X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התקשרות באמנה למניעת כפל מס עם מדינות זרות נועדה לשתף פעולה בתחום המיסוי בין המדינות, ובכך לקדם ביצוע עסקות בינלאומיות
▪  ▪  ▪

אמנה למניעת כפל-מס היא הסכם מחייב בין שתי מדינות או יותר, המביא לידי ביטוי את הסכמתן, בין היתר, בדבר חלוקת זכויות המיסוי לגבי סוגים שונים של הכנסה בין המדינות החתומות על האמנה.
התקשרות באמנה למניעת כפל מס עם מדינות זרות נועדה לשתף פעולה בתחום המיסוי בין המדינות, ובכך לקדם ביצוע עסקות בינלאומיות, כפי שעשו גאורגיה ואוסטריה, אשר חתמו ביניהן על אמנה למניעת כפל מס, אשר נכנסה לתוקפה ביום 11.4.2005.
מקרקעין - על-פי סעיף 6 לאמנה, הכנסה של תושב מדינה מתקשרת ממקרקעין במדינה האחרת (כהגדרתם בדין הפנימי של המדינה בה הם ממוקמים) ניתן לחייבם במס גם במדינה האחרת וגם במדינה המתקשרת.
רווחים עסקיים - על-פי סעיף 7 לאמנה, רווחי עסקים של תושב המדינה המתקשרת יהיו חייבים רק באותה מדינה, אלא אם המיזם מנהל עסקים במדינה האחרת באמצעות מוסד של קבע הנמצא שם שאז ניתן לחייב במס גם במדינה האחרת את הרווחים שניתן לייחס לאותו מוסד קבע. המונח מוסד קבע כולל מקום הנהלה, סניף, משרד, בית חרושת, בית מלאכה, מכרה באר נפט, באר גז או מחצבה או כל מקום אחר להפקת משאבים טבעיים.
דיבידנדים - על-פי סעיף 10 לאמנה הכנסה מדיבידנדים שמפיק תושב המדינה המתקשרת מחברה תושבת המדינה האחרת ניתן לחייב במס במדינה המתקשרת ובמדינה האחרת, אלא שהחיוב במדינה האחרת מוגבל באופן הבא: על-פי סעיף 10 (1) (A) לאמנה החיוב במס במדינה האחרת לא יעלה על 0% אם מקבל הדיבידנד הנו חברה המחזיקה לפחות 50% מהון החברה תושבת המדינה האחרת שמשלמת את הדיבידנד היא השקיעה יותר מ-2 מיליון EUR, או השווה לו במטבע הגיאורגי, בהון החברה משלמת הדיבידנד. על-פי סעיף 10 (1) (B) לאמנה החיוב במס במדינה האחרת לא יעלה על 5% אם מקבל הדיבידנד הנו חברה המחזיקה לפחות 10% מהון החברה תושבת המדינה האחרת שמשלמת את הדיבידנד והיא השקיעה יותר מ-100,000 EUR, או השווה לו במטבע הגיאורגי, בהון החברה משלמת הדיבידנד.
על-פי סעיף 10 (1) (C) לאמנה, החיוב במס במדינה האחרת לא יעלה על 10% בכל מקרה אחר. רווחים מריבית - על-פי סעיף 11 לאמנה ריבית שמפיק תושב המדינה המתקשרת מהמדינה האחרת ניתן לחייב במס רק במדינה המתקשרת.
הכנסת יחיד - על-פי סעיף 14 לאמנה, הכנסה שמפיק יחיד שהינו תושב מדינה מתקשרת משירותים מקצועיים או מפעילויות אחרות בעלות אופי עצמאי, ניתן לחייב במס רק באותה מדינה, אלא אם עומד לרשותו באופן סדיר בסיס קבוע במדינה המתקשרת האחרת למטרות ביצוע פעילויותיו והוא שהה למעלה מ-183 יום בתקופה של 12 חודשים רצופים במדינה האחרת שאז ניתן למסותו גם במדינה המתקשרת האחרת.
שכרם של דירקטורים - על-פי סעיף 16 לאמנה שכר דירקטורים שהפיק תושב מדינה מתקשרת בתוקף תפקידו כחבר מועצת מנהלים של חברה שהיא תושבת המדינה המתקשרת האחרת ניתן לחייבם במס באותה מדינה אחרת.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי. המשרד החל לפעול בחיפה, וכיום פועל בכל רחבי הארץ באמצעות משרדים ברמת גן ובטבריה.
תאריך:  03/03/2008   |   עודכן:  03/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורית שנהר
מימי "ניקוי ראש" ודרך "חצי המנשה" עד "ארץ נהדרת" (2.3.08), נשטף מוחו של הציבור בשיטות מגוונות תוך אינדוקטרינציה אינטנסיבית המצביעה על האשם בכל הרעות הפוקדות אותנו: המתנחלים. מאמר זה גם מסביר למה יש לשמאל אינטרס שנובס במלחמה ואיך הוא מביא אותנו לידי כך
דודו גוזלן
אני טוען שעזה כמו שהיא היום צריכה להימחק מעל פני האדמה רק כך יימחקו כל קני הצרעות שכל חלומם הוא להשמיד את העם היהודי
עינת מירון
כשנרצחו ישראלים בגוש קטיף הואשמה ישראל בהפקרתם והרציחות תורצו בישיבה המיותרת שלנו שם. הנה יצאנו. עזבנו. התנתקנו. איפה השינוי? מה הטיעון של אנשי החמאס? בפועל, אנחנו לא צריכים לשמוע אותו
ד"ר אברהם בן-עזרא
משוואתו של רמון אינה מאוזנת כפי שהוא מנסה להציגה - מצד אחד הטרוריסטים יפעלו וישגרו קסאמים לאן שירצו ולאן שיוכלו, חופשי חופשי, ואילו חופש זה יימנע מישראל, שתשגר אמצעי לחימה רק למקום שממנו ישוגרו הקסאמים
יוסף דוריאל
7 שנים דורכים בַמַקום עם תוכניות מעלי הגירה לחיסול התוקפנות של החמאס. הקברניטים לא מסוגלים לבחון תוכנית מערכתית שהוכנה לפי כל כללי המקצוע והובאה פעם אחר פעם לידיעתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il