X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם מנחם בגין לא היה מתפלץ - לו היה עימנו היום - לנוכח מהלכיו ההזויים של אריאל שרון ולנוכח חולשתו האידיאולוגית של אהוד אולמרט?
▪  ▪  ▪

השנה אפילו מודעה אחת לא פורסמה לקראת האזכרה. לא המשפחה, לא הממשלה - ואפילו לא מרכז מורשת מנחם בגין, לא הודיעו על היום והשעה. המועד עבר מפה לאוזן, בעיקר בקרב נאמני זכרו, חברי "המשפחה הלוחמת", אלה שתמיד מגלים התעניינות ויוזמה, וביום שלישי הם עלו להר הזיתים אל חלקת הקבר במורד הסלעי הצופה לעבר העיר העתיקה וירושלים השלמה.
אז נכון, מנחם בגין ע"ה שייך בראש וראשונה למשפחתו, וזהו כנראה רצונה מאז ההלוויה ההמונית-עממית, הלא-ממלכתית, שהתנחשלה בדרך ההולכת דרך ואדי ג'וז בואכה הר הזיתים לפני 16 שנה. אבל מנחם בגין שייך גם לעם, מטובי בניו ומנהיגיו היה, איש-ציבור לאומי-יהודי מן המעלה הראשונה. אז איך זה שהמדינה אינה קובעת דבר בנדון האזכרות אלא רק המשפחה?
אני זוכר היטב את תאריך הפטירה. היה זה בדיוק בשבוע בו סיימתי את עבודתי לצידו של מי שהחליף את מנחם בגין בראשות הממשלה. "איני יכול עוד" - הודיע בגין, פרש והסתגר לשמונה שנים, שבהן מנע עצמו מרשות הרבים וממעורבות בענייני הממלכה. היורש, יצחק שמיר, מפקד לח"י - כמה טבעי, כמה נכון, שבא
במקום ולאחר מפקד האצ"ל?
זו היתה עבורי תקופה עתירת חוויות, ודומה שהגדולה בהן היתה הזכות להתלוות אל יצחק שמיר בביקורי-הנימוסין שערך, לפחות פעם בחודש, אצל האזרח הפרטי מנחם בגין בדירה שברחוב צמח. שניהם, ראש הממשלה המכהן וראש הממשלה לשעבר, לא חששו מהדלפות - על אף שידעו את רקעי התקשורתי. הם ניהלו את שיחותיהם שארכו בדרך כלל כחצי שעה בכל פעם, כאילו היו בארבע עיניים. זוג העיניים השלישי לא נחשב...
עוד יבוא היום לספר על עשרת המיפגשים המרתקים הללו בין שני האישים, שבהם ניתנה לי הזכות הגדולה להיות נוכח, כצופה וכשומע מן הצד. דבר אחד אוכל לומר: מנחם בגין, שברוב זמן הפגישה היה בגדר מאזין לדיווחי ראש הממשלה שמיר, חיזק לחלוטין את בן-שיחו בעמידתו הנודעת על זכות עם ישראל לארץ-ישראל, על יהודה ושומרון, ירושלים השלמה והרמת הגולן, ועל מפעל ההתנחלות בחבלי מולדת אלה, לבנות בהם ולהיבנות בהם.
לשיטתו של מנחם בגין, בשיחותיו עם שמיר, אין פינוי סיני בשום פנים ואופן בגדר תקדים עתידי ליש"ע או הגולן. להיפך, סיני איננה ארץ-ישראל, ואילו יהודה ושומרון, הגולן וכמובן ירושלים - אין דבר שיערער את זכותו הבלעדית של העם היהודי עליהם. פינוי סיני אף מקל על חיזוק אחיזתנו בחבלי המולדת, לב לבה של ארץ ישראל.
אני אומר את הדברים הללו לנוכח העובדה, שלפתע התעורר לו מעין ויכוח פנימי בתוכנו, מיהו ממשיך מורשת מנחם בגין, האם זה הליכוד או שמא זו קדימה. אין חולק על כך, ואולי אין כואב מזה, שעם ראשי קדימה שבשמאל נימנים כמה מיוצאי בית"ר, כמה מבכירי תנועתו של מנחם בגין לשעבר. האם עובדה זו מקנה להם זכות לנכס לעצמם את מורשת מנחם בגין?
האם מנחם בגין לא היה מתפלץ - לו היה עימנו היום - לנוכח מהלכיו ההזויים של אריאל שרון ולנוכח חולשתו האידיאולוגית של אהוד אולמרט? האם היה מעלה על דעתו שאיש תנועתו לשעבר, יעקור אלפי מתיישבים מנחלתם, והבא אחריו, בית"רי מנחלת ז'בוטינסקי, יפגין חולשת רוח בל תשוער מול הטרור הפלשתיני המתגבר?
האם מנחם בגין לא היה מחזק את העומדים על משמר זכותנו למולדת ההיסטורית, ובראשם המתיישבים והמתנחלים ההולכים כחלוצים לפני המחנה? האם לא היה מורה בלא היסוס לזרועות הביטחון שלנו לעשות את המוטל עליהם למען ביטחון האזרחים בפריפריה, בלי להתחשב בגינויי הגויים?
מנחם בגין איננו עימנו כבר 16 שנה. לדאבון הלב, גם מורשתו, מורשת תלמידו הגדול של זאב ז'בוטינסקי, דועכת ומתעממת ככל שנמשך שלטון אלה הנושאים לשווא את שמו המתיימרים להיות ממשיכיו ולפקוד את הבית הנושא את שמו.

