X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"האמונה שסגירת תושבי עזה בגטו תביא שלום היא אשליה, באותה מידה כמו שהתקווה שמצור יביא את הפלשתינים להכרה שהדרך הכוחנית מזיקה, הסתברה כמוטעית"
▪  ▪  ▪
להפגין בירושלים לא יעזור [צילום: פלאש 90]

חבל שתושבי שדרות ורוב תושבי המדינה איתם לא מפיקים את הלקח של מלחמת לבנון השנייה. הלקח שגם ועדת וינוגרד נמנעה ממנו הוא שהעקרון הצה"לי המשומש שמה שלא הולך בכוח, הולך ביותר כוח, פשוט לא עובד, בדרך כלל. לא רק שהוא לא עובד, אלא הוא ממש מזיק ומסוכן.
תובנה זו הייתה צריכה בעצם להיצרב בתודעה של הישראלים וגם של הפלשתינים. הכמיהה להיסחף לשיטות של זבנג וגמרנו, של רגשות נקם פרמיטיביים, של שאיפה למחוק ולהשמיד את האויב, פשוט רק גורמות סבל ונזק.
מתוך המקלט בעכו אמר מישהו לחיים יבין בזמן מלחמת לבנון השנייה שהמצב הוא בלתי נסבל, שהוא צריך להיפסק. יבין שאל: האם לדעתך אנחנו צריכים להפסיק את ההתקפות על לבנון? לא, אמר האיש, ממש לא. צריך לכתוש ולמחוק את החיזבאללה.
בתוך אותה סתירה נמצאים עכשיו גם תושבי שדרות התובעים כתישה וטחינה עד דק ומתעלמים מהעובדה הבסיסית שהיהודים והפלשתינים מערבית לירדן הם כמו תאומי סיאם שאי אפשר להפריד ביניהם. נגזר עליהם לחיות או למות ביחד. אם זה מוצא חן בעיניהם או לא. כל התלהמות משני הצדדים לא תוכל לטשטש עובדה זו, אלא רק להוביל לאסון גדול.
המחשבה שיש מוצא כוחני למבוי הסתום יחד עם אטימות הלב לסבל של האחר המלווה בשמחה לאיד כאשר האויב סובל, הן חלק ממתכון בטוח להתאבדות קולקטיבית.
האמונה שסגירת תושבי עזה בגטו תביא שלום היא אשליה, באותה מידה כמו שהתקווה שמצור יביא את הפלשתינים להכרה שהדרך הכוחנית מזיקה, הסתברה כמוטעית. ממש כמו שהקאסמים לא הביאו את רוב תושבי שדרות לתבוע מממשלת ישראל לחפש פתרון בדרכי שלום.
פוליטיקה היא עסק יותר רציני מכדי להשאירו בידי פוליטיקאים וגנרלים. פעולות המחאה צריכות להתמקד על חיפוש שלום ולא על חירחור מלחמה. תושבי שדרות חייבים במקום להפגין למען מלחמה להפגין למען השלום, למשל לצאת להפגנה משותפת המונית עם פלשתינים משני צידי מחסום ארז תחת הסיסמא: "אלימים, כוחנים, מושחתים נמאסתם".
כמו שהמונים פלשתינים צעדו על החומה ברפיח יש לצעוד על החומות בגבול ישראל-עזה. כמו בצבא שלום של יהושע הבא להפיל חומות יריחו. לא כדי לכבוש את הארץ אלא באמת לשחררה.

ציריך/שווייץ: שוויץ היא ארץ שבה לפני מאות שנים התושבים הגיעו למסקנה שמלחמה ביניהם מזיקה ומובילה לטביעת הספינה.
שרגא עילם הוא עיתונאי חוקר המתמחה בפרשות שחיתות מזמן השואה ועד היום.
תאריך:  14/02/2008   |   עודכן:  14/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכו לעזה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא עיתונאי חוקר אלא בור
בועז מושוקביץ  |  14/02/08 11:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
חיסולו של עימאד מורנייה אינו רק אבידה מבצעית-אסטרטגית, אלא גם פגיעה מוראלית קשה בחיזבאללה    יהיה מי שיהיה אשר חיסל את מורנייה, הוא עשה 'טובה' גדולה לעולם החופשי    עם זאת, אסור לשכוח: רק שיתוף פעולה בינ"ל, יביא למיגור תנופת הרדיקליזם האיסלאמי    בינתיים, זה עוד רחוק
זיו מזרחי
טוב לישראל, או לא טוב לישראל? זאת לא השאלה. האם נוכל להתנער ממנטליות השטעטל ולתפוש את החשיבות האוניברסאלית הגלומה בהיבחרו של אובאמה כנשיא?
ארז בן-ארי
הורים יקרים - אל תתייחסו אל המחשב כאל חיה מסוכנת בחדר האחורי. "חבקו" את הטכנולוגיה ונסו להפוך אותה לחלק מחייכם, ולחלק מחוויית ההורות
ערן טאוסיג
הגם שחוק התובענות הייצוגיות שחוקק בישראל במרס 2006 כולל בתוכו את כל הסממנים שהוצגו לעיל, אין ספק שהמגמה של עירוב בעלי מניות זרים בתביעות ייצוגיות בארצות הברית, עתידה להגיע גם למדינת ישראל, בין היתר הואיל וחברות ישראליות לא מעטות נסחרות בבורסות בארה"ב
עומר גרטל
זיוף ניסיון בקורות החיים - האם בגלל מועמדים שקרנים או מערכת חולה עם כללי משחק מעוותים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il