X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איתי ברק סוציולוג ארגוני, מנכ"ל חברת הייעוץ Barak consulting group.
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
גם בתמונת הדם וההרג ניתן למצוא זרעים של תקווה ישראל מדורגת במקום ה-83 בעולם מבחינת שיעור ייצוג הנשים בפרלמנט. לרגל יום האישה הבינלאומי מוצע חוק המתמודד עם הבעיה פופוליזם תקשורתי ועיתונות צהבהבה המפרטת את תקציב ה"קשר עם הבוחר"
▪  ▪  ▪
הסידור שהוכתם בדם הנרצחים

ביום חמישי. 20:45 בערב. התחיל הביפר לטרטר. ידיעות אחר ידיעות, ברצף של בשורות רעות ומתמשכות. התמונה התבהרה יותר מאוחר וסיפרה על שמונה הרוגים, רובם בגיל שבו רק לומדים כיצד לחיות. התמונות שהגיעו מאוחר יותר מישיבת "מרכז הרב" רק המחישו את גודל האימה. את עיני תפסה תמונה של דף נייר עליו רשום באותיות גדולות ת.נ.צ.ב.ה (תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים, א.ב) רווי בכתמי דם ומכאוב.
ישיבת מרכז הרב אינה "עוד ישיבה" בעיר הקודש. היא סמל ומופת. הישיבה התוותה דרך חיים ואידיאולוגיה החל מתחילת שנות ה-70', עת שלחה בניה להתיישב במאחזים, בכדיי להציב עובדות בשטח. פיגוע הדמים החזיר את עיר הקודש לזיכרונות כואבים מימי האינתיפאדה השנייה, צרימת האמבולנסים ברחובות החזירה את אי-השקט והזכירה למי ששכח שיש פה מלחמה. אתמול שדרות, היום אשקלון ומחר ירושלים.
מוטב לנו לזכור כי גם בתמונת הדם וההרג מיום חמישי היו זרעים של תקווה. "אין אנו שוכחים לרגע כי בין שתומכים במהלכים שלנו ובין שמתנגדים להם - כולנו אחים, כולנו יהודים וגורל אחד לכולנו", אמר יצחק רבין. כממחישי דבריו ולשמע אירועי ירושלים, נעמדו 10,000 איש ספונטנית ושרו את התקווה בתל אביב הרחוקה במהלך משחק הכדורסל. גאוותם ומשלחות התושבים לשדרות המופצצת, מוכיחות כי לא היתה זאת סתם שירה, שירתם, אחדותם ולכידותם מוכיחות כי עוד לא אבדה תקוותנו.

יום האשה

ב-8 במרס 1857 החליטו מאות פועלות במפעלי הטקסטיל בניו-יורק למחות נגד שעות העבודה הארוכות והשכר הנמוך - ופתחו בשביתה. הרושם העז שהותירה אז הפגנת הנשים הביאה מאז למיסוד התאריך, ומאז מצוין יום האישה הבינלאומי בעולם כולו, ומוקדש לבחינת השתלבותן של נשים בכלכלה, בפוליטיקה ובחברה ולציון הישגיהן בתחומים אלה.
גם בכנסת ישראל ערכו שורת אירועים מיוחדים לציון היום. לצד חוקים אשר עלו להצבעה במליאת הכנסת והתייחסו באופן ישיר לנשים ולמשפחה, התקיים דיון מיוחד בנושא "שוויון הזדמנויות בעבודה". הוצגה תערוכה בנושא תעסוקת נשים ואקדמיה במגזר המיעוטים. ועדת החוקה, חוק ומשפט, דנה בהצעת חוק שנועדה לעודד שילוב נשים במפלגות בישראל.
ההצעה שהוגשה על-ידי יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ גדעון סער (ליכוד), ויו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מטרתה לתמרץ מפלגות אשר יקדמו את השוויון בין המינים במסגרת ייצוגן בכנסת. לפי המודל המוצע בהצעת החוק, כל סיעה בה יהיה ייצוג של נשים בשיעור של 30% לפחות מבין חבריה, תזכה לתמריץ מימוני בגובה של חצי יחידת מימון עבור כל מנדט המיוצג על-ידי אישה.
תת-הייצוג של נשים בכנסת ובממשלה נותר בעינו בכל 60 שנות המדינה (סביב ה-15% בלבד). על-פי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת, מדורגת ישראל במקום ה-83 בעולם מבחינת שיעור ייצוג הנשים בפרלמנט ומיקומה נמצא במגמת ירידה. לדברי יוזמי הצעת החוק, ח"כ סער וגלאון, הצעת החוק מהווה מסר לעידוד השוויון בין המינים. "תת-הייצוג הנשי בכנסת פוגע ביכולתנו למצות את הכישורים והיכולות הקיימים בחברה, ופוגם גם באופן ובהיקף הטיפול של הכנסת בנושאים הקשורים לשוויון ולמעמד האישה".
בישראל 2007 פער השכר הממוצע בין משכורת אישה למשכורת גבר (הנושא במשרה זהה, א.ב) עומד על 26.7 אחוזים לטובת הגבר, למרות ניסיונות רבים לטפל בבעיה, פערי השכר בין נשים לגברים נמצאים במגמת עליה והתרחבו ב-2 אחוזים בשנה האחרונה. עיסוקם הנרחב של חברי הכנסת סער וגלאון בבעיה, רק ממחיש כי בבית הנבחרים ישנם גם חברי כנסת ראויים, פועלם הברוך של חברי כנסת כסער וגלאון מוכיח גם הוא כי לא אבדה תקוותנו.

