תחילה מוחדר הצנתר דרך הווריד ואז כשהוא מגיע בדרך פתלתלה אל אזור ה-AVM מזריק ד"ר וייט חומר ניגודי לכלי הדם בכדי לזהות בצורה מדוייקת את מיקום ה-AVM ואת גודלו. התמונה המתקבלת על מסך הצנתור מדהימה וברורה. אצל אדם בריא, הנימים, כלי דם קטנים ביותר, מקבלים דם מהעורקים ומחזירים דם לוורידים. דופן הנימים דק מאוד, ודבר זה מאפשר חילוף של חמצן ופחמן דו-חמצני לבין הרקמות. בנוסף, משמשים הנימים כמסננת ומונעים מקרישי דם להגיע למוח. אצל חולי HHT, חלק מהנימים לא קיימים ולכן אין היצרות בקצהו של העורק. המטרה של ד"ר וייט בהליך היא להחדיר מעין "פקק" שלא יאפשר חדירת קריש דם ל-AVM ומשם אל הלב השמאלי וממנו אל המוח.
ללא ספק רגעים כאלו משכנעים את כל מי שחווה אותם מקרוב שהעתיד כבר כאן, והטכנולוגיות הקיימות כיום הן מעבר לכל דמיון ועבור החולים - גלגל הצלה אמיתי.
ד"ר וייט ינתח השבוע עוד מספר חולים ויחזור לקנדה בתאריך 03.02.08.
בארץ, ד"ר מי-זהב ועמיתיו ימשיכו לטפל בחולים אך גם לגייס תמיכה ומימון להקמת המרכז שייתן מענה לחולי HHT בארץ ולחולים שעדיין לא מודעים לכך שהם סובלים מהמצב.

תאריך:  29/01/2008   |   עודכן:  31/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב גלילי
דוד הלבני, מגדולי חוקרי התלמוד בדורנו, ידע על פה את התלמוד בעודו נער    בספרו "עלה לא נידף"הוא מספר איך המשיך ללמוד גם במחנה ההשמדה וכיצד ניצל תודות לסיפורי זימה מהתלמוד שסיפר לקאפו    ועוד שני ספרים שכדאי לרכוש גם אחרי שבוע הספר
מיכל קונפורטי
"את עבודתה כסרוגייט, קרן אינה מגדירה כ"מקצוע" כי אם "עיסוק תחביב". 'זאת לא עבודה שתופיע בקורות חיים שלי', היא מצחקקת    קולה הנעים ושטף דיבורה הקולח, מציירים אישה אינטליגנטית ובטוחה בעצמה, וכמעט שגורמים להתאהב בה רק מתוך שיחה עמה"    ראיון מיוחד לקראת יום האהבה הממשמש ובא
כרמית צברי
"בישראל הקטנה, השחיתות היא כמו סרטן בגרון ואין אנו יכולים לשאת אותה עוד. הדיונים סביבה בבתי המשפט, במדיות השונות והיכן לא, הם תזכורת מבישה למדינה כה קטנה שלא פעם נאלצת לחיות בצל שאון החששות"
פזית בלציאנו-נגרין
תזונה נכונה חשובה במיוחד אצל ילדים מדוכדכים בימי החורף. על ההורים מוטלת האחריות לשים גבולות ולצמצם את צריכת הממתקים והחטיפים בפרט בבית בימים אלה
שבתאי עזריאל
משפטנים יוצרים מצבים שממלכדים את האזרח. איך מתמודדים עם זה? מקימים קליניקות משפטיות, ובקיצור, במקום לתקן את הגשר, בונים בתי חולים. עתה אפשר לנהל סטטיסטיקות לגבי מספר המטופלים ולכתוב מאמרים על חשיבות עורכי הדין בשינויים חברתיים. הם הרי המומחים להיחלצות מהתאונות המשפטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il