X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק נוהג בשלב ראשון בחוכמה שאינו יורה מהמותן וממהר להגיב אך הוא חייב גם לזכור כי אם סתם יישאר בממשלה בעקבות הדוח הסופי והמלא הוא חותם בזאת לשבט את גורלו ועתיד מפלגתו
▪  ▪  ▪
ברק. נוהג בחוכמה

השמחה בלשכת ראש הממשלה אולמרט היתה מוקדמת מדי. עיון ראשוני בדוח מעלה אומנם כמה התייחסויות מקלות לתהליך קבלת ההחלטות בשלב של 60 השעות האחרונות, אך כלל הקביעות האישיות והמערכתיות נשאר חמור ביותר ובמיוחד כאשר הוועדה אינה חוזרת בה מן הקביעות העקרוניות של דוח הביניים. משפט המפתח הוא: "מבחינתנו, כל מה שנאמר על ידינו בדוח החלקי הוא מסמך חתום וסגור".
גם שמחת הפרשנים האתרוגיסטים היתה מוקדמת ואווילית. הם קנו את ה"ספין" של לשכת אולמרט בטרם קראו את הדוח. אין ספק כי נכשלו בהבנת הנקרא והנשמע.
צריך גם לחזור ולקרוא את ההדגשה מתוך דוח הביניים: הטלנו אחריות אישית על שלושת הקברניטים (אולמרט, פרץ וחלוץ) למרות שמצאנו ליקויים לא קלים גם בפעולתם ובמחדליהם של רבים אחרים במערכת המדינית והצבאית, ולמרות שחלק ניכר מתנאי הרקע של ההחלטות הוכתבו לשלושה על-ידי עובדות ותהליכים אשר הם לא היו אחראים להם, כולל תרבויות ומבנים מוסדיים וכן תהליכים פוליטיים, הכל כפי שפירטנו בדוח החלקי. עשינו זאת מאחר שהיה צורך להבהיר ולהדגיש כי שום מידה של תמיכה ציבורית בזמן היציאה למלחמה, ושום מידה של צדק בתגובה צבאית, לא היה די בהם להצדיק התנהלות בלתי זהירה כאשר המנהיגים באו לשקול אם לפעול בדרך של תגובה צבאית חריפה שהיתה עלולה להתדרדר למלחמה".
לכך נוסף קטע ארוך של התפתלות מדוע נמנעה הוועדה בדוח המסכם להטיל מסקנות אישיות כדי שלא להאריך את עבודת הוועדה. אך מבין השורות והניסוחים המפותלים ברורה עמדת הוועדה כי אילו היו מפרסמים מסקנות אישיות הן היו כוללות המלצה שאולמרט ילך בעקבות חלוץ ופרץ והיו מוסיפים עוד אנשים לרשימה ובכללם כאלה שאחראים למחדלים מן העבר. אני מניח שכוונתם לראשי ממשלה, שרי ביטחון ורמטכ"לים שכיהנו לאחר היציאה מלבנון. באהוד ברק הם לא נוגעים, אלא באלה שבאו אחריו. ושוב הם חוזרים על מסקנותיהם בדוח הביניים:
מצאנו כשלים וליקויים חמורים בתהליכי קבלת ההחלטות ובעבודת המטה בדרג המדיני, בדרג הצבאי ובממשק ביניהם. מצאנו כשלים וליקויים רציניים באיכות ההיערכות, המוכנות, ההתנהלות והביצוע של החלטות בדרג הפיקודי העליון בצה"ל, בעיקר בכוחות היבשה. מצאנו כשלים וליקויים חמורים בהסתמכות על חשיבה ותכנון אסטרטגיים, הן בדרג המדיני והן בדרג הצבאי. מצאנו כשלים וליקויים חמורים בכל הנוגע להגנה על העורף ולהתמודדות עם ירי קטיושות.
בשל קביעות אלה אנו רואים במלחמת לבנון השנייה החמצה גדולה וחמורה... תמונת המלחמה היתה תוצאה משולבת של ניהול לקוי של הדרג המדיני והדרג הצבאי והממשק ביניהם, של ביצוע לקוי של צה"ל, ובעיקר של כוחות היבשה, ושל תנאי רקע פגומים מבחינת ההיערכות של ישראל
.
אהוד אולמרט הוא האחראי ואין ספק לכל מי שקורא את הדוח השלם על שני חלקיו שהוא חייב ללכת. הוועדה לא סיפקה לברק סולם לרדת מן ההתחייבות שלו ערב הסיבוב השני בפריימריז. הוא חייב לדרוש מאולמרט לפנות את כסא ראש הממשלה או להיערך להקדמת הבחירות, כדי שחבר המושבעים הגדול - הציבור - יקבע את עמדתו נוכח ממצאי השופטים החוקרים - חברי ועדת וינוגרד.
ברק נוהג בשלב ראשון בחוכמה שאינו יורה מהמותן וממהר להגיב אך הוא חייב גם לזכור כי אם סתם יישאר בממשלה בעקבות הדוח הסופי והמלא הוא חותם בזאת לשבט את גורלו ועתיד מפלגתו. דווקא בהישארות בממשלה ללא כל שינוי כיוון רציני הוא מבטיח את ניצחון נתניהו והימין בבחירות הבאות. הנה כבר אולמרט חוגג ומנסה לצרף את יהדות התורה לממשלה. לשס הוא כבר ויתר בעניין ירושלים ובמשרד הדתות. מי שמאמין סתם בהתחיבויותיו של אולמרט ל"תהליך השלום" מהמר על כרעי תרנגולת ומפקיד את עתידו ב"קרן הצבי".
תנאי המינימום להישארות בממשלה חייבים להיות: אי ויתור לש" בעניין המדיני; המשך רציני ואינטנסיבי של המהלך המדיני; תוכנית כלכלית-חברתית אינטנסיבית והקפדה על קיום ההסכם הקואליציוני ובמיוחד בסעיפים הדורשים הסכמה מלאה של כל שותפי הקואליציה לשינויים בעלי אופי חוקתי או שינויים במעמד בית המשפט העליון והסכמה מלאה לכל צרוף של שותף קואליציוני חדש.

