X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לזכותו של עמיר פרץ יש לומר שהוא גר בשדרות ולא במגדלי אקירוב ובתקופתו כשר ביטחון אי אפשר היה לטעון כלפיו שהוא מנוכר
▪  ▪  ▪
עמיר פרץ. לא מנוכר

עמיר פרץ הוא דוגמא מכוערת של פוליטיקאי שבוגד באופן רבתי בבוחריו. פוליטיקאי שייצר וניפח סדר יום "חברתי", ובכללו דרישה דמגוגית לקיצוץ רבתי בתקציב הביטחון, רק כדי לנצל את כל אלה שהאמינו בו כדי לגלוש בנחת למרומי הפירמידה הביטחונית ולדרוש את ההפך - הגדלה רבתי של תקציב הביטחון.
ביושר רב הרוויח עמיר פרץ את הדחתו, אלא שהיא לא נעשתה על-רקע בגידתו בבוחריו אלא על-רקע תפקודיו כשר ביטחון והוא לא הודח על-ידי שלי יחימוביץ "החברתית" אלא על-ידי "מר ביטחון" אהוד ברק.
צריך היה לצפות מאהוד ברק שמניסיונו בעבר ומהחודשים שהוא כבר שר הביטחון לתוכנית סדורה וברורה כיצד להתמודד עם בעיית עזה. חוץ מ"יותר מאותו דבר" ושפע של הצהרות רהב כגון "הפסקת ירי הקסאם קרובה משחשבתם", "המבצע הגדול קרוב מאי פעם", אין לברק שום תשובה חוץ מהזיגזוג הישן בין תוכניות הזויות הצצות חדשות לבקרים. אתמול זה היה ירי תותחים אוטומטי לעבר מקורות הירי בתוך אוכלוסיה אזרחית צפופה, היום זה הרעיון הישן ממבצע ענבי זעם של פינוי אזורים באש תותחים ההולכת ומתקרבת בהדרגה תחילה בפגזי עשן בלבד ולבסוף בפגזי נפץ ממש - עד לאסון כנא הראשון, שהיה אמיתי ולא מבוים.
עצם הרעיונות חדשות לבקרים, בלי קשר ליעילותם, למוסריותם וליכולת לבצע אותם, בעולם הכביכול "הומני" שבו אנו תלויים במידה רבה לקיומנו, מעידה שלעת הזו, אחרי 7 שנות קסאם, ניסיון ביטחוני עצום והצהרות ריקות מתוכן - אין לשר הביטחון שלנו מושג כיצד להתמודד עם עזה.
ממשלת ישראל נרתעת ממו"מ עם החמאס בטענה שהשקט ינוצל על-ידי החמאס לבניית זרוע טילים אירנית בעזה שתאיים על מרכזי האוכלוסין ועל נתיבי התחבורה האווירית לישראל. אך אתמול הכריז ראש הממשלה ש"אם החמאס לא ירה קסאם לא נתקוף בעזה" - כלומר ניתן לו את השקט הדרוש לבניית זרוע הטילים האירנית שבגללה החשש מפניה איננו מנהלים שום מגעים לביסוס רגיעה מתמשכת.
אתמול פורסם שהקבינט הורה לצה"ל להכין תוכנית ל"הפסקת את ירי הקסאם מעזה". החלטות כמעט זהות התקבלו בעבר, לצה"ל יש תוכנית אבל מחירה ומשמעויותיה מרתיעים את הדרג המדיני. להחלטת הקבינט לא הייתה שום משמעות מעשית - עוד ספין ל24 שעות של קשקשת בתקשורת.
התיזה שהמצור הכלכלי על עזה יגרום לקריסת ממשלת החמאס קרסה בעצמה. הציבור העזתי, מתלכד ברובו סביב החמאס, מתגרה ונחוש מתמיד. פריצת המעברים למצרים ב-1.23.08 היוותה הזדמנות אסטרטגית, לדעתי טובה, לשנות חלק מממדי הבעיה העזתית לטובתנו אלא שההזדמנות הזו, ששר הביטחון וראש הממשלה היו הראשונים שהיו צריכים להתייחס אליה, עברה ללא שום דיון משמעותי. מבחינת ישראל היא כאילו לא הייתה.
כעת חוזרים לרעיון, שאהוד ברק אך לפני חודש לגלג עליו בבוז גלוי, להכפיל את הכוח המצרי על מול פני רפיח. יתכן שהלגלוג היה במקומו ומדובר בכוסות רוח למת אבל התפנית וחוסר העקביות המוכרת כל כך מברק הישן היא המדאיגה.
"לא נמגן עצמנו לדעת", הטיח ראש הממשלה בפני מבקריו - אלא שלא נמגן את עצמנו לא מתיישב עם לא ננהל שום מו"מ, ישיר או עקיף עם החמאס, לא נסיר את המצור ואין לנו מדיניות צבאית ברורה להתמודד עם הבעיה. המלחמה העיקשת שהממשלה מנהלת נגד מיגון שדרות ועוטף עזה, נגד הטבות כלכליות ונגד כמעט כל תמיכה ממשלתית בעוטף עזה היא לבד הופכת את ממשלת ישראל לממשלת הון ושלטון ולא לממשלת חזון.
לזכותו של עמיר פרץ יש לומר שהוא גר בשדרות ולא במגדלי אקירוב ובתקופתו כשר ביטחון אי אפשר היה לטעון כלפיו שהוא מנוכר. אין שום הוכחה שעצם מגוריו בשדרות שיבשה את שיקוליו הלאומיים. אפשר עוד להוסיף דוגמאות כהנה וכהנה למבוכה ואובדן הדרך שהממשלה מצויה בה, כולל מר ביטחון לשלטון.
פרץ ראוי למקום שבו הוא נמצא אבל ראוי גם לסליחה רבתי על הדופי שהיטלנו בו כשר ביטחון. גם ועדת וינוגרד המיותרת, הנשכחת וחסרת המשמעות, בהבט הזה של תפקודו כשר ביטחון מצאה אותו ענייני, עיקבי וקשוב. בדיוק ההפך מ"מר ביטחון".

