X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טוב ויפה עשה הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, ששוחח עם קצין הצנחנים סרן דוד שפירא, שהרג את המחבל ושיבח אותו באומרו "הפגנת דוגמה אישית, תושייה, קור רוח, אומץ לב, מקצועיות וחתירה למגע עד הכרעת המחבל"
▪  ▪  ▪

האירוע במרכז הרב בירושלים היה אירוע טרור קשה ביותר. מתברר מהפרסומים, שסרן דוד שפירא, קצין בחטיבת הצנחנים, עשה את המוטל עליו כחייל וירה בנשקו האישי הצמוד אליו במחבל הרצחני והצליח לנטרלו ותלמיד הישיבה, יצחק דדון, חיסל אותו סופית באקדחו ובכך מנעו שניהם ירי ורצח נוספים של המחבל.
בזמנו, בסוף שנות ה-70, אני הייתי זה, שבהיותי ראש ענף אבטחת פנים במטכ"ל-אג"מ-מבצעים במסגרת ההתמודדות עם אירועי הטרור בזמנו והצורך בתגובה מיידית כדי למנוע התפתחות והרחבת האירוע והנפגעים בו, הוצאתי הוראות מטכ"ל ברורות ומפורטות המחייבות נשיאת נשק אישי על-ידי חיילים בשרות סדיר וקצינים ונגדים בשרות הקבע.
המטרה בהוראה זו שקיבלה את אישור הרמטכ"ל והממונים עלי, הייתה ואף עוגנה בפקודות מטכ"ל שהם החוקה של הצבא, לאפשר תגובה מיידית של אוחזי הנשק בעת אירוע חבלני מזדמן כדוגמת האירוע במרכז הרב בירושלים. כי אין זמינות של כוחות הביטחון בכל מקום וכל רגע, ובכך אפשר להגדיל את נפח אוחזי הנשק שיוכלו להגיב מיידית ולמנוע או לכל הפחות לצמצם את הנזק בפגיעה בנפש והצלת חיים.
לא קל היה להוציא הוראות אלו, היו חששות של הפרקליטות הצבאית של עודף נשק צה"לי בבתי המגורים והיו ויכוחים גם בתוך הצבא על נחיצות ההוראה, אך בסופו של דבר ההוראות הוצאו. ואני שמח שביישום הוראות אלו, לא אחת ניצלו חיים של חפים מפשע וחסרי ישע.
גם משטרת ישראל בדומה לצה"ל קבעה נהלים אלה שכזכור באירוע הפיגוע בנהרייה בזמנו, במשפחת הרן של המחבל סמיר קונטאר וחבר מרעיו, התברר אז שלשוטרים במקום לא היה אפילו נשק אישי כדי להגיב.
טוב ויפה עשה הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, ששוחח עם קצין הצנחנים סרן דוד שפירא, שהרג את המחבל ושיבח אותו באומרו "הפגנת דוגמה אישית, תושייה, קור רוח, אומץ לב, מקצועיות וחתירה למגע עד הכרעת המחבל".
בעקבות גלי הטרור שמן הסתם עוד יבואו, יש חשיבות רבה לרענון הוראות אלו, הרחבת מעגל נושאי נשק אישי על-ידי אזרחים בוגרי צה"ל, והענקת צלשי"ם למונעי האירועים בפועל.

תאריך:  11/03/2008   |   עודכן:  11/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיבותה של התגובה המיידית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אכן,להרחיב את מעגל נושאי הנשק! ל"ת
הניה  |  11/03/08 18:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
האמת, שאני מתקשה לרדת לסוף דעתו של שבתאי. על מה בעצם הוא מתלונן? מה הבעיה שבתאי? אתה מעוניין להעניק למישהו תעודת כבוד? אין פשוט מזה
שרית קדם
"אני רוצה לחיות בסביבה איכותית", אומר ה"מאמן הלאומי" ומכריז באופן גלוי כי הוא, בלי צניעות יתרה מבקש להיות מחולל שינוי    האמת, אפשר בהחלט לתת לו קרדיט על-כך
גלעד קדומים
מי שמשווה לנאצים, לא מבין במה המדובר. על-מנת להתמודד עם השנאה והאכזריות של הערבים, כמו גם עם שאר השנאות - ראוי למוד אותה נכון ולא לחפש להקצין אותה או להשוות אותה למשהו שונה בתכלית
ד"ר אברהם בן-עזרא
אם נשפוט את האוחזים בנשק הטרור והאלימות הזוחלת כאילו הראש שלהם עובד כמו הראש שלנו, טעות שהעם היהודי כבר חווה, אל נא נתפלא נוכח התוצאות שיחזרו על עצמן
עו"ד חיים קליר
המוסד לביטוח לאומי הודיע לנכה כי ידון בתביעתה לקצבת נכות רק לאחר ניצול ימי המחלה שהצטברו לזכותה אצל המעביד. משחזרה הנכה בתום ימי המחלה, הודיע לה המוסד, כי כעת כבר הגיעה לגיל פרישה, קצבת נכות לא מגיעה לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il