X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האויב הפלשתיני, בהתקפותיו המחמירות מיום ליום ומשעה לשעה, בעזות המצח שלו, בתעמולת השקרים שלו, כפה על ישראל את המהלך הצבאי של סוף השבוע וגם את המהלך הגדול הבלתי נמנע, שכנראה יבוא לאחריו
▪  ▪  ▪

הפקודה ניתנה מגבוה: נוע, נוע! על כוחות הצבא - הורה הצו - לחצות את הגבול ולהכות בטרוריסטים בלי רחם. להרוס עד היסוד את בסיסיהם ולחסל אותם. היחידות שעטו פנימה - חי"ר ושיריון. חצו את הגבול והחלו בפעולה נרחבת נגד האויב. מאות מקרב המורדים נהרגו. כמה עשרות נפלו מקרב חיילי הצבא התוקף, שבפעולה קרקעית מאסיבית שארכה כמה ימים - קטעו ולו באופן זמני את פעילות המורדים הכורדיים.
זה לא ארע ברצועת עזה. זה היה בצפון עירק. השלטון הטורקי, שמוטרד מזה זמן רב מגילויי בדלנות במזרח המדינה, בעידודם של הכורדים במדינה השכנה, לא עשה חשבון ולא היסס. הפקודה לצבא ניתנה באופן חד-משמעי ותקיף - ויזדעק לו העולם וירים קול. אז מה? אבל העולם כמובן לא הזדעק ולא רגש. ב-בי.בי.סי. כמעט לא דיווחו, בסי.אן.אן. כלל לא גינו.
אנחנו, אומרים הטורקים, נעשה מה שנראה לנו נכון לעשותו, מה שטוב לטורקיה ולביטחונה. נשמור על שלמות המולדת, נגן על אזרחינו מפני פעולות מרי ובדלנות, נגד ניסיונות לקרוע שטחים נרחבים בדרום-מזרח המדינה הטורקית ולצרפם לטריטוריה הכורדית בצפון עירק. רק אנחנו, הטורקים, יודעים מה טוב לאינטרסים שלנו. בהתאם לכך ננהג ונפעל.
אף כי הכורדים הם עם לכל דבר ועניין - רק שאין לו עצמאות ולא "יחסי ציבור" במערב - את הטורקים עובדה זו מעניינת כקליפת השום. הגאווה הטורקית, התודעה הלאומית הטורקית, שלמות המולדת הטורקית - עומדים מעל לכל. טורקיה מעל לכל. מי שיעז לכפור במרות הטורקית וינסה לכונן שלטון בדלני-עצמאי על חלק מן הטריטוריה הטורקית, לא ימלט מנחת זרועו של הצבא הטורקי. שיעשה זאת - אבל לא על חשבונה של טורקיה הגאה ולא בתחומה.
הטרגדיה הכורדית שוב באה לידי ביטוי מר וכואב בשבוע שעבר. עם שמנסה מזה עשרות שנים לכונן לו עצמאות בטריטוריה שבה שוכנים עריו וכפריו, חלקה באירן, חלקה בעירק וחלקה בטורקיה. אף לא אחת ממדינות-ענק אלה אינה מאפשרת להם להגשים את החלום הלאומי, אינה מוותרת לטובת העניין הכורדי על סמ"ר אחד משטחה. במיוחד הטורקים שומרים בקנאות שאין כמוה על שלמות ארצם, פוקחים עין על כל תנועה חשודה של "הטורקים ההרריים" (כך מכונים רשמית הכורדים אזרחי טורקיה) ומדכאים ביד קשה כל שמץ של מרדנות.
הטורקים עירנים לכל ניסיון של חדירה משטח עירק לגבולם, במטרה להתסיס את האחים הכורדים בשטח טורקיה. זה פשר הפעולה הצבאית של השבוע שעבר. היחידות הטורקיות פלשו במלוא העוצמה לעירק, היכו בעושי הצרות, לימדו שיעור מר את מי שמתגרה בשלטון הטורקי, וחזרו הביתה - עד לפלישה הבאה לעירק, כי תבוא.
בדרום מערב הנגב שורר מצב חמור מזה שבגבול טורקיה-עירק. מעבר לגבול משגרים הטרוריסטים הפלשתינים זה שבע שנים ויותר רקטות, טילים ופצצות לשטח ישראל. הם עשו זאת עוד בעת שישראל שלטה ברצועה והגבירו תוקפנותם לאחר ההינתקות והפקרת השטח באופן חד-צדדי לשלטון החמאס. השטח שייך להם, אבל הוא מנוצל למטרה אחת בלבד - לתוקפנות נגד ישראל ולפגיעה בישראלים.
