X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סקר מיוחד של ברית התנועה הקיבוצית מגלה כי בנים ליוצאי אסיה ואפריקה מגלים את העניין הרב ביותר בבחינת אפשרות החיים בו
▪  ▪  ▪
מטע קיבוץ עין המפרץ

מהו דימויו של הקיבוץ בעיני הציבור שאינו חי בו? על שאלה זו תהו אנשי "ברית התנועה הקיבוצית", שלא מכבר החליטו להתחקות מקרוב אחר העמדות והדימויים הרווחים בציבור הישראלי ביחס לתנועה הקיבוצית.
לפי הזמנתם נערך סקר מיוחד, שמטרותיו היו בין השאר: זיהוי האוכלוסיה המגלה יחס אוהד לתנועה הקבוצית; זיהוי היקף קשרי האוכלוסיה הישראלית עם הקיבוץ, ואיפיון המעוניינים לבחון הצטרפות לקיבוץ.
מידגם הסקר התייחס לאוכלוסיה היהודית וכלל גם מושבים. הוא מנה 1267 איש. הנתונים נאספו על-ידי המרכז למחקרים שימושיים בתל אביב וסוכמו על-ידי אורי לוין ואברהם אור, מהמכון לחקר ולימוד הקיבוץ.
מן הסקר עולה, כי רוב מוחלט של האוכלוסיה (63%) מתייחס באהדה לתנועה הקיבוצית - מתוך זה 26% חשים אהדה חזקה ו-37% אהדת-מה. 7% מתייחסים בהתנגדות, ואילו 30% גילו עמדה ניטראלית.
ממצא מעניין במיוחד: %74 סבורים שלא עבר זמנו של הקיבוץ, שהוא מועיל לסביבתו ושעליו לעשות יותר למען השכבות הנמוכות. 61% סבורים שהקיבוץ תורם לצה"ל יותר מאחרים.
באשר לדימוי הקיבוץ בעיני הציבור, נתגלה כי %52 מאמינים שחלקה של התנועה הקיבוצית באוכלוסיה גדול ממה שהוא באמת. רק 23% יודעים את סדר הגודל הנכון (שהוא 3.4%).
העדר דאגות
באשר לנכונות להתנסות בחיי קיבוץ, העלה הסקר כי אין קשר הכרחי או מובהק בין מידת האהדה לקיבוץ לבין הנכונות להתנסות בחיים בו; האוהדים המובהקים אינם דווקא המעוניינים בכך והמעוניינים בכך אינם דווקא האוהדים.
35% מהנשאלים מעוניינים לבחון אפשרות של התנסות בחיי קיבוץ, או הצטרפות אליו. אחד הנימוקים להצטרפות לקיבוץ הוא העדר דאגות כלכליות. נימוקים נוספים: חיי חברה תקינים, חיים כפריים שלווים, חינוך טוב לילדים, שוויון וחיי שיתוף. לעומת זאת סבורים 14% שהנימוק הראשי נגד הצטרפות לקיבוץ הוא "חוסר החופש לפרט"; 13% מציינים את "חוסר הפרטיות בו"; ו-9% מאמינים ש"החברה סגורה וקשה לחדור אליה".
הסתבר כי בנים ליוצאי אסיה-אפריקה מגלים את העניין הרב ביותר בבחינת אפשרות החיים בקיבוץ. העניין רב יותר ככל שהגיל צעיר. בין גילאי 18-22 השיעור הוא 59% ובין גילאי 22-30 יורד העניין.
בדיקת מקורות המידע על הקיבוץ העלתה כי 35% לא ביקרו מעולם בקיבוץ, או לא ביקרו בקיבוץ בשנה האחרונה; 10% שהו בעבר שהות ממושכת בקיבוץ; אחרים מציינים היכרות אישית עם חיי הקיבוץ כמקור-מידע עיקרי; ויש המציינים חברים, מכרים וקרובים כמקור-מידע עיקרי על הקיבוץ. ל-20% נראים העיתונות, הרדיו והטלוויזיה כמקור המידע העיקרי שלהם בנושא זה.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל"
תאריך:  28/02/2008   |   עודכן:  28/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי רוצה לברוח לקיבוץ?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין שכל אין דאגות האם זאת הכוו ל"ת
קיבוצ  |  28/02/08 21:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רבוי
בויכוח הציבורי המתנהל בעד ונגד מבצע צבאי גדול בעזה בולטים הסופרים המתנגדים לכך    ברשת מופצת בחודשים האחרונים עמדתו של נתן אלתרמן משנת 1955 במדורו הידוע "הטור השביעי" בעיתון "דבר"    אלתרמן וטורו כבר אינם איתנו, גם העיתון "דבר" פסק מלהופיע. אבל דעתו של אלתרמן, גם ממרחק השנים חייה וקיימת
שהם סמיט
מותם של מושבי העובדים בישר את עלייתם של "ישוביי היוקרה" - אחיזת עיניים שמטרתה לשווק יוקרה לכל פועל    דוגמא לעומק חדירתו של התואר "יוקרתי" אל המציאות הישראלית הבלתי-יוקרתית בעליל
דניאל בלוך
דן שומרון נלקח מאיתנו בטרם עת והוא יחסר לנו במאוד. איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש הזה
חיים אסא
מפלגת העבודה שהייתה במקורה מפלגת פועלים, איבדה את זהותה וכיוונה המקורי. היא גוף מת שימות סופית רק כאשר תקום מפלגה חלופית, מפלגת עבודה אחרת שתייצג את המסר המצוי בשמה
חגי סרי לוי
מהמחקר עולה שאפילו בשנות ה-80, כאשר המדינה לכל הדעות היתה מסודרת, הוקמו ישובים ללא האישורים הנדרשים, דוגמת כוכב יאיר שבו התגורר ראש הממשלה לשעבר ושר הביטחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il