X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיום לא קיימת אמנה למניעת כפל מס בין ישראל למלטה ולכן תושב ישראל, בעל תושבות קבע במלטה, ימוסה בישראל בגין כל הכנסה ללא קשר למקום היווצרותה
▪  ▪  ▪

בתקופה האחרונה הפכה מלטה לאחד היעדים המועדפים על אנשי עסקים ישראלים. למגמה זו יש מספר לא מועט של סיבות: מלטה הינה חלק מהאיחוד האירופי מאז שנת 2004, אוכלוסייתה דוברת האנגלית מקלה על ההשתלבות של המעוניינים להשקיע בה, רמת החיים בה גבוהה ומנגד הוצאות המחיה נמוכות יחסית למדינות אירופה, מזג האוויר אטרקטיבי והמסחר בה מפותח בשל נגישותה לים, אך מעל הכל, כך נדמה, מהווים שיעורי המס הנמוכים במלטה זרז לרצונם של אנשי עסקים לקבל תושבות קבע (Permanent Residence) (להלן: " תושבות קבע") במדינה זו.
תושבי הקבע במלטה נהנים משיעור מס נמוך וקבוע בגובה 15% בגין כל הכנסה אשר נצמחה/הופקה במלטה או ש"יובאה" על ידם לתוך מלטה מכל מקום בעולם (שיטת מס טריטוריאלית). מנגד, שאר הכנסותיהם לא ממוסות במלטה. יצויין כי תושבי הקבע במלטה כפופים לתשלום מס מינימלי לא משמעותי בגובה 4,200 אירו לשנה ללא תלות בגובה הכנסתם. קרי, תושבי הקבע משלמים 4,200 אירו בשנה או מס בשיעור 15% מהכנסתם השנתית לפי הגבוה מבין השניים.
יודגש, כי תושבי הקבע, על-פי רוב, נהנים משיעורי מס אטרקטיביים ביחס לאזרחי מלטה, הנהנים משיעורי מס פרוגרסיביים, בהתאם לגובה הכנסתם, הנעים בין 15% ל-35%. לפיכך, אין ספק, כי תושבות קבע במלטה הינה דרך אטרקטיבית לנתינים זרים המחפשים להעביר את התושבות שלהם לצורכי מס ממדינה בה שיעורי המס גבוהים למדינה בה שיעורי המס נמוכים.
יתר על כן, תושבי הקבע יכולים ליהנות מהאמנות הרבות למניעת כפל מס עליהן חתומה מלטה עם רוב מדינות אירופה, קנדה, אוסטרליה, ארה"ב, דבר המבטיח כי הנישום (תושב הקבע) לא ישלם כפל מס בגין אותה הכנסה לשתי מדינות שונות, ובנוסף ייהנה מהטבות מס ומשעורי מס אטרקטיביים הקיימים באמנות.
מלטה מאפשרת לכל נתין זר, ללא קשר ללאום שלו, לזכות בתושבות קבע במלטה אם יעמוד במספר תנאים:
רכישת דירה בשווי של 75,000 אירו לפחות או השכרת דירה בסך שלא פחות מ-4,230 אירו לשנה. כאמור, אין צורך ברכישת דירה וניתן להסתפק בהשכרתה.
מבקש התושבות חייב "לייבא" לתוך מלטה הכנסה שנתית בגובה 14,100 אירו, וכן הכנסה שנתית בגובה 2,350 אירו בגין כל "תלוי" (ילד מתחת לגיל 21, אישה, הורה, סב). לפיכך, לשם הדוגמא, זוג נשוי חייב "לייבא" לתוך מלטה לפחות 16,450 אירו כל שנה. את הכסף יש להפקיד בחשבון בנק מקומי במלטה על שם תושב הקבע, אך עם זאת, לא קיימת כל הגבלה על אופן השימוש בכסף שהופקד כל עוד בסוף כל תקופה של 12 חודשיים הסכום כמפורט לעיל "ייובא" לתוך מלטה.