היש עוד בעולם מדינה שהיתה מרשה התגרויות כאלה נגדה בלי לשים להן מיידית קץ? היש עוד מדינה שהיתה מתלבטת כל-כך, ממתינה ולא פועלת כדרוש, מלבד "דגדוגים" אוויריים וקרקעיים ספוראדיים - תקופה כה ארוכה?
ישראל איננה טורקיה. ישראל איננה ששה לצאת אלי קרב. עד לסוף השבוע היא לא גילתה נחישות מספקת כפי שנהגה בזמנים אחרים עם מנהיגים אחרים. אל יום הקרב בשבת, שגבה מצה"ל שני חללים, נגררה ישראל בעל כורחה. עתה לא נותרה ברירה אלא לעבור מפעולות מהוססות למערכה קרקעית רחבה.
ראש הממשלה ושר הביטחון ביקרו לא-מכבר בנפרד בטורקיה. המטרה היתה לתחזק את היחסים עם המדינה המוסלמית והלא-ערבית הזו, שיודעת לשמור בקנאות על עצמאותה ושל שלמותה. מה חבל שלא למדו בביקוריהם את השיעור הטורקי כלפי מי שמאיים על המדינה וריבונותה, שיעור שהופגן קבל עולם בשבוע שעבר בפעולה הקרקעית רחבת ההיקף, המהירה והמכאיבה, שביצע הצבא הטורקי מעבר לגבול.
אילו עשו "שעורי בית" בעקבות ביקוריהם באנקרה, לא היו אהוד-את-אהוד משתהים בהנחיה המתאימה לצה"ל עד לנפילת ה"גראדים" על אשקלון, ומורים לצבא כבר לפני כמה שבועות לצאת למלחמת-שלום-שדרות, לפרוץ לרצועה ולהשמיד את כל תשתית החמאס והג'יהאד.
האויב הפלשתיני, בהתקפותיו המחמירות מיום ליום ומשעה לשעה, בעזות המצח שלו, בתעמולת השקרים שלו, כפה על ישראל את המהלך הצבאי של סוף השבוע וגם את המהלך הגדול הבלתי נמנע, שכנראה יבוא לאחריו.
עתה ראשי הדרג המדיני לא יוכלו להימלט ממהלך "טורקי" במלוא משמעו. צה"ל כבר נמצא בפנים, בלחימה לכל דבר. יש אפוא להרחיב את הכניסה שנעשתה בסוף השבוע לפעולה קרקעית ואווירית לרוחבה ולעומקה של הרצועה המאיימת, לבצע את הדרוש, את מה שצה"ל יודע לעשות וצריך לעשות, והעיקר - לא לפחד כלל!
המשימה היא להכות עד חורמה בחמאס ובשאר הטרוריסטים והפעם עד להשלמת המלאכה, ולהתעלם מגינויי העולם. לפחות למדינה המוסלמית ששמה טורקיה לא תהיה סיבה לגנות את ישראל.

תאריך:  03/03/2008   |   עודכן:  03/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיעור טורקי ברצועה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עם ההנהגה הנוכחית אלה - ל"ת
חלומות באספמיה  |  3/03/08 20:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
כאשר אנו מדברים על גולָה, הכוונה היא למקום פיזי, מדינות שבהן מפוזר העם היהודי - הפזורה. כאשר אנו מדברים על גָלות, מוצמד למקום גם אפיון, דימוי, אולי סטריאוטיפי, אבל דמות שמאפיינת את הקהילה או את היהודי
שרון קביליו
חצי שנה עברה מאז מונה אברהם גרנט למאמן קבוצת הכדורגל צ'לסי    לשקט תעשייתי הוא לא זכה כלל והתקשורת באנגליה מתנכרת אליו ומבקרת אותו באופן קשה ביותר מעל דפי העיתון    מלבד הביקורות שספג גרנט עד כה, ההתעללות שהוא עובר באנגליה קפצה שלב אחד קדימה כאשר קיבל איום ממשי על חייו    ואני שואלת האם הוא צריך להישאר?
פרופ' צבי אפלמן
מדובר במחלה קשה המאופיינת בנטייה מוגברת להתפתחות מחלות סרטן, בעיקר סרטן דם מסוג לוקמיה בגיל צעיר
אליקים העצני
ואם תיתכן בכלל חזרה למסלול אנושי של דו-קיום בין יהודים וערבים ביו"ש אחרי כל מה שקרה, טבעי שהיוזמה תצא מחברון, שם קבור הסבא המשותף
ד"ר אברהם בן-עזרא
כדי להיות מקובל ולזכות באהדה ובתמיכה ציבורית, בימים בהם ארגוני הטרור משגרים טילים לעבר יישובים בארץ - עדיף להיראות ולהישמע נחוש, לוחמני, ביטחוניסט. אז איך הולך יחד - שמאלני ונחוש? הולך; כשצריך - עושים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il