X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"ועדת וינוגרד אינה אמורה להיות ועדה פוליטית, אלא משפטית בבסיסה, ולכן הדוח הסופי של הוועדה אשר ברעו קיים גוון פוליטי מעלה תמיהות ושאלות יותר משמביא הוא תשובות"
▪  ▪  ▪
דוח וינוגרד. "הצליח את אולמרט" [צילום: פלאש 90]

בפוליטיקה נהוגה שיטת האחיזה בשני קצוות המקל. תוך השימוש בשיטה זו, הפוליטיקאי משחרר הצהרה אשר יכולה להשתמע לשתי פנים וכך לשמשו בכל מצב נתון, פעם נאחז בצד אחד של המקל, או ההצהרה, ופעם יאחז בצידו השני, הכל לפי המקרה והנסיבות.
הפוליטיקאי החרוץ והנכלולי תמיד יתרץ חוסר יושר והגינות במסווה השימוש ב-"שתי קצוות המקל". לדוגמא: הבטחות מפורשות ניתנות להפרה בתרוץ, אשר יש בו שמץ של אמת ומכאן סכנתו, כי "מה שלא רואים מכאן, רואים משם". זהו התרוץ הנותן בידי מקהלת מחוללות הבעל ועשתורת מהמדיה את האפשרות להכשיר את השרץ אפילו והינו "כשר אבל מסריח", ובלבד שיהיה תואם האג'נדה התקשורתית. ישנם עוד כמובן רבים אחרים.
נשאלת השאלה מדוע זה קרה? הלא יודעים אנו משכבר, כי אין מקריות בפוליטיקה הישראלית ובייחוד לא בזמן שלטונו של האולמרט, עוזריו ומקורביו. לפני כ-7 חודשים פורסם דוח הביניים של הוועדה לחקר כישלי מלחמת לבנון השנייה. זה היה דוח חריף, אמיץ ורענן. דוח זה הצביע על הכשלים אשר היו ברורים לכל בר-בי-רב, אך יותר מכך, זו הפעם הראשונה שועדה לכישלי-כל-דבר מצביעה באצבע נחושה לעבר הדרג הפוליטי העליון ביותר כאחראי הישיר והבולט ביותר לכשלים הנחקרים. הוועדה לא מיצמצה ולא נירתעה מאימת השילטון ועל כך אמורים אנו לברך.
מדוע רק "אמורים" לברך? משום שבא החלק השני והסופי של הדוח והפך את הקערה על פיה. לפתע אותו דוח ממש הפך חלבי ואנמי בצורה מפתיעה, יש לומר אף בצורה חשודה בכל האמור לאחריות הדרג הפוליטי, גם אם בקיזוז הנחיית בג"צ באשר לאחריות אישית של המעורבים. לפתע, אותם הכשלים מהדוח החלקי נעטפו בשפה רכה ונמלצת, נעלמה הישירות, האצבע המאשימה הומרה בכף יד מלטפת ובמסקנות כמו גם ההמלצות, אשר הינן אנמיות ונראות תלושות במדה מסויימת.
דומה הדבר לרוח רעה אשר עברה לפתע על הוועדה והסבה את ליבה ומסקנותיה. כאילו שגורם כלשהו נכנס בעובי הקורה, לאחר פרסום מסקנות דוח הביניים המקרינות אור שלילי ביותר על הדרג הפוליטי וזה העומד בראשו, והזריק תובנה שונה בנוסח: "האם רוצים אתם במהפכה שלטונית בישראל? האם אתם הם שצריכים להביא מהפכה זו? הרי באם תמשיכו בקו דוח הביניים זה אשר יקרה, הלא כן? האם לא חבל לכם לקלקל שמכם הטוב ועתידכם האפשרי? מציע לכם "להיות מאוזנים", יציבות שלטונית הרי תשרת את המדינה, היו גם מעשים טובים וסבירים במלחמה זו כדוגמת ההחלטה על המבצע הקרקעי ב-60 השעות האחרונות ללחימה, תנו לציבור להחליט, למה לכם צרות וביזיונות?".
