X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"מפלגת העבודה היא דינוזאור גוסס. החברים יודעים את זה. ולכן, לפני שתשיב את נשמתה ל"שמש העמים", (חלק מ-) חבריה מנסים להצילה, בעוד האחרים מסניפים פירורי שררה אחרונים. לנתק את בוז'י הרצוג ושלום שמחון מהממשלה, זה כמו לנתק את אבנר גדסי וניסים גרמה מהגת. זה מחייב טיפול גמילה"
▪  ▪  ▪
אהוד ברק. הידבר אמת? [צילום: פלאש 90]

קבלו ציטוט: "עלינו (המנהיגים) החובה והאחריות להיות ראויים לקורבנם (של חללי צה"ל), ולכונן בארץ הזאת שעל הגנתה וזכותה לחיים נורמאליים נפלו - חברת מופת חזקה, מוסרית וצודקת" (שר הביטחון אהוד ברק / כנס הרצליה / 21.1.08).
"חברת מופת חזקה, מוסרית וצודקת", הוא אמר. ככה הם הנוכלים. הם יודעים להגיד את הדברים הנכונים. אחרי זה הם מלבישים על האינטרס שלהם, חליפה מוסרית ועליה טלית. בשיטה הזאת הם מעוררים אמון, החשדנות כלפיהם נרדמת, ואז מגיעה העקיצה והיקיצה. במקרה של אהוד ברק, הבטחות, התחייבויות והתכחשות, הן עניין שבשגרה.
בסיירת הוא למד שדרך המלך, למרות שהיא מוסרית - מוארת, משעממת ובעיקר ארוכה. הלאקונה היא פירצה חשוכה, מסעירה וקצרה. מי שלהוט להגיע מהר, הלאקונה קורצת לו. ולכן, בחסות שונאי נתניהו בתקשורת, הוא התפלח ב-99 לראשות הממשלה. עכשיו הוא מחפש ניסוח מרכך להפרת ההתחייבות שנתן לציבור- אם קדימה לא תפריש את אולמרט- לפרוש מהממשלה.
בינתיים, כך אנחנו מתבשרים, איש הלאקונות מתייסר למעננו. מקורביו מדליפים ששר הביטחון, אחרי פגישתו המרגשת עם המילואימניקים, נקרע בין "טובת המדינה", ובין עמידה בהתחייבות. ולאלה מבינינו שלא הבינו: "טובת המדינה" פירושה: יושרם ואמינותם של מנהיגינו היא "נזק למדינה". עמי איילון הבין זאת באיחור, התעשת, והקריב את אמינותו. למעננו כמובן.
אם יפר ברק את ההתחייבות שנתן לציבור, בשם "טובת המדינה", הוא יצרף להסבריו עוד מושג מבית היוצר של השמאל המתחסד והצבוע: "יציבות שלטונית". דהיינו, למען ציון, אסור לזעזע את המערכת, אפילו אם החשוד בפלילים, זה שוועדת וינוגרד קבעה שהוא כישלון קולוסאלי, ימשיך להוביל אותנו. זה מתלבש בול עם מה שאמר ברק בכנס הרצליה: "חברת מופת חזקה מוסרית וצודקת".
אהוד ברק רוצה להיות ראש ממשלה. עד כאן הכול בסדר. הבעיה שכדי להגיע ליעדו, הוא - וזה לא מהיום - מוכן לשקר במצח נחושה את המצביעים, תוך הסתמכות על שני גורמים שיש ביניהם קשר: זכרונו הקצר של הציבור, והתקשורת שרואה בנתניהו סדין אדום! בלי רוח גבית , סליחה, סופת טורנדו של התקשורת, לאהוד ברק אין שום סיכוי.
וכדי שלא יטיחו בפניי שאני חושד בכשרים או גרוע מזה, מעליל עלילות, קבלו תזכורת קלה על מעלליו של איש הלאקונות. זוכרים את פרשת העמותות? אותה פרשה שרק בזכות שתיקתם של נחקריה במשטרה, אהוד ברק לא אכל אותה בכתב אישום? אז דעו לכם, שבאותו זמן שהעמותות הפיקטיביות שפכו מיליונים על הרצת ברק לראשות הממשלה, הוא ניצב מול מיקרופון וצרח במלוא גרון: "אני אקים ממשלה שתציב סדר עדיפויות לאומי חדש: כסף למיטות לחולים, לפני עוד עמותות פיקטיביות" (כינוס מרכז העבודה/ בית ברל/ 7.1.99). ואפרופו בתי חולים, זוכרים את הזקנה שבגין הצפיפות נאלצה לשכב במיטה במסדרון? ובכן, היא מתה (מבושה), ואחרי שנקברה, החליפו אותה שתי זקנות.
זוכרים את שביתת הסטודנטים הגדולה שבה שובתי הרעב קיבלו פיצה משרה נתניהו? ובכן, לאותם סטודנטים הבטיח ברק, שאם ייבחר, הלימודים באוניברסיטה יהיו בחינם! באותה שנייה שההבטחה הזאת יצאה מפיו, הוא ידע שהוא משקר.
לא שכחנו את התחייבותו לגייס את החרדים לצבא. במכונית שלי (כמו במכוניות של מאות אלפי אזרחים) הדבקתי שני סטיקרים: "עם אחד - גיוס אחד", ו-"גיוס אחד לכווווולם". בדצמבר 97 העניק מר ברק ראיון לעיתונאית יעל גבירץ (ידיעות-אחרונות/ 5.12.97). הכותרת הייתה, שימו לב: "ברק: אביא לגיוסם של חרדים וערבים לשירות לאומי". לשאלת העיתונאית אם הוא בטוח ביכולת שלו להעביר את החוק הזה, השיב השקרן: "בניגוד לנתניהו מעולם לא שיקרתי, או לא עמדתי בהתחייבויותיי".
מפלגת העבודה היא דינוזאור גוסס. החברים יודעים את זה. ולכן, לפני שתשיב את נשמתה ל"שמש העמים", (חלק מ-) חבריה מנסים להצילה, בעוד האחרים מסניפים פירורי שררה אחרונים. לנתק את בוז'י הרצוג ושלום שמחון מהממשלה, זה כמו לנתק את אבנר גדסי וניסים גרמה מהגת. זה מחייב טיפול גמילה.
יש למפלגה סיכוי לחזור לעצמה, רק אם תדבר א.מ.ת. אפילו אם זה מחייב שהייה באופוזיציה. אופיר פינס, וכמוהו הח"כים איתן כבל, שלי יחימוביץ' ודני יתום, מבינים את זה. והשאלה שהכול שואלים היא, האם גם ברק מבין זאת. יום-יומיים וכולנו נדע.

