X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העיתונאי גדעון לוי שוב נחלץ להגן על החמאס ומסביר מדוע הוא "נאלץ" לשגר טילים לעבר יעדים אזרחיים בישראל חידה סתומה היא באשר למניעיו של גדעון לוי, המתיימר להציג עצמו כאביר זכויות האדם, ללמד סנגוריה על ארגון טרור איסלאמי קיצוני המבצע "פשעי מלחמה", קורא לרצח עם של יהודים ו"כופרים" ומצדד בהקמת מדינה הלכה איסלאמית בדומה לטליבן?
▪  ▪  ▪

גדעון לוי, עיתונאי בהארץ, זוכה בחוגי השמאל בישראל ובחו"ל להערכה רבה על מאמריו העוסקים בזירה הפלשתינית. כקורא נאמן של גדעון לוי התקשיתי להבין מהו סוד קסמו של גדעון לוי בעיני חסידיו. הטענות שמציג גדעון לוי במאמריו בדרך כלל אינן מבוססות על עובדות, וניכר כי הוא בור במתרחש בזירה הפלשתינית או בוחר במודע להתעלם מעובדות יסוד.
מאמרו של גדעון לוי בעיתון הארץ ב-2 במרס 2008 אינו יוצא דופן ברדידות טענותיו, ואולם בכל זאת הצליח הפעם גדעון לוי להתעלות על עצמו בדברי ההבל שהוא מפרסם. להן ציטוט ("לא נגענו"):
"אילו היו לפלשתינים מסוקי אפאצ'י ומזל"טים משוכללים כשלנו, חזקה עליהם שהיו מכוונים אותם למטרות יותר אסטרטגיות מאשר חצר בית חולים באשקלון או מגרש חנייה בשדרות. הקסאם הוא נשקם של העניים וחסרי הישע".
גדעון לוי הופך למליץ יושר הנאמן ביותר של החמאס, אפילו יותר מאנשי החמאס עצמם. הוא מנסה לשכנע בכוח, כי חמאס "נאלץ" לבחור ביעדים אזרחיים כמטרות לטילי הקסאם והגראד רק מתוך מצוקה נוכח מאזן הכוח הנוטה בברור לטובת ישראל. חמאס הוא "חסר הישע" בעימות עם ישראל, טוען גדעון לוי.
גדעון לוי כנראה אינו קורא את התבטאויותיהם של בכירי החמאס (המתפרסמות חדשות לבקרים גם בשפה העברית בתקשורת הישראלית) וסקרנותו האינטלקטואלית (אם קיימת) אינה מדרבנת אותו לחקור ולו על קצה המזלג את יסודות תפיסת המאבק המזוין המניעה את החמאס והיושרה והאתיקה המקצועית של גדעון לוי (אם קיימת) אף אינה מעוררת בו כל צורך לבחון את טענותיו מול המציאות הפלשתינית. מכל מקום, תנועת החמאס אינה מקבלת את הניתוח של גדעון לוי כלל ועיקר ובכיריה חוזרים ומציגים את המסרים הבאים:
א) חמאס מנהל מערכה של ג'יהאד נגד ישראל, שתכליתו לשחרר את כל חבלי פלשתין ולהקים בה מדינת הלכה איסלאמית שתהיה חלק מהח'ליפות האיסלאמית.
ב) חמאס, העם הפלשתיני והכוחות האיסלאמיים, הם הצד החזק במשוואת העימות עם ישראל והם יצליחו לממש את ההבטחה האלוהית ולהביא לחיסולה של מדינת ישראל.
ג) פיגועי ההתאבדות מוכיחים את העליונות של ההתנגדות האיסלאמית על ישראל (והמערב) ומלמדים על כוחה של נחישות החמאס להכריע את ישראל.
ד) לעם הפלשתיני זכות לג'יהאד ולמאבק מזוין על כל צורותיו, כולל פיגועי ההתאבדות, כל עוד נמשך הכיבוש ולו של שעל אחד מפלשתין ההיסטורית.