כך התזמורת ממשיכה וממשיכה בדברי כיבושיה ובנכליה, והדוח הסופי? כמובן שהיה בהתאם. כאמור, דבר אינו מקרי בפוליטיקה הישראלית וזה כולל כמובן את דוח וינוגרד. הרי ברי, כי האולמרט לא צלח את דוח וינוגרד, הוא "הוצלח" על-ידי דוח וינוגרד הסופי.
לעיתים, ניתן לנקוט בקו ספקולטיבי במידה ותומך הוא בהגיון מוצק. נראה כי אפשרי שהיו מאלו ששוחחו עם אחד או יותר מחברי הוועדה, לפני פרסום מסקנות הדוח הסופי, אותם הנושאים את "אבוקת" שבחי האולמרט לפני מחנה תומכי, ואשר דוח חמור נגדו אפשר וגם יתיז גיצים לעברם.
העברת הנושא מידי הוועדה אל משפט הציבור בלא שהוועדה תכריע חד-משמעית בנושא, משרת יפה את אנשי הוועדה באופן פרטי, אך מאידך גרם "לשקט תעשייתי" במסדרונות הפוליטיקה בעוד שהיה אמור לגרום לתוצאה ההפוכה בתכלית לאור התנהלות הפוליטיקאים ותוצאות המלחמה המבישות, ומכאן שפוגע הוא בכל עם ישראל וסיכויי שרידותו בארצו.

מפאת חוק לשון הרע, לא ננקטה שפה מפורשת בנושא. מאידך, הרמזים כאן דקים כעורו של הפיל. אנו סמוכים ובטוחים כי הקורא הפיקח ידע בדיוק במה ובמי הדברים אמורים ויסיק המסקנות לעצמו.
המחבר הינו יועץ אירגוני ודירקטור ניהול פרויקטים בכיר לחברות ואירגונים בענף המחשבים
www.aaronroll.com[קישור]
תאריך:  02/02/2008   |   עודכן:  02/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתי קצוות המקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אמנם ההרגשה כמתואר במאמר.
אסף 44  |  6/02/08 05:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
העיתונאי יוסי עבדי מציע ניתוח משפטי מעמיק אודות מעמדה של הצנזורה הצבאית בעידן האינטרנט    במוקד: סקירה היסטורית וניתוח התנהלות התקשורת בימי המלחמה האחרונה בלבנון    החיבור נחתם בחודש יוני 2007, ומתפרסם עתה בעקבות התייחסות דוח וינוגרד להשפעות הבלוגים, הטוקבקים ואתרי החדשות על פעילות הכוחות בשטח
אהרון רול
מכבסת המילים הסחרירית "עריפת ראשים" שיצרו מקורבי אולמרט, מנסה לחפות על חובתו המוסרית לפנות את כסאו ולהרתיענו מהפגנות מחאה
עו"ד דן יקיר, עו"ד יונתן ברמן
המאבק המשפטי בישראל למען נישואין בין בני אותו המין והכרה עקרונית בהם, הוא בעל חשיבות סמלית ורגשית גדולה לחברי הקהילה ההומו-לסבית-בי-טרנס. עם זאת עולות ממנו שאלות חברתיות חשובות שטרם זכו לדיון ציבורי
איריס בר-טל
שוק האג"ח הקונצרני בארץ שילש את עצמו, אך הוא עדיין קטן יחסית למקובל בעולם. גיוס האשראי החוץ-בנקאי חשוב ליציבות המערכת הפיננסית, אך הוא גם מכשיר השקעה חשוב למוסדיים ולפרטיים. טיפים להשקעה נבונה
יורם דורי
אם חלילה יאמצו מקבלי ההחלטות בקרב שכנינו את רוח הוועדה בדבר הכישלון הצה"לי מול החיזבאללה, הפיתוי למלחמה חדשה נוספת יגדל. תאבונם של שליטי אירן או של עמיתיהם הסורים נבלם, עד עתה, בזכות כושר ההרתעה של ישראל. אובדנו כתוצאה מדוח של ועדה שמונתה על-ידי הממשלה מסכן את עתידנו כאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il