X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המנתקים הבטיחו שהוצאת הצבא וגירוש המתנחלים יחסכו בחיי אדם, יקלו על צה"ל ויחסכו כסף רב. נוכח המציאות המרה שטפחה על פניהם, מי ייקח אחריות על הקורבנות שנפלו מאז ההינתקות ובגללה?
▪  ▪  ▪
הריסות גוש קטיף

כשדורשים מאולמרט "לקיחת אחריות" מתכוונים להתפטרות. אך מה התועלת בהתפטרות ללא ביקורת עצמית? ליהודים יש לזה שם: "חזרה בתשובה", והיא מחייבת הכרה בטעות או בחטא ואח"כ - שינוי דרך. האם אולמרט, היום ראש מחנה-השלום, מסוגל לקחת אחריות על הטעות ההיסטורית של השמאל?
בדימונה התפוצץ מחבל. זה חודשים הנגב המערבי מוכה טילים ובנגב הדרומי הוכרזו אזורים נרחבים "שטח צבאי סגור". בכל הדרום - "בחדרים אימה". האם כל זה נפל עלינו משמיים? מי ייקח אחריות?
יודעים להסביר לנו, שהמחבלים חוצים את ציר פילדלפי הפרוץ לתוך סיני ומשם חודרים לתוך שטח ישראל. יש שגם מזכירים עדיין את הימים בהם צה"ל חסם את ציר פילדלפי ומשם איבטח את הנגב. אך מי זוכר, מדוע הסתלק צה"ל ופתח בפני המרצחים את השער לנגב? מי ייקח אחריות ויודה באמת המרה שצה"ל נאלץ לנטוש את ציר פילדלפי הצר והארוך, מפני שההתיישבות היהודית ששימשה לו כעורף נעלמה - נותקה, נעקרה, גורשה, נחרבה, נמסרה לאוייב?
מי יספר לאבלים בדימונה ולמוכי החרדה בשדרות שהיה היה פעם ילד יהודי, שכמו הילד ההולנדי הידוע, החזיק אצבע בסכר פילדלפי - ו"גוש קטיף" היה שמו של הילד הזה? מי ייקח אחריות להודות בפשע שפשענו נגד עצמנו ויכה על חטא?
אולם, איך תיתכן "לקיחת אחריות", כאשר בשיח הציבורי אין זכר לקשר הסיבתי, הברור כשמש, שתחילתו בגירוש של קיץ 2005 וממנו משתלשלת שרשרת אירועים הצומחים האחד מתוך השני?
גירוש היהודים הפיח "רוח גבית" בטרור וגרם לניצחון החמאס בבחירות. בעיקבות חורבן גוש קטיף נחפרה המינהרה הראשונה לתוך שטח ישראל ונחטף גלעד שליט. נפתחה הרעשה טילית בלתי פוסקת על הנגב המערבי. ציר פילדלפי הנטוש הפך אוטוסטרדה לשינוע נשק לתוך הרצועה. חמוש ומחוזק, חולל החמאס הפיכה צבאית והשתלט על הרצועה. גבול פילדלפי נפרץ, וכל הנגב הפך לאזור עימות. ויש המרחיקים לכת ורואים גם בחטיפה בצפון, שהציתה את המלחמה, תולדה של ה"הינתקות".
מי מן "המנתקים" ההם, שאולמרט הוא היום יורש-העצר שלהם, לוקח אחריות על שחרור תגובת השרשרת הקטסטרופאלית הזאת? המנתקים הבטיחו, שהוצאת הצבא וגירוש המתנחלים יחסכו בחיי אדם, יקלו על צה"ל ויחסכו כסף רב. נוכח המציאות המרה שטפחה על פניהם, מי ייקח אחריות על הקורבנות שנפלו מאז ההינתקות ובגללה? ומי ייקח אחריות על תעסוקה צבאית גדולה כמה מונים - שמירה על מדינת עזה מבחוץ, פלוס כל גבול סיני שהפך לגבול טרור? ומי ייקח אחריות על הון התועפות שיעלה גדר-המערכת החדש, לאורך 240 ק"מ, מרפיח עד אילת?
חזרה בתשובה מחייבת קודם כל שנחזור אל עצמנו, אל התפיסה הישנה את ההתיישבות כנכס ביטחוני. גוש קטיף החרב מוכיח לנו בהיעדרו, הוכחה מן השלילה, את חיוניותה של ההתנחלות האסטרטגית - מימי חומה ומגדל ועד "בית השלום" בחברון, שמהרסים מבית מעדיפים לקרוא לו "בית המריבה".
ומעבר לביטחון, מישהו צריך לקחת אחריות להחזרת הציונות הישנה והטובה, שראתה בהתיישבות את הגשמת שבותנו לארצנו - ולא שק חבטה ושעיר לעזאזל.
פן יבוא היום, וילדינו ימצאו את עצמם נאלצים להילחם כאן על חייהם, לא יידעו לשם מה, וזה יהיה, חלילה, סוף הסיפור.

תאריך:  07/02/2008   |   עודכן:  07/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יקח אחריות
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
השמאל כמו הכנסיה אינו טועה ל"ת
אף פעם  |  7/02/08 10:19
2
משוגע איש הרוח!!!
יורם סמואל  |  7/02/08 10:24
3
עם מוכה סנוורים ומובל לטבח ל"ת
ישראלי מיואש  |  7/02/08 11:36
4
"זכר לקשר הסיבתי"
הניה  |  7/02/08 16:04
5
עדיין רואה רוח
לוחם בשטחים בעבר  |  7/02/08 18:52
6
מוליך שולל
ע.ג1  |  7/02/08 22:47
 
- וחוץ מזה, הטרור החל רק ב-67
ע.ג1  |  7/02/08 23:27
7
EHUD LAKAH AHRAYUT LO HAKISE ל"ת
elkrief  |  7/02/08 23:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
לא ניתן לשנות תרבות פוליטית בן רגע, וספק אם ניתן לעשות זאת תוך עשורים אפילו, מקום בו ארצות הברית מנשבת אלינו רוחות קפיטליסטיות פר-אקסלנס. מדינה בצרות אינה יכולה להמתין עד שהתרבות הפוליטית תשתנה. היא חייבת אמצעי חזק יותר
איתמר לוין
מאחר שאלוקים הוא רוחני לחלוטין, מדוע יש צורך במשכן ובמקדש פיזיים על-מנת לעובדו? התשובה נעוצה במגבלותיו של האדם הגשמי
יואב רובין
במדינה סוציאל-דמוקרטית שהיא גם חופשית וגם שוויונית, החוסן הלאומי גדול יותר וניתן להתפנות לעסוק בדברים החשובים: בעיות סביבה ויצירה תרבותית.
דר' אביעד הכהן
משנידלדלו הדורות ונתמעטו חכמי תורה, החל כל אדם, בין ראוי בין שאינו ראוי, לעטר עצמו בתואר "רב", ואין פוצה פה ומצפצף. הגיעה העת להשיב עטרת הרבנות ליושנה, ולהימנע מהענקת התואר למי שאינו ראוי לו
ראובן לייב
כיורים, מרצפות ושולחנות, מעוטרים ומסוגננים ביד אמן, המיוצרים במתחם נוגה ביפו    הם המלה האחרונה של שוק הכלים השימושיים לבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il