X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל זקוקה לרפורמה מבנית דחופה במוסדות החוק והמשפט, קודם כל במוסד היועץ המשפטי לממשלה ובבג"צ השר דניאל פרידמן החל לתקן קלקול מרכזי במבנה המדינה, אשר מוקדם עדיין להעריך את השפעתו הברוכה בעתיד!
▪  ▪  ▪
היועץ המשפטי לממשלה ובג"צ. זקוקים לרפורמה דחופה

עירוב רשויות
בעשורים האחרונים חדלו המנהיגים מהנהגה, והטילו במחדלם על בית המשפט העליון להחליט החלטות מרכזיות, האמורות להתקבל על-ידי נבחרי העם. בג"צ החליט בפועל שורת החלטות תמוהה שהכשירו את "תהליך אוסלו", שהפך לתקלה מרכזית בניהול המדינה. בג"צ התערב בשרטוט תוואי גדר ההפרדה ובסוגיות גירוש מחבלים. בג"צ הכשיר מו"מ על רמת הגולן, למרות שזו סופחה כחוק למדינת ישראל ומעמדה זהה לתל אביב או ירושלים. על-פי הבנתי את הכתוב בחוק, אין המדינה יכולה לדון על העברת שטח למדינה כלשהי בלא אישור הכנסת! בג"צ (של המדינה היהודית) פסל רשימה יהודית בראשות הרב מאיר כהנא שבחרה בתנ"ך כמצעה לרוץ לכנסת, אולם התיר לעזמי בשארה הערבי שכיוון את הפגזות החיזבאללה בעת מלחמת לבנון השנייה, לפעול כח"כ בכנסת עד לבריחתו לארצות ערב. הפסיקות האלו ועוד רבות כמוהן התקבלו על-ידי בית משפט שחבריו נבחרו בשיטת "חבר מביא חבר", ונשיאו נבחר רק על-פי וותק. ברור בעליל כי שופטי העליון שכחו מזמן את עקרון הפרדת הרשויות; השופטת, המבצעת ,והמחוקקת.
אמון הציבור
על הרכב אותו בית משפט גבוה אמר השופט המחוזי (בדימ.), אורי שטרוזמן, בדיון שנערך בוועדת הפנים של הכנסת כי "אי אפשר לסמוך על פסיקות הבג"צ [...] אי אפשר להשתחרר מהמחשבה, שבית המשפט העליון לא פסל את חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה על סגירת תיק האי היווני והכשיר את חוק פינוי-פיצוי, בגלל רצונם של שופטיו, רוב שופטיו, להימנע מפגיעה בראש הממשלה (אריאל שרון), ובתוכנית ההינתקות שלו".
כידוע, לבית משפט אין יכולת לתפקד בלא אמון רחב של הציבור. בדמוקרטיה תקינה אין מקום לדרוש שהאמון הזה יהיה אוטומטי. בית המשפט צריך לבסס את האמון בהחלטות שבהן הצדק נעשה ונראה מדי יום. לפני כעשרים שנה קיבל אהרן ברק את נשיאות העליון כאשר 90 אחוז מהציבור נתנו אמון מוחלט בטוהר בית המשפט העליון. הוא העביר את הנשיאות לדורית ביניש כשנותרו רק 34 אחוזי אמון הציבור ב"עליון" שבראשותו. לאחרונה טען השר פרידמן כי העליון "מנהל תעמולה, עושה לובי אצל עיתונאים וחברי כנסת, מקיים פגישות עם חברי כנסת [...] נוצר מצב שיש מפלגות שאיתו ויש מפלגות שאינן איתו. אחר כך פונות המפלגות האלה בעתירות לבג"צ". בקרב הציבורי שניהלה השופטת ביניש עם השר פרידמן, נעשה שימוש ברור בהדלפות לעיתונאים ואמון הציבור התדרדר עוד יותר בעליונים.
תיקוני מבנה הכרחיים הדרושים מיידית לבית הדין הגבוה לצדק
יש להרחיב את בית הדין הגבוה לצדק (בג"צ) לשלוש ערכאות כנהוג באנגליה, שממנה ירשנו אותו, בדומה לשלוש הערכאות - שלום, מחוזי, עליון. לתקן דרך בחירת שופטים נאותה. כך יוכלו אזרחים לעתור בקלות על עוולות המשטר, ולגרום לתיקון המדינה. 3 ערכאות יגרמו לכך ש"הכל שפיט" באמת, ולא רק הנושאים שהשופט אהרן ברק בחר לעסוק בהם! במדינה בה בג"צ תקין, לא היה מתאפשר לקוזקים המחופשים לשוטרים להכות אזרחים וחברי כנסת בפינוי עמונה, לשבור מצלמות טלוויזיה בשידור ישיר, ולהימלט מחקירה פלילית כיוון שמחלקת חקירות שוטרים אינה מסוגלת, כביכול, לאתר את הפורעים. יש להפריד את בג"צ מהותית ומעשית, מבית המשפט העליון שתפקידו לדון בערעורים על החלטות בית המשפט המחוזי. מדובר בעצם בשני בתי משפט נפרדים שיש להפריד בניהם בקיר בטון ממש.
הרועץ המשפטי- זו לא טעות כתיב
הרפורמה השנייה שיש לבצע כדי לתקן את בג"צ, היא במוסד "היועץ המשפטי לממשלה". מוסד זה הוא בעצם שר המשפטים בפועל! כרגיל בארצנו, גם אותו לא בחרו והפעילו באופן סביר ותקין. בחירת שר המשפטים מאושרת בהצבעה בכנסת. בתוקף תפקידו הוא יכול להחליט על רכישת עפרונות חדשים לשופטי ביהמ"ש. אולם כאשר הוא רוצה לשנות משהו בהליך בחירת השופטים, או למנוע מבג"צ לבטל חוקים של הכנסת, סמכות שבג"צ העניק לעצמו, הוא נדרש להציע זאת לכנסת כדי שזו תחוקק את השינוי בהצבעת הרוב.
לכאורה היועץ המשפטי הוא רק פקיד ממונה, אולם בישראל הוא יושב בישיבות הממשלה. מחדרו שבמשרד המשפטים הוא מנהל לפחות 5 תפקידים שונים אשר באנגליה או ארה"ב מקובל לבצע במשרדים שונים בעזרת אנשים שונים, שחלקם נבחרים על-ידי הציבור! בארה"ב לדוגמא, התובע המחוזי מקביל לתובע מחוזי או תובע המדינה בישראל, אך נבחר על-ידי הציבור האמריקני. לעומתו, "היועץ המשפטי לראש הממשלה" במדינות רבות, הוא עורך דין שהמדינה שכרה עבור רוה"מ או הנשיא. הוא אמור להגן עליו בבתי משפט ובגצי"ם מפני תביעות שונות המוגשות נגדו ונגד משרדו בעת מילוי תפקידו ולכן רוה"מ בוחר אותו אישית.
ברור כי בדוגמא של רוה"מ שרון, נוצר מצב שבו "היועץ המשפטי" מזוז שמונה על-ידי שרון אישית צריך היה להחליט האם להעמיד את שרון ובניו לדין בפרשה כזו או אחרת??? זה לא נגמר רק בזה. נניח שהיה מחליט להעמיד לדין בפרשת האי היווני. אחר כך היה צריך להחליף כובע, ולהגן על ראש הממשלה מפני התביעה שהוא עצמו פתח בה. אין אדם בעולם היכול לשחק שח-מט נגד עצמו בהגינות! לפיכך הפך היועץ המשפטי לרועץ המשפטי אשר מכשיל את בית המשפט העליון, או עוזר לו להיכשל, כמעט בכל עת שזה נדרש לדון בבעיות מהותיות הנוגעות לעתיד העם היהודי בארצו.

