X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכירת השליטה בחברת הבנייה הוותיקה לקבוצת אלעזרא תאפשר - אולי - לציבור לדעת מה קרה ל'רמט' ומה מצבה אלעזרא חייב 2.65 מיליארד שקל לבנקים ולציבור
▪  ▪  ▪
אלי אלעזרא. איש עסקים ממולח

הציבור הרחב ירוויח לפחות דבר אחד מהעסקה, שבה רכש אלי אלעזרא את השליטה בחברת הבנייה הוותיקה 'רמט': אפשר יהיה - אולי - לדעת מה היה מצבה של החברה ערב המכירה, ומדוע מיהרו בעליה למוכרה. אל נשכח, שאנשי עסקים מפוכחים כמו שלמה שמלצר, יגאל דמרי ואחרים, החליטו לאחר בדיקה שלא לרכוש את החברה, לפחות לא בתנאים שהציעו המוכרות.
'אלעזרא' היא חברה ציבורית, המדווחת לציבור ולבורסה על עסקיה ותוצאותיהם. הרכישה נעשתה על-ידי אפרידר, שהיא חברה-בת של אלעזרא. אפרידר עצמה אינה מפרסמת דוחות כספיים, אולם הדוחות של אלעזרא מספקים מידע רב על פעילות אפרידר. עם זאת, יש לזכור כי אלי אלעזרא הודיע, שהוא מתכוון למזג את רמט לתוך אפרידר. התוצאה היא, שבמאזן ל-31 במרס יהיו נתונים על פעילות אפרידר ורמט, ואין לדעת באיזו מידה אפשר יהיה לבודד את נתוני רמט מתוך אפרידר.
מצד שני, סביר להניח שכבר בדוח לשנת 2007, שיתפרסם תוך שבועיים-שלושה, תדווח אלעזרא על רכישת רמט בתור עסקה מהותית שנחתמה לאחר תאריך המאזן. הדיווח יכלול, כך יש לקוות, נתונים על מצבה של רמט. אחרי הכל, בעלי המניות של אלעזרא, אנשים רבים מהציבור, זכאים לדעת מהו הנכס שקנה אלעזרא; האם הוא מרוויח או מפסיד, ואיך ישפיע הדבר על שער המניה ורווחיות חברתו.
כדאי לזכור עובדה חשובה נוספת: אלעזרא חייבת מיליארדי שקלים. על-פי הנתונים ל-30 בספטמבר האחרון, היא חייבת כ-2.65 מיליארד שקל, מזה 1.3 מיליארד שקל על חשבון אגרות חוב שהנפיקה, וכ-1.35 מיליארד שקל חובות שוטפים וחובות לטווח ארוך, בעיקר לבנקים, וכנראה גם לאחרים. חלק מהחובות הללו, כ-600 מיליון שקל, עומדים לפרעון בשנה הקרובה. צריך לקוות, שאלעזרא לא בלע משהו גדול מדי בשבילו.
עובדה חשובה נוספת היא, שחברת אלעזרא סיימה את ינואר-ספטמבר בהפסד של 8.8 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-16 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2006. עם זאת, מקווה החברה שפעילותה בתחום הביטוח (היא בעלת השליטה בחברת הכשרה ביטוח), תניב לה רווחים נאים בשנה הקרובה.
קדחת רכישות
אלי אלעזרא נמצא בתקופה האחרונה בקדחת רכישות. הוא רכש 50% מחברת הבנייה י.ד. אלברט לוי, קנה את מרפאות שורש, וזה עתה קנה מגרש בראש העין ב-41 מיליון שקל. עיסקת רמט היא הגדולה בכולן.
לזכותה של חברת אלעזרא יש להזכיר, שהחובות הגדולים שלה, כאמור לעיל, מממנים בעיקר את אחזקת צי הרכב של החברה, וכן את פעילותה - הרווחית - בענף הביטוח. אפשר תמיד למכור כלי רכב או תיקי ביטוח, וכך לשפר את הנזילות. יש לקוות, שאלעזרא לא תזדקק לצעדים מעין אלו. אלי אלעזרא ידוע עד עתה כאיש עסקים מפוכח וממולח. יש לקוות, שגם הפעם ידע בדיוק מה הוא עושה.

תאריך:  04/03/2008   |   עודכן:  04/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הציבור יידע (אולי) מה קרה לרמט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חברת רמט תסגור אל עסקיו של הקו
אלכס לוין  |  5/03/08 06:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דויד קאפח
כדי להצליח בגמילה, יש לאזן מחדש את תפקודי הגוף, ולהגיע באמצעים אחרים לתחושות הנעימות שמעניקות הסיגריות    הטיפול המשולב כולל מלבד צמחי מרפא גם פעילות גופנית, דיקור (אקופנקטורה), שכנוע עצמי, תזונה נכונה, תוספי מזון, קבוצת תמיכה וכל שיטה שיכולה לעזור באופן אישי לנגמל
דוד שרן
במירוץ לנשיאות ארה"ב, מנצחים בינתיים הדמוקרטים וכיסיהם העמוקים    דוד שרן מנתח את מערך גיוס הכספים של המועמדים והשפעתו על סיכוייהם לנצח
נועם יעקובה
הארטישוק מוריד את רמת הסוכר בדם ומכיל חומרים נוגדי חימצון המגנים בפני חימצון הנגרם ע"י הכולסטרול הרע
הרב ארז משה דורון
המציאות מתפרשת לפי מה שאדם מחליט. יכול להיות לו טוב והוא יילל ויצטער על מר גורלו, ויכול להיות לו רע והוא יאמין שמה שקורה לו זה לטובתו    אדם שיתחזק באמונה הזאת, באמונה שהוא אהוב - המציאות שלו תשתנה
עו"ד אברהם פכטר
כאשר תושבי שדרות הפכו לפליטים בארצם, בני ערובה של החמאס בעזה וקודמיהם מזה 7 שנים, האם לא הגיעה השעה והעת לעשות משהו למענם, מעבר לביקורים של שרים ואושיות ציבור, מעבר להצהרות בומבסטיות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il