פופוליזם תקשורתי

מדיי שנה מפרסמת הכנסת את פירוט המסגרת התקציבית הקרויה "קשר עם הבוחר", לפי קריטריונים שנקבעו על-ידי ועדה ציבורית. לכל ח"כ מותר להוציא בשנה 48,000 שקלים. חברי כנסת ששוכרים לשכה פרלמנטארית רשאים להוציא 68,000 ש"ח, סכום הכולל את עלות דמי השכירות. בנוסף, רשאים חברי כנסת להעביר משנה לשנה 12 אלף שקל. מטרת התקציב הינה להעמיד לרשות הח"כים אמצעים כספיים, כדי שיוכלו לייצג נאמנה את ציבור בוחריהם וכלל אזרחי המדינה. מדיי שנה, הופך פרסום הנתונים לסימפוזיון תקשורתי ופופוליסטי, כותרות העיתונים ודפי האינטרנט רוויים בסיסמאות, המדגישות בפני הקורא את מחדלי חברי הכנסת, שיאני הבזבוזים ודיוקני הפורטרט שהוזמנו על חשבון משלם המיסים.
התקשורת שהוגדרה "ככלב השמירה של הדמוקרטיה" חייבת לבקר את עבודת חברי הכנסת, ולהביא לידיעת הציבור את פעולות נבחריו, חברת הכנסת גלאון (מרצ) הוציאה בשנה החולפת 97,829 שקלים במסגרת תקציב "קשר עם הבוחר", והוכתרה כנסיכת הבזבזנים. אך הפעם חטאה התקשורת לתפקידה.
שכחו עיתונאי ארצנו לציין, כי גלאון הינה אחת מחברות הכנסת הבולטות, הפעילות והמוערכות במשכן. בהגנתה על זכויות האדם, בפעילותה הנחושה לאיסור סחר בנשים למטרות זנות ואיסור סחר במהגרי עבודה, גלאון משמשת כפה לקבוצות שקולן לא נשמע בזירה הציבורית. לשכתה בכנסת פועלת לרווחת כל אזרחי ישראל. לא יוצא דופן לראותה מתרוצצת במסדרונות המשכן כדי לטפל בפניית ציבור של האזרח הקטן, ולייצגו במאבקו במנגנוני הביורוקרטיה האימתניים. כמאמר המשפט הידוע, ראוי לזכור כי לכל מטבע שני צדדים. ובמקרה זה, כספי הציבור ניתנו לחברת כנסת אשר פעלה ופועלת לטובתו, לטובתנו.

תאריך:  07/03/2008   |   עודכן:  08/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוד לא אבדה תקוותנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה הקשר בין כל מה שמנית, לכך ש
IQ  |  8/03/08 08:00
2
לכן, יש להגדיל את מספרם של
הניה  |  8/03/08 09:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז מושקוביץ
האדם המתיימר להיות מגנה של הדמוקרטיה הישראלית, מתנגד לזכותם של האנשים השונים ממנו להשתמש במדע, לחקור מהי האמת ולפרסם את מסקנותיהם. מי כאן תמהוני הזוי?
עו"ד יוסי דר
נשיאת העליון דורית ביניש, "פיזרה" בפסק דין המיעוט שלה בנושא עסקת הטיעון עם משה קצב, טיעונים הנראים כמעודדים הגשת בקשה לדיון נוסף    בקשה כזו הוגשה השבוע    ניסיון לצאת מעמדת המיעוט?
אברהם (פריצי) פריד
המירוץ אחרי קרני השמש. רקוויאם לשופט מתאבד. נהגת השודים של המדען הראשי. מישהו בשכונת אמל"ט מחפש מכות. ברק פוקד אברכים. לבייב מכיר את השיטות. ועוד
יהונתן דחוח-הלוי
הפיגוע בירושלים זוכה בהודעת ארגון אמנסטי לגינוי רפה בלבד    עיקר הודעת הארגון מוקדשת בעיקר דווקא לגינוי פעולת צה"ל בשבוע שעבר ברצועת עזה, ולגינוי נצור לתגובה ישראלית עתידית על הפיגוע בירושלים    פעם נוספת מפגין ארגון אמנסטי את גישתו החד-צדדית הבוטה כלפי ישראל ויחסו המקל לטרור הפלשתיני
מנחם רבוי
מדוע לא נשמע קולם של נציגי הציבור הערבי לאחר הפיגוע המזעזע בישיבת "מרכז הרב"? איפה הח"כים הערבים? איפה הארגונים הנאבקים על זכויות הציבור הערבי במדינה, עדאללה, למשל? כל אלה השתתקו. זו שתיקה רועמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il