תאריך:  02/02/2008   |   עודכן:  02/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדילמה של איש הלאקונות
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה של איש עם לשון בחוץ
א .פובליציסט  |  2/02/08 17:22
 
- אדוני אתה חולם לא מציאותי ל"ת
ירדנה  |  3/02/08 01:08
 
- KA BARAK YIVRAH
elkrief  |  3/02/08 07:44
2
כיף לקרא אותך  ל"ת
כוכבי  |  2/02/08 18:43
3
שמש העמים - הקפיטליסט
משה - ירושלים  |  2/02/08 18:50
4
מה שברק יודע ומבין,
מבקר  |  2/02/08 22:32
5
SAPAN HASPINIM HOTER LATRASHIM
Elkrief  |  3/02/08 06:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
"ועדת וינוגרד אינה אמורה להיות ועדה פוליטית, אלא משפטית בבסיסה, ולכן הדוח הסופי של הוועדה אשר ברעו קיים גוון פוליטי מעלה תמיהות ושאלות יותר משמביא הוא תשובות"
יוסי עבדי
העיתונאי יוסי עבדי מציע ניתוח משפטי מעמיק אודות מעמדה של הצנזורה הצבאית בעידן האינטרנט    במוקד: סקירה היסטורית וניתוח התנהלות התקשורת בימי המלחמה האחרונה בלבנון    החיבור נחתם בחודש יוני 2007, ומתפרסם עתה בעקבות התייחסות דוח וינוגרד להשפעות הבלוגים, הטוקבקים ואתרי החדשות על פעילות הכוחות בשטח
אהרון רול
מכבסת המילים הסחרירית "עריפת ראשים" שיצרו מקורבי אולמרט, מנסה לחפות על חובתו המוסרית לפנות את כסאו ולהרתיענו מהפגנות מחאה
עו"ד דן יקיר, עו"ד יונתן ברמן
המאבק המשפטי בישראל למען נישואין בין בני אותו המין והכרה עקרונית בהם, הוא בעל חשיבות סמלית ורגשית גדולה לחברי הקהילה ההומו-לסבית-בי-טרנס. עם זאת עולות ממנו שאלות חברתיות חשובות שטרם זכו לדיון ציבורי
איריס בר-טל
שוק האג"ח הקונצרני בארץ שילש את עצמו, אך הוא עדיין קטן יחסית למקובל בעולם. גיוס האשראי החוץ-בנקאי חשוב ליציבות המערכת הפיננסית, אך הוא גם מכשיר השקעה חשוב למוסדיים ולפרטיים. טיפים להשקעה נבונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il