X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכל מתחיל ממה שהנהלת קבוצת איי.די.בי מכנה "היקפי השימוש הגדולים יחסית הצפויים במטוס" יציאתה במפת דרכים לשימוש במטוס המנהלים החדש שרכשה מצביעה על כך שהחזקת סמל הסטאטוס אינה נושאת עימה רק הטבות - אלא עלולה גם להביא לסיבוכים ומתיחויות היא נוקבת במפורש בשמו של כל מנהל שרשאי יהיה לטוס במטוס, ומפרטת בדיוק אילו חברות יזכו להטיס את בכיריהן אנטומיה של הפעלת מטוס מנהלים בישראל
▪  ▪  ▪
צ'לנג'ר 604. 4,000 דולר לשעת טיסה

מטוס מנהלים חדש בחברה הוא כמו צעצוע יקר, וההטבות ממנו ברורות. הן מתבטאות בעיקר בתחום הנוחות, אך מבחינות אחרות הוא פחות מרגיע. העלויות הן נושא אחד כזה: מטוס המנהלים אינו זול למשתמש, והעדפתו על טיסה מסחרית בנסיעה לחו"ל תעלה פי כמה וכמה - ואפילו כשמדובר במחלקת עסקים או מחלקה ראשונה.
יציאתה של חברת איי.די.בי של נוחי דנקנר ב"מפת הדרכים" של השימוש במטוס המנהלים החדש שרכשה לפני כשבוע, מעלה סוגייה נוספת. ההפעלה של המטוס עלולה להתלוות בתופעות כואבות שעדיף לרסן אותן כבר בניצניהן. המטוס שנרכש בין השאר כדי לשפר את תדמית החברה ולהכניסה למועדון מפעילי המטוסים הפרטיים המצומצם יחסית בישראל, עלול לגרום דווקא לתופעה הפוכה. שורש הבעייה: כולם רוצים להשתמש במטוס וצריך כללים קשוחים מאוד למניעת עימותים שיהיו מיותרים מאוד להתנהלות החברה.
אסיפה כללית מיוחדת להבהרת השימוש במטוס
איי.די.בי תקיים באפריל הקרוב אסיפה כללית מיוחדת במשרדי החברה בקומה ה-41 במרכז עזריאלי, רק לשם קביעת הסדר שלפיו החברה והתאגידים הפרטיים המוחזקים על-ידיה יהיו רשאים לעשות שימוש במטוס - ששייך פורמאלית לאיי.די.בי פיתוח. ההגדרה הבסיסית של ההסכם היא "הפעלה בהתאם לצרכים שלהם, ככל שתאפשר זאת איי.די.בי פיתוח", אבל המורכבות של ההסדר שגובש מוכיחה את הבעייתיות של הנושא הנוצץ הזה.
ראשית, איי.די.בי מנמקת את הסיבות לרכישת המטוס ולהפעלתו היקרה: "האסטרטגיה העסקית של החברה כוללת ביצוע השקעות בחברות מוטות ייצוא וביצוע השקעות בחברות זרות. בתקופה האחרונה גידול ניכר בהיקף פעילותה הבינלאומית של החברה, וכיום יש לה אחזקות ופעילות עסקית עניפה ברחבי העולם בין היתר בתחומי הנדל"ן המניב, בנייה למגורים, תקשורת, אגרו-כימיה וטכנולוגיה - ובכלל זה בארצות הברית, אירופה, הודו ודרום-אמריקה.
"המטוס יסייע לקידום עסקות"
היקף הפעילות הקיים והעתידי יוצר צורך משמעותי בנסיעות תדירות של נושאי משרה ובעלי תפקידים ליעדים שונים בחו"ל, שביניהם יעדים אשר כמות ולוח זמני הטיסות אליהם מוגבלים ביותר. השימוש במטוס יאפשר לקבוצה לתכנן את טיסות נושאי המשרה ובעלי התפקידים באופן יעיל, יקל עליהם ויקצר את זמן שהותם בחו"ל. הגמישות בתוכניות הנסיעה שיאפשר השימוש במטוס תביא לחיסכון בזמן הניהולי ובעלויות השהייה בחו"ל, בין
היתר על-ידי ריכוז ביקורים במספר מדינות ויעדים בעולם לפי הצרכים המיוחדים, ובלוח זמנים קצר יחסית. הגמישות תסייע בקידום השקעות ועסקות בחו"ל.
איי.די.בי קובעת כי השימוש במטוס הוא לצרכי הפעילות הבינלאומית של איי.די.בי פיתוח, והיא קובעת הסדר זהה לשימוש במטוס יחול גם בינה ובין החברה לנכסים ולבניין, חברה-בת שלה, כור תעשיות, המוחזקת בידיה, וכן חברות ציבוריות נוספות בשליטתה - כפי שאיי.די.בי פיתוח "תמצא לנכון", בנוסף לתאגידים פרטיים המוחזקים על ידיהן, וכן נושאי משרה בה, לרבות נושאי משרה שהם או קרוביהם בעלי שליטה באיי.די.בי פיתוח.
