X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלי יחימוביץ' אינה רלוונטית יותר לא מפני שהנושאים למענם היא נלחמת אינם רלוונטיים, אלא משום שלא ניתן לצפות כי תנועה המתבססת על היישוב הוותיק השבע והמבוסס תנהיג בשורה חברתית
▪  ▪  ▪
שלי יחימוביץ'

האזנתי ברוב קשב לדבריה של חברת הכנסת יחימוביץ' במסיבת עיתונאים שהתקיימה בערוץ הראשון. אי אפשר לקחת ממנה את שטף הלשון, את יכולת הניסוח המרשימה וכן גם לא את יושר הלב הבסיסי בו ניחנה. לזכותה אומר שהיא לא למדה לשקר ולעגל פינות. יחימוביץ' היא אחת מחברות הכנסת הנמרצות והחרוצות ביותר ואני מאמין שמחויבותה לחיים הפוליטיים היא מלאה. אם תיבחר - זו שאלה אחרת והעתיד יוכיח. ראיית המציאות בשחור לבן, כך גם היעדר נאמנות בסיסית לשותפים פוליטיים באותה מסגרת, אינם נראים כתכונות הנדרשות להישרדות פוליטית- אבל נחיה ונראה.
למרות רהיטות דבריה לא העלימה חברת הכנסת הנכבדה כי היא למעשה פועלת כסיעת יחיד במפלגתה בתחום החברתי ולמעשה היא הנושאת היחידה של הדגל החברתי אותו הניפה, כביכול, בבחירות האחרונות, מפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ. לעמיר פרץ שהביאה לפוליטיקה לא שמרה שלי אמונים ולמעשה נטשה אותו לאנחות. הפוליטיקה, כדבריה, אינה מועדון חברים.
עמיר פרץ עצמו כבר אינו נוטל חלק במאבקים חברתיים, אלא מנסה לפלס את דרכו חזרה לצמרת מפלגת העבודה וינסה להסתפק בתפקיד של שר חשוב יותר או פחות. הציבור שהצביע לעבודה בגלל עמיר פרץ יחפש לו אלטרנטיבות אחרות וממילא מפלגת העבודה כבר אינה פונה אליו יותר. אין ספק כי עמיר פרץ שגה בבחירותיו, אבל יחסה של מפלגת העובדה אליו נגוע באותה התנשאות גזענית שאפיינה אותה בעבר ואשר הביאה עליה ובצדק את איבתן של שכבות נרחבות בישראל.
בראשות העבודה עומד כיום אהוד ברק שכלל לא התמודד בבחירות לכנסת במסגרתה והוא כיום המועמד המועדף על ח"כ יחימוביץ'. למרות רצונה העז לטשטש נושא זה, היה ברור שהיא ממש לא מאוהבת במועמד המועדף עליה, שאינו אלא לדבריה הפחות גרוע מבין האפשרויות האחרות [אולמרט ונתניהו]. בדי עמל והסתייגות הואילה לבסוף לומר שברק הוא מועמד "ראוי". עם רוח גבית כזו די ברור מדוע ברק מתעקש להמשיך בחברותו בממשלה.
מה בדיוק מאפיין את מפלגת העבודה? מהם "הערכים הבסיסיים של מפלגת העבודה" עליהם שלי נאבקת? מהראיון למדתי כי הרחבת סמכויות בתי הדין הרבניים שיזם השר הרצוג איש מפלגת העבודה היא "בניגוד לערכים הבסיסיים של מפלגת העבודה" אפילו את הקביעה הזו לא ממש הבנתי. האם הסטאטוס קוו בענייני דת הוא "הערכים הבסיסים של מפלגת העבודה"?
ככול הנראה התשובה לשאלה האמורה היא חיובית. חזרתי ושמעתי את הראיון [באתר הערוץ הראשון] ולא יכולתי להימנע מהמסקנה העגומה שמפלגת העבודה מלוכדת כיום סביב שני נושאים בלבד. הנושא הראשון הוא ההתנגדות להרחבת סמכויות בית הדין הרבני [חוץ מהשר הרצוג ועוד כמה שבוודאי תמכו ונמלטו למחסה להסתתר מזעמה של יחימוביץ].
הנושא השני בו מלוכדת המפלגה הוא התנגדות לרפורמות שיוזם השר פרידמן, כי כל חברי הכנסת שלה תומכים ב"שלטון החוק". מה הקשר בין הרפורמות לשלטון החוק לא ידעה הח"כ לפרש ואכן מוטב שתלמד תחילה מה משמעות המושג שלטון החוק ומה ההבדל בינו לבין שלטון השופט. בסופו של יום שלי יחימוביץ' שייכת לחתך הסוציו אקונומי של מרצ [צפון תל אביב, גבעתיים, רמת השרון] ויחסה למושגים של שלטון החוק ועליונות בית המשפט העליון משקף בברור את הערכים של שכבה חברתית זו.
ח"כ יחימוביץ' היא עוף מוזר וחריג. היא מודה בגלוי שאין לה שותפים אמיתיים לחזון החברתי שלה במפלגת העבודה. באופן אישי אין לה גם חזון מדיני הואיל והיא משוכנעת שנושאים אלו אינם מוכרעים על-ידי ממשלת ישראל ואף לאולמרט אין כוח להוליך תהליך מדיניים, עם או בלי תמיכת מפלגת העבודה. כל ניסיון של המראיינים לדלות ממנה אמירה בעלת משמעות שתגדיר את הערכים הבסיסיים של מפלגת העבודה נכשל ולא למדנו ולו דבר חיובי אחד על ערכים אלו [את ההתנגדות לבית הדין הרבני ולפרידמן כבר הזכרתי?].
הניסיון להגדיר ערכים חיוביים בהם דוגלת מפלגת העבודה נכשל לא מפני שהמרואיינת, שהנה בעלת השקפה ציונית סוציאל דמוקרטית מובהקת [לה אני שותף] אינה יכולה להגדיר ערכים אלו, אלא מפני שהיא ישרה והגונה מכדי להונות אותנו בטענה שיש לה שותפים לדרך באותה פלטפורמת עסקנים המכונה מפלגת העבודה. לשלי יחימוביץ' אין כל בעיה להגדיר מה הערכים שעל מפלגת העבודה לדגול בהם אבל היא אינה יכולה להישיר מבט לצופה ולטעון כי אכן במפלגה בוגדנית זו יש מחויבות רעיונית לערכים כלשהם.
שלי יחימוביץ' אינה רלוונטית יותר לא מפני שהנושאים למענם היא נלחמת אינם רלוונטיים, אלא משום שלא ניתן לצפות כי תנועה המתבססת על היישוב הוותיק השבע והמבוסס תנהיג בשורה חברתית. לא ניתן לצפות כי אלו שזנחו זה מכבר את הערכים הציוניים וערכי הסולידאריות החברתית ואשר בהתנהגותם הוכיחו כי דבק בהם יחס גזעני לצבורים אחרים ובמיוחד הציבור המזרחי יוכלו לזכות אי פעם באמון הציבור.

