X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לידיעת התיירים הישראלים המגיעים לעיר הגרמנית מורנאו: זו היתה אחת הערים הנאציות ביותר בתקופת הרייך השלישי וגם היה בה מחנה ריכוז ביקור מדכא בעיר הציירים הידועה בדרום גרמניה
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר העיר הרשמי]

מורנאו (MURNAU) עיר בת 12,000 תושבים בדרום גרמניה, מבוקשת על-ידי מאות אלפי תיירים, בהם גם ישראלים. העיר נמצאת 70 קילומטר מדרום למינכן, עם כביש מהיר ורכבת. היא לא ניזוקה בהפצצות מלחמת העולם השנייה, והבניינים ההיסטוריים שלה נשמרו היטב. יש בה שילוב של אווירה כפרית, מרכז קניות, מסעדות מעולות ונופי האלפים הבוואריים. והעיקר - זוהי "עיר הציירים" המובילה של גרמניה. הצייר הידוע וולטר קנדינסקי חי בה שנים רבות וצייר בה את רוב ציוריו. ציירים ידועים אחרים שחיו ופעלו בעיר הם גבריאלה מונטר ומריה פון הובארט. בראשית המאה ה-20 פעל בה סלון אמנותי, בראשות הציירים המובילים. מאות ציורים ורישומים של הציירים מוצגים, בטוב טעם, במוזיאונים שלה.
לפתע, תוך כדי טיול ברחובות השקטים והיפים, בין מוזיאון למוזיאון, מתגלה המידע שהופך את הקערה על פיה: מורנאו היתה במשך שנים רבות אחת הערים הנאציות ביותר, ואולי "העיר" הנאצית בה' הידיעה. הנתונים מתחבאים בפינה נידחת באחד המוזיאונים, אך אינם מותירים מקום לספק:
במאי 1924 היתה התנועה הנאצית הצעירה בשפל. היטלר ישב בבית סוהר, והמוני הגרמנים התרחקו מהתנועה הפרועה. בבחירות שנערכו אז, קיבלו הנאצים בכל גרמניה 6.6% מהקולות. במורנאו, לעומת זאת, קיבלו יותר מ-34%. כלומר: כבר אז, כשהנאצים היו במורד, שנואים על רוב אזרחי גרמניה, היה כל אזרח שלישי במורנאו נאצי.
זה לא היה מקרה. בבחירות של מאי 1928 קיבלו הנאצים 25% מהקולות במורנאו, לעומת 7% בכל גרמניה. יש לזכור, שהדבר היה בתקופת השפע, לפני המשבר הכלכלי הגדול, ולגרמנים לא היתה לכאורה סיבה להצביע בעד הנאצים.
בבחירות של ספטמבר 1930, עם פרוץ המשבר, קיבלו הנאצים 36% מהקולות במוראנו, לעומת 18% בכל גרמניה. בבחירות החופשיות האחרונות, במרס 1933, מיד לאחר שהנאצים עלו לשלטון, הם קיבלו 43% מהקולות בגרמניה, אך 52% במוראנו. אחר כך, כידוע, השתתפה בבחירות רק מפלגה אחת, שקיבלה 99% מהקולות בכל מקום.
אם לא די בכך, הרי שהממשלה הנאצית הקימה בסמוך לעיר אחד ממחנות הריכוז שהוקמו על אדמת גרמניה (רוב המחנות הוקמו במדינות הכבושות). מחנה זה פחות ידוע לציבור היהודי, מכיון שהוא הוקם לאחר פרוץ מלחמת העולם השנייה, ונועד בעיקר לשבויי מלחמה פולנים. על-פי מיטב המסורת הנאצית יש להניח, שהמחנה הוקם ליד העיר, משום שתושביה היו נאצים נלהבים, ששמחו לסייע לאנשי הס.ס.
הפרסומים הרשמיים של העיריה, המיועדים למשוך תיירים, אינם מספרים כמובן מידע זה. תיירים ישראלים חובבי ציור מגיעים לתומם לביקור בעיר, וספק אם הם מכירים את הרקע וההיסטוריה שלה. גם אני הגעתי למידע זה תוך כדי הביקור במורנאו, והדבר הפך בבת אחת את הטיול הנעים לחויה מדכאת. אחרי הכל, קיים סיכוי סביר שגבר או אשה קשישים שאתה פוגש ברחוב, במוזיאון או בבית הקפה, הם חניכים נלהבים לשעבר של "נוער היטלר", או אפילו אנשי ס.ס. עם דם יהודי על ידיהם.

תאריך:  10/02/2008   |   עודכן:  11/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיר הנאצית ביותר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כאשר הייתי בכיתה ט, לפני כ-40
אחמד זיבי  |  10/02/08 14:41
2
העיר הנאצית
דודי ד  |  10/02/08 15:02
3
הפירר היה צייר וצמחוני כידוע ל"ת
הסטוריון  |  10/02/08 20:10
4
" יש להניח" ל"ת
עיתונאות במיטבה  |  10/02/08 22:57
5
העיר הנאצית ביותר בעולם היא...
משה, עורך-דין  |  11/02/08 16:17
6
פולנים הם אבות האנטישמיות
זאמי  |  13/02/08 19:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז מושקוביץ
מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, יוסי בן-אהרון, מספר כעד ראייה על ועידת מדריד וארועים אחרים, שקדמו להסכמי אוסלו. בימים שלאחר הפארסה באנפוליס וביקור בוש הבן כדאי לרענן בזיכרוננו, איך החתרנות, השקרים והעיוורון הובילו לאסון
ראובן לייב
ערב בואן של המכוניות החשמליות לארץ כבר הצליח נער מהרצליה לבנות מכונית כזו בכוחות עצמו
אביתר בן-צדף
ממשלת הזדון של האהודים אולמרט&ברק אינה מרשה לילידים השזופים משדרות להפגין בתל אביב על הפקרתם ל"קסאמים"    שוטרים שוגרו להחזיר את הילידים לגטו המופגז    מישהו צריך להישאר בשדרות כברווזים במטווח    "שדרות היא לא עיר מוכה, ממשלת ישראל היא ממשלה מוכה"    ממשלת אולמרט, הגדולה בדיבורים ובמחדלים, מסרה, כי התשובה למצב בשדרות תינתן במישור המבצעי, ולא בדיבורים
ד"ר אברהם בן-עזרא
הפסקת המימון תוך הגשת חשבון ופרעונו של כל מה שנתרם עד כה לאויב שלא כדין ולבטח לא בשכל, אינה כלל חלק מהמקל והגזר, אלא היא פשוט פעולה הגיונית של מדינה ריבונית שלא מצפים ממנה כי תשקיע משאבים בשטח אויב, המשגר טילים לעברה לאור החשמל שהיא מעניקה לו
איתמר לוין
בדיקת התקדימים שנקבעו במשפטי נירנברג מלמדת שפעולה ישראלית תקיפה נגד רצועת עזה אינה בהכרח פשע מלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il