4,000 דולר לשעת טיסה
דירקטוריון החברה אישר בסוף השבוע שעבר את החלטת ההנהלה ו-ועדת הביקורת לגבי הסדר השימוש במטוס. לא רק מנהלים יוכלו לטוס בצ'לנג'ר החדש בשורות החברה, אלא גם "יועצים בקבוצת החברה". כל אחד מהטסים ישלם עבור שעת טיסה סכום של 4,000 דולר, ועל כל שעת שהייה של המטוס ושל צוות המטוס מחוץ לנמל האם בשדה התעופה בן-גוריון ישולמו 2,000 דולר נוספים. ישולם גם "החזר הוצאות מיוחדות ככל שהוצאו בפועל כלפי צדדים שלישיים בקשר עם הטיסה - נגד קבלות".
במקרה של טיסה המשרתת את העניינים של קבוצת החברה ושל מי מהחברות האחרות, יסדירו החברות המשתמשות ביניהן בהסכמה את חלוקת התמורה, ובהיעדר הסכמה תיקבע החלוקה על-ידי איי.די.בי פיתוח "בהתאם לשימוש היחסי". תקופת הסדר השימוש במטוס תהיה חמש שנים החל מאפריל השנה, אבל אם יתעוררו סוגיות תהיה רשאית איי.די.בי פיתוח להביא לסיומו "בכל עת". ועדת הביקורת של החברה תבחן אחת לשנה את תעריפי השימוש במטוס, ובמקרה שהיא תקבע שקיים הבדל מהותי בין תעריפי השימוש במטוס לפי תנאי הסדר השימוש במטוס לבין המחירים המקובלים בשוק, היא תפעל לעידכון התעריפים ואישורם מחדש כנדרש לפי הוראות חוק החברות.
התעריפים נקבעו בתיאום עם מחירי השוק
ולהלן שמות מממלאי התפקידים ובעלי העניין העשויים למצוא את עצמם על מטוס המנהלים הטרי ביותר בישראל: יו"ר איי.די.בי נוחי דנקנר, אחותו שלי ברגמן, אברהם לבנת, יצחק מנור ורעייתו רות מנור, וכן - כלשון איי.די.בי "למען הזהירות", צור דבוש. החברות שמנהליהן יזכו במושבים במטוס הן בין השאר גנדן הולדינגס, שהיא בין השאר הבעלים של ישראייר, וכן מנור אחזקות וחברת אברהם לבנת. התעריפים לשימוש במטוס נקבעו בתיאום בין מחירי השוק של חכירת מטוסים מסוגו, לדברי הנהלת איי.די.בי, "תוך התחשבות בהיקפי השימוש הגדולים יחסית הצפויים במטוס".

עלויות יקרות לעומת הטיסות המסחריות
תאריך:  25/02/2008   |   עודכן:  26/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל נאמן
מקצוענים, מומחים וחובבי יין בעולם מגלים את נפלאות היין הישראלי, שעולה על שולחנות במסעדות יוקרה וזוכה בשלל פרסים. אך יש עוד מה לעשות עד שהיינות הישראלים יזכו למעמד הדומה ליינות המובילים בעולם ונדרש מאמץ לאומי מתואם למיתוג היין הישראלי
ד"ר יובל ברנדשטטר
מי שמנותק באמת מן המציאות היא שרת החוץ ציפי לבני. הרי מעל כל גבעה רמה וליד כל מיקרופון רענן היא מכריזה השכם והערב כי האינטרס העליון של מדינת ישראל היא להקים מדינת טרור לידה, על שטחה. בתוך הבטן הרכה של ארץ ישראל
יוסי עבדי
שוב מערך ההסברה הישראלי לא נערך מבעוד מועד מול משבר ידוע מראש ברצועת עזה    זירת ההסברה באינטרנט מופקרת לחלוטין ע"י כל המשרדים הממלכתיים האחראים להסברת מדיניות הביטחון    ראוי ששרת החוץ תחזק את אגף ההסברה של משרד החוץ בתקציב ובתקנים על-מנת שיוכל למלא את תפקידו
דמיטרי רייזמן
בביקורו ביפן טוב יעשה אולמרט אם ישתטח על קברו של הצדיק טושיקטסו, שהיה שר החקלאות של יפן
אינדקס בידור ובמה
"פסטיבל אשה" 2008 יתקיים בתיאטרון חולון בתאריכים 4.3.08-8.3.08. זוהי שנתו ה-12 של הפסטיבל המציין את יום האשה הבינלאומי והוא יתרכז באולמות תיאטרון חולון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il