X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ציוריה של פלורה ארמין, אמנית יהודייה ופמיניסטית, שעלתה לישראל מארצו של אחמדינג'אד, מתארים את דמותה של האשה חסרת הזכויות, שעדיין לא זכתה לשחרורה תזכורת עגומה ליום האשה הבינלאומי
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

עוד בארץ-הולדתה, אירן, התפרסמה פלורה ארמין כאחת הלוחמות הנועזות ביותר להבטחת מעמדה וזכויותיה של האשה בחברה. מלבד פעילותה המחתרתית הנמרצת, יצאה ארמין למאבק על שחרור האשה בדרך מיוחדת משלה: בציור. כך היא מנסה להביע בציוריה את סלידתה מאורח-חייה הכפוי של האשה בארצה, הנאלצת, לא אחת, למלא את תפקידיו הקשים של הגבר.
ערגתה של פלורה לחיים של יתר-חופש ושיחרור, הניעו אותה, לאחר מאבקים נואשים ועקרים בארצה, לצאת את גבולות אירן ובדרך-לא-דרך להגיע לישראל.
בארץ קשרה פלורה ארמין קשרי ידידות עם עסקני-ציבור, בני עדתה, ומסתבר כי היא עצמה אוהדת ישראל והרעיון הציוני. בארץ היא מציגה עתה את יצירותיה האמנותיות, מהווי חייה של האשה האירנית המדוכאת על-ידי השלטונות. בתערוכת ציורי השמן, שהציגה בימים אלה בתל אביב, באה לידי ביטוי דמות האשה כשהיא משולבת בדימויים מעולם הצומח: נערה בדמות שיח מלבלב, או עץ פורח, כסמל לפריחתה, וכנגדה - אשה בדמות קוץ ודרדר, כביטוי לקמילתה. ובין אלה לאלה - ציורים שבהם ניכר היטב רישומם של חיי האשה המדוכאת באירן, כמו האשה הרתומה למחרשה בשדה, או נערה הנוטפת זיעה, הכורעת בעול עבודות הבית, המוכית מכות נמרצות על-ידי הבעל. ויש גם דיוקנאות של אשה ביום נישואיה ושל אשה הנקרעת מעם בנה, המוצא להורג - ציור שבו ממחישה פלורה את סבלה-שלה, שעדיין לא הגיעה העת לספר עליו ברבים.
לפני עלייתה לארץ הספיקה פלורה לקיים עשרות תערוכות מיצירותיה וליטול חלק בתשע תערוכות בינלאומיות שהתקיימו בצרפת, בלגיה וגרמניה. היא גם נטלה חלק בתערוכת הסלון הבינלאומי האירופאי לאמנויות של ציירות, שהתקיימה אשתקד בבלגיה - תערוכה שבה נטלו חלק אלף ציירות נבחרות מיבשת- אירופה.
אולם, למרות כל זאת, מתקשה פלורה להתפרנס מעיסוקה האמנותי, והיא נאלצת לשלב בו עבודות שונות ומשונות כמו עבודות משק-בית. פלורה, הרשומה כחברה באיגוד האמנים הבינלאומי מטעם אונסק"ו, ושכבר הספיקה במסגרת עיסוקה כציירת לפקוד ארצות לא מעטות, מקווה בסתר-ליבה כי לא ירחק היום והיא תוכל לחזור ולבקר - הפעם כתיירת - באירן המשוחררת משלטונו המדכא של אחמדינג'ר העריץ.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל"
תאריך:  07/03/2008   |   עודכן:  07/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
בעוד דברים אלו נכתבים, נשאלתי אם אני מעודכן בפיגוע שמתחולל כעת בישיבת מרכז הרב בירושלים. לא. לא הייתי מעודכן. הייתי מרוכז בחיפוש ניסוחים כלליים ועדינים שלא יפגעו באיש, כולל בפוליטיקאים. אבל מה לעשות שהם מובילים אותנו כצאן לטבח ברפיסותם הרעיונית ולכן גם המנהיגותית?
אריה דרוקמן
ישראל היא המדינה שהכי מסתגלת למצבים קשים, בכל תחום. אין ספק שיש לנו יכולת מעולה. מה שחסר לנו מתומצת בשלוש מילים: מנהיגות, תכנון, ביצוע. לפי הסדר הזה
דודי שוקרון
סוגי מערכות לשמירה על הבית או העסק: שערים חשמליים, מערכות פתיחה חכמות    כל המידע שצריך לפני שמבצעים רכישה גדולה
דודי שוקרון
שואף להיות די.ג'יי?    כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים
יפתח שפיר
אין ספק שאירן שואפת להגיע ליכולת לווינות מתקדמת ולשם כך היא מוכנה להשקיע הרבה. אולם נראה כי בשלב הנוכחי, הפרויקט מהווה רק צעד ראשוני, שיש בו יותר תקוות לעתיד וגאווה לאומית מאשר שימוש מעשי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il