תאריך:  15/03/2008   |   עודכן:  15/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנושאים את שם בגין לשווא
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
צר לי לאכזב אותר מר' אחימאיר..
טהורת המידות  |  15/03/08 12:06
 
- אמת ! ל"ת
שאול אבידור  |  15/03/08 13:05
 
- תודה לך שאול על התמיכה ולא....
טהורת המידות  |  15/03/08 13:51
 
- את מביעה את דעתך ולא חשוב אם
שאול אבידור  |  15/03/08 18:43
 
- מסכימה איתך בכל הטעונים שלך.
טהורת המידות  |  15/03/08 19:09
 
- את צודקת לגבי משה דיין-זה האיש
מיכל מירושלים  |  15/03/08 14:08
 
- מיכל ראי דוגמת יצחק שמיר שעמד
טהורת המידות  |  15/03/08 14:22
 
- בגין צריך היה להיות נשיא
מיכל מירושלים  |  15/03/08 18:54
 
- מיכל רציתי להוסיף, מר' בגין לא
טהורת המידות  |  15/03/08 14:39
 
- בגין נפל בפח של דיין וקיסינג'ר ל"ת
שאול אבידור  |  15/03/08 18:51
2
בגין אחראי גם לזה
מיכאל א.  |  15/03/08 13:00
 
- ושכחת את "קרן הברזל"?! ל"ת
מיכל מירושלים  |  15/03/08 14:16
3
אין כלל מורשת
מפא'יניק  |  15/03/08 13:11
4
מתחסד
א .פובליציסט  |  15/03/08 20:02
5
כמו כל חברך מסלפי העובדות
ישראלי שזוכר  |  15/03/08 21:43
6
מדוע מינה בגין את דיין?
אברהם שלום  |  15/03/08 23:07
 
- ההסבר שאתה נותן מעניין, אך בכל
שאול אבידור  |  16/03/08 00:06
7
לשאול אבידור ושלום אברהם, אני
טהורת המידות  |  16/03/08 07:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי חיים
הריסת הבית מובילה לאימוץ משפחות המחבלים על-ידי ארגונים "חברתיים" כמו החמאס ושאר מרעין בישין. אלה מממנות הקמת בית חדש וזוכות לתמיכה חמולתית של המשפחה
עו"ד יוסי דר
נותרו רק כמה קשקשנים ומקבלי משכורות - בהם שופטים עליונים - שעדיין עומדים חשופי עכוז על החסקה הרעועה ומלהגים על מערכת המשפט שלנו, שעומדת לבדה עם האצבע בסכר ושומרת על הדמוקרטיה השברירית שלנו
יואב יצחק
השופט שלי טימן פורש וחושף עבירות מצד עמיתים    האחד מחליט להרשיע מחמת חששו מהתקשורת    והשני מרשיע עוד לפני שהקריא את כתב האישום    מדוע שהיועמ"ש לא יורה על חקירה משטרתית?
רפי פרידמן
למראה שלוליות הדמים של האובדים בסערה סברנו לרגע, בתמימות מתעתעת, כי לב רחום וחנון יראה ללבב    לא שיערנו עד כמה הציניות המרושעת שלכם תיקח אתכם למחוזות קטנוניים, של קנאה, צרות עין וצרות אופקים
ראובן לייב
האתר הקסום, שהיווה בעבר מוקד-משיכה לחובבי-טבע ולסתם מטיילים של שבת, שובק-חיים; הברושים המעטים שנותרו בו גוועים בגלל מחלה מסתורית הפוקדת אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il