תאריך:  31/01/2008   |   עודכן:  31/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדילמה ההמלטית של ברק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שאהוד ברק ימחל על כבודו
מ.פ.  |  31/01/08 14:37
 
- אמינות .
א ר  |  2/02/08 17:42
2
גם המלט היה בו-זונה
מזרחן  |  2/02/08 05:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
ניסיונות חוזרים ונשנים של הח"מ ושל הגב' לביא-שחם לגייס את הנשיא נתקלו ביחס עוין מצד דוברתו, שפעם אחת ביקשה שאתקשר בעוד שעתיים, פעם שנייה ביקשה שלא נפריע לה ובפעמים האחרות היא פשוט סתם סיננה אותי ואת עמיתתי
קובי לירז
ראש הממשלה נעדר חשיבה אסטרטגית בעת מלחמה. אם חשיבה אסטרטגית לא היתה, וכאמור זה תפקידו ומהות קיומו של ראש ממשלה. הרי לא נותר לנו אלא להגיע למסקנה שלא היתה כל חשיבה באופן תפקודו של ראש הממשלה, והכול היה תגובות אינסטינקטיביות
אביתר בן-צדף
היום לפני ארבעים שנה החל שלב מכריע במלחמת ויטנאם    בעצם, זו היתה תבוסה ענקית של הוויטקונג, שהושמד לחלוטין    בפועל, זה הפך לניצחון מוראלי באמצעות התקשורת האמריקנית, שהשפיעה על הבית האמריקני
אהרון רול
"טעותם הגדולה של מתנגדי אולמרט הייתה בהתמקדות ב-60 השעות האחרונות של מלחמת לבנון השניה, במקום להבין כי אותן 60 שעות, בעוד שהיוו קטע חשוב בלחימה, הרי בקונטקסט הכללי היוו אך קטע קטן מהכלל"
ראובן לייב
לאחר שהשתחרר מצה"ל, החליט רס"ן (מיל.) מנחם אלון להפוך את תחביבו למקצוע נדיר    בעזרת מפסלת, שופין ומשחזה של רופא-שיניים, הוא חורט בעץ דמויות ונופים "לפי הזמנה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il