תאריך:  08/03/2008   |   עודכן:  08/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבקש סליחה מעמיר פרץ
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אין סליחה ומחילה לפרץ
שושפרי  |  8/03/08 14:03
 
- ישנה מפלגת "התקוה". ל"ת
הניה  |  8/03/08 17:26
2
חבר לאולמרט, רמון והנגבי
מיקיס  |  8/03/08 15:16
3
יש הרבה אמת בדברי הכותב
מיכאל ב  |  9/03/08 06:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
בדומה לגמל שלא רואה את הדבשת של עצמו, כך האליטה השמאלנית. יהירה ללא תקנה, בלתי דמוקרטית בעליל, מנותקת, ונעדרת האיכויות הערכיות שהיא מייחסת לעצמה. ההינתקות והתוצאות שלה מוכיחות זאת
ספי סגל
קשרי "הון-עיתון-שלטון" - עוד ניתוח מקרה    והפעם: כיצד מנסה יאיר לפיד לסייע לאולמרט, וזאת בדרך של פגיעה בכמה משרי הממשלה הבכירים
איתי ברק
גם בתמונת הדם וההרג ניתן למצוא זרעים של תקווה    ישראל מדורגת במקום ה-83 בעולם מבחינת שיעור ייצוג הנשים בפרלמנט. לרגל יום האישה הבינלאומי מוצע חוק המתמודד עם הבעיה    פופוליזם תקשורתי ועיתונות צהבהבה המפרטת את תקציב ה"קשר עם הבוחר"
בועז מושקוביץ
האדם המתיימר להיות מגנה של הדמוקרטיה הישראלית, מתנגד לזכותם של האנשים השונים ממנו להשתמש במדע, לחקור מהי האמת ולפרסם את מסקנותיהם. מי כאן תמהוני הזוי?
עו"ד יוסי דר
נשיאת העליון דורית ביניש, "פיזרה" בפסק דין המיעוט שלה בנושא עסקת הטיעון עם משה קצב, טיעונים הנראים כמעודדים הגשת בקשה לדיון נוסף    בקשה כזו הוגשה השבוע    ניסיון לצאת מעמדת המיעוט?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il