תאריך:  28/02/2008   |   עודכן:  02/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מזלה" של מפלגת העבודה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שלי = שמעי לי
מאיריקו  |  28/02/08 10:11
2
כתבה של איש עם לשון בחוץ
חבר העבודה  |  28/02/08 12:48
 
- אתה, כאיש העבודה, מדבר על כך
יוסי הראשון  |  28/02/08 18:47
3
לחבר העבודה
גולדלבט משה  |  28/02/08 15:09
4
עבורי יחיוביץ' הכי רלונטית
עבד קבלן  |  29/02/08 11:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
תערוכה בולאית מיוחדת במוזיאון אלכסנדר לתולדות הדואר והבולאות: סוף עידן השלטון העותומני בארץ ישראל
איתמר לוין
מאות פסוקים מקדישה התורה לחזרה, מיותרת לכאורה, על פרטי עשיית המשכן. המפרשים נתנו לכך הסברים שונים, אך דומה שיש גם לקח אקטואלי
דן שיפטן
העולם הערבי אינו מצליח להתמודד עם המאה ה-21 כיוון שלא הצליח לסגל סדר חברתי מתאים. אפילו כאשר הם יודעים כיצד יש להתמודד עם המציאות החדשה, הם אינם מוכנים לשלם את המחיר החברתי הנדרש לצורך התיקון
עו"ד יראון פסטינגר
המאבק בין נשיאת העליון דורית ביניש ושר המשפטים דניאל פרידמן, כבר אינו וויכוח על אקטיביזם שיפוטי, אלא ניסיון של "פוטש" שיפוטי להשליט את העליון על המערכת הדמוקרטית הנבחרת, תוך חריגה מוחלטת מסמכות
דן אלבו
לתקשורת המערבית אין עניין לשמש פלטפורמה ללוחמה הפסיכולוגית המנוהלת על-ידי ארגוני הטרור נגד תושבי העולם החופשי; אך מניעת מידע זה, יש בה כדי לכבול את חופש הביטוי    הפתרון: לעג והומור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il