אל הבקשה לתושבות קבע יש לצרף מסמכים המעידים על הכנסה שנתית העולה על 23,500 אירו או מסמכים המעידים על נכסי הון בשווי של לפחות 353,500 אירו (לצורך כך יילקח בחשבון שווי הדירה המקומית שרכש מגיש הבקשה לתושבות קבע). בשני המקרים אין צורך "לייבא" את הכסף לתוך מלטה. יש לחדש את תושבות הקבע כל שנה.
עם זאת, על תושבי הקבע במלטה ישנן מספר הגבלות: הם אינם יכולים לעבוד בעבור אדם או חברה תושבי מלטה, אך אין מניעה כי ישתמשו במלטה כבסיס עסקי, כל עוד אינם מציעים כישוריהם או מרכולתם לשוק המקומי, אלא לאנשים ו/או חברות מחוץ למלטה. כמו כן, תושבי הקבע לעולם לא יהיו אזרחי מלטה ואסור להם לעסוק בפעילות פוליטית פנימית.
יובהר, כי כיום לא קיימת אמנה למניעת כפל מס בין ישראל למלטה ולכן תושב ישראל, בעל תושבות קבע במלטה, ימוסה בישראל בגין כל הכנסה ללא קשר למקום היווצרותה (שיטת מס פרסונאלית). באם אותו תושב שילם מס אף במלטה הוא יקבל זיכוי מס בישראל בגובה המס ששולם במלטה. יחד עם זאת, כמוסבר לעיל, יוכל תושב הקבע ליהנות מאמנות המס הרבות והמיטיבות של מלטה עם מדינות העולם השונות.
לסיכום, פשטות הפרוצדורה הכרוכה ברכישת תושבות קבע במלטה ( אין דרישה לשהייה של תקופת זמן מינימלית במלטה, אין צורך ברכישת נכס - ניתן להסתפק בהשכרה), אין דרישה להשקעה מינימלית, אין חבות מס בגין הכנסה שלא הופקה או הובאה למלטה, אין מס ירושה או מס על ההון/העושר, בשילוב עובדת היותה מדינה המזכה את תושבי הקבע בה בשעורי מס נמוכים ועובדת היותה חתומה על אמנות רבות למניעת כפל מס, הופכת את מלטה ליעד מבוקש בקרב אנשי עסקים בישראל.

תאריך:  28/02/2008   |   עודכן:  28/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישראלים רוכשים בתים במלטה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חוץ מזה תמיד טוב שיש לאן לברוח ל"ת
ודרכון זר  |  28/02/08 16:11
2
מאלטה כבר לא "יוק"
מיכל מירושלים  |  28/02/08 20:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
שלי יחימוביץ' אינה רלוונטית יותר לא מפני שהנושאים למענם היא נלחמת אינם רלוונטיים, אלא משום שלא ניתן לצפות כי תנועה המתבססת על היישוב הוותיק השבע והמבוסס תנהיג בשורה חברתית
הרצל חקק
תערוכה בולאית מיוחדת במוזיאון אלכסנדר לתולדות הדואר והבולאות: סוף עידן השלטון העותומני בארץ ישראל
איתמר לוין
מאות פסוקים מקדישה התורה לחזרה, מיותרת לכאורה, על פרטי עשיית המשכן. המפרשים נתנו לכך הסברים שונים, אך דומה שיש גם לקח אקטואלי
דן שיפטן
העולם הערבי אינו מצליח להתמודד עם המאה ה-21 כיוון שלא הצליח לסגל סדר חברתי מתאים. אפילו כאשר הם יודעים כיצד יש להתמודד עם המציאות החדשה, הם אינם מוכנים לשלם את המחיר החברתי הנדרש לצורך התיקון
עו"ד יראון פסטינגר
המאבק בין נשיאת העליון דורית ביניש ושר המשפטים דניאל פרידמן, כבר אינו וויכוח על אקטיביזם שיפוטי, אלא ניסיון של "פוטש" שיפוטי להשליט את העליון על המערכת הדמוקרטית הנבחרת, תוך חריגה מוחלטת מסמכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il