ה) ההתנגדות הפלשתינית הצליחה לנצח את ישראל ברצועת עזה, לאלץ אותה לסגת מהרצועה והיא תצליח לגרש את הכיבוש הישראלי מהגדה המערבית ומכלל פלשתין.
ו) כל הישראלים השוהים על אדמת פלשתין, שהינה אדמת ווקף איסלאמית, הינם בגדר גוזלים של אדמה מוסלמית, ולכן קיים צידוק הלכתי להרוג אותם ללא אבחנה.
ז) ירי הרקטות לעבר ישובים ישראלים נועד לפגוע במתכוון באזרחים ישראלים רבים ככל האפשר ובמקביל נעשה כל העת ניסיון לפגוע ביעדים אסטרטגיים (מתקני ביטחון, תחנת הכוח באשקלון וכו').
ח) הרקטות המתקדמות, ובפרט טילי הגראד, שבידי החמאס מאפשרים פגיעות מדויקות יותר ביעדים הישראלים שנקבעו.
מעבר לכך, נותר גדעון לוי, המתיימר להציג עצמו כאביר זכויות האדם, בגדר חידה סתומה באשר למניעיו ללמד סנגוריה על ארגון איסלאמי קיצוני הקורא בגלוי (ומבצע בטרור) לרצח עם של יהודים ללא אבחנה, המטיף לגזענות ולשנאה והמצדד בהקמת מדינת הלכה איסלאמית המטילה עונש מוות על כופרים וכריתת איברים לעבריינים?

תאריך:  02/03/2008   |   עודכן:  02/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מליץ היושר של החמאס
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מקומך לא כאןברנש
מאיריקו  |  2/03/08 12:06
2
גדעון לוי זו צואה באסלה ל"ת
ציון ציוני  |  2/03/08 12:40
3
מתווכחים עם קיר
אביצור  |  2/03/08 12:50
4
אפילו לא חמאס
מאיריקו  |  2/03/08 13:09
5
מה אתה מתלונן
אורי פ  |  2/03/08 13:31
6
הוא סובל מתסמונת האשה המוכה ל"ת
גדעון לוי  |  2/03/08 19:21
7
לא לפרסום: הוא סוכן שב"כ שתול ל"ת
חץ  |  4/03/08 10:06
8
שמאלנים יקרים
123נוף  |  19/04/08 14:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
מול האיומים הקיימים, הן מאירן, הן מעזה והן מצד מדינות אחרות, על מנהיגי ישראל לקבוע סדר עדיפויות לטיפול במצב שנוצר. הזמן הוא מרכיב חשוב ביותר בהקשר זה
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מטיח האשמות חמורות בצה"ל כשהוא מסתמך על "עדות מפי השמועה"    ושוב מוכיח ארגון בצלם, כי אין לקבל את ההודעות שהוא שמפיץ בתקשורת ככתבן וכלשונן, בגלל בעיית המהימנות החוזרת ונישנת בהן
אלחנן ביטון
הוא ביקש טלאי צהוב לו ולמשפחתו אם יחייבו את יהודי מרוקו לשאת טלאי דומה בעיצומה של מלחמת העולם השנייה    אף שמרוקו הייתה מדינת חסות של צרפת הפרו-נאצית, הוא התנגד להחלת חוקי הגזע ולהקמת גטאות ליהודי המדינה    כעת עולה הבקשה להעניק לו את התואר "חסיד אומות העולם"
בועז מושקוביץ
אנדרליין מתחמק, הארץ מתפתל וממשלת ישראל מזיקה    אבל יש גם חדשות: הפרשה בדרך ל"מבט שני". וגם המומחה החשוב ביותר לבליסטיקה בצרפת מצהיר: חיילי צה"ל לא הרגו את מוחמד א-דורה
אביב ירון
"משפחה המתמחה "במציצת דמם" של אחרים, זוכה לחשיפה המאדירה את שמה ומשמשת כ"דלק" להגדלת כוחה בעולם הפשע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il