תאריך:  06/03/2008   |   עודכן:  06/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השיבה שופטינו כבראשונה ויועצנו כבתחילה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שטויות
אורי פ  |  6/03/08 14:08
 
- אכן שטויות, חבר.
דניאל, ירושלים  |  6/03/08 18:10
2
אכן שטויות.
דניאל, ירושלים  |  6/03/08 15:02
3
צודק, צודק,צודק-בכל מילה ומילה ל"ת
א מ רול  |  6/03/08 16:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
אמרנו לכם שישובי עזה וגוש קטיף הם אלו המגינים על אשקלון ושדרות מקסאמים ופצמ"רים, אך לא הקשבתם    נקווה שיימצאו הצדיקים שיהיו מוכנים להחזיר חיים יהודיים לחבל עזה ולהוציא אותנו משדה המוקשים
שמואל קופר
לא ידוע בשלב זה האם הוחלט כבר לצאת למערכה לכיבוש רצועת עזה    בכ"א, אם כן, הגורם העיקרי לגבי ההחלטה על המועד – הוא חזאי מזג האוויר
אדמונד חסין
הלגיטימיות היהודית על הארץ נובעת מן הזכויות ההיסטוריות שלנו המעוגנות היטב בתנ"ך    למרות זאת שיכנעתם אותנו שאם רק נבצע את ההינתקות - ישראל תפרח    עודנו מלקקים את פצעיה והנה מתכננים קרבן גיאוגרפי נוסף
דר' אינג' אברהם בן-עזרא
שימוש שלא כדין במבנה שאין לו היתר - הוא עבירה שקל להוכיחה ולכן בתי המשפט נוטים להחמיר בדין עבירה זו    לעומתה, הוכחת אי-חוקיותו של המבנה עצמו, היא קשה בהרבה להוכחה ולכן בתי המשפט נוטים להקל במקרים אלו
צילה שיר-אל
האלימות הקשה שחווה המדינה תימשך לפחות עוד שנה, אך היא מוציאה מרובנו את "הישראלי היפה"    וברמה האישית: רבים זוכים להתחלות חדשות ומרגשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il