X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם פרשת נתניהו האחרונה אמיתית, הרי שאין להתפעל יתר על המידה. זהו הדפוס הקבוע במחוזותינו: ראוותנות, יהירות, סלידה מן הצניעות ורדיפת בצע
▪  ▪  ▪
נתניהו. לא היחידי

פורים בפתח ועטיית המסכות חוקית ואף חובה. מי שכל השנה מתהלך, רחמנא ליצלן, ללא מסכה, מן הדין שיום אחד יהיה מחופש. אך מה לנו כי נלין על מנהיגינו, ראשי הכלכלה והעיתונאים אשר יחד ממתינים למשתנה הגדול: שוד הקופה הציבורית. גיבורי האגדה הישראלית העכשווית, כמו מרדכי היהודי ואסתר המלכה, לעולם אינם מתחלפים, מחיאות כפיים הם מקבלים, בכינוס קיסריה לכלכלה או בכינוסים אחרים בארצות הנכר.
העני יישאר גם הוא העני, הפראייר לעולם רק יתחלף, ומי שצוחק כל השנה גם בפורים ימשיך לעשות זאת, ללא צורך להחליף את המסכה. רק העם המסכן שלו שום נס לא קרה, ימשיך לחלום על ימים טובים יותר, עם מסכה או לאו.
מספרים על שני יהודים בכפר נידח במזרח אירופה, ולכל אחד חנות מכולת, צמודות זו לזו. ימים קשים עוברים עליהם ולו קליינט לרפואה לא עבר את סף העסק. בלית ברירה, שני החנוונים יושבים על כיסאותיהם שמחוץ לחנות וממתינים עד בוש. יום אחד שם לב אחד מהם אשר ממרר בבכי על מר גורלו, שהשני צוחק עד כלות הנשימה. שואל אותו הממרר בבכי: וכי מדוע אדוני צוחק? הרי ימים רבים פרוטה שחוקה לא ראית ופיותיהם של עשרת ילדיך מזמן לא טעמו את מתיקותה של עוגייה. מה לך ולצחוק, תם שכמותך? משיב לו השני ללא כל רתיעה כאשר צחוקו מרוח על פניו: נהנה אנוכי מכל רגע לראותך ממרר בבכי.
יש לסיפור זה מוסר השכל, אך בהתאמה של הפוך על הפוך, ניתן לומר שמי טבע את המונח מנעמי שלטון, לבטח התכוון לאותה החבורה נהנתנית השולטת במדינה, פוליטיקאים, כלכלנים נאורים ועיתונאים המשרתים אותם.
כל מי שמביט בחבורה נבחרת זו אינו יכול שלא להבחין שאין ביניהם שום הבדלים פוליטיים ולא סוציו - אקונומיים: כולם באים "מאותו הכפר", מאותו בית יוצר של החיים על חשבון המדינה, ובגדול.
אם פרשת נתניהו האחרונה אמיתית, הרי שאין להתפעל יתר על המידה. זהו הדפוס הקבוע במחוזותינו: ראוותנות, יהירות, סלידה מן הצניעות ורדיפת בצע. אם אפשר לעשוק את העם, לטמטם אותו באמצעות רטוריקה בנויה לתלפיות, אז מדוע לא? וכי כל אזרח במדינה אינו מכיר את מנהיגיו? אך הם בונים על זיכרון קצר, על שנאה ופלגנות בתוך העם. ככל שירע לעם, להם יהיה טוב.
המתבונן מן הצד שואל את עצמו איך הגיעו נבחרנו למידות מוסריות כה נמוכות, כה נלוזות, עד כדי צורך בנטילת כדרים נגד בחילה? פשוט מאוד: קופת המדינה הפכה לקופתם והם עושים בה ככל העולה על רוחם. נתניהו אינו היחידי, אלא הוא מעיד על הכלל, וזו בדיוק הבעיה. תקצר הרשימה מלמנות את מנעמי השלטון מהם נהנים כל אלה הקרובים לקופת המדינה: מכוניות שרד, מעונות מפוארים, שהייה בחו"ל במלונות פאר שרק רוזנים ומלכים מרשים לעצמם, לשכות מפוארות, מטוסים פרטיים, עסקות מפוקפקות, ובעצם מה לא.
כל שועי הארץ ושריה, ונתניהו ביניהם, כן טומנים את ידם בצלחת המלאה כל טוב. לעניים הם זורקים את השאריות, את מעמד הביניים הם עושקים ואת כל מי שקם לזעוק עליהם, מקפדים מייד. הם מנהלים מלחמת "הישרדות", קושרים קשרים ענפים עם שועי העולם האחרים, ובעת הצורך, החברים מתייצבים כמו למילואים.
מי מבין נבחרנו ויתר ולו על הטבה אחת עליה הם בעצמם החליטו? ברור שלא. לעם, לעומת זאת, ניתן להטיף הכל. הנייר והדיבור מסוגלים להכיל כל שקר, כל גוזמה, כל אמירה של "טובת המדינה", "טובת העם " וכד'. כל הסיסמאות הנבובות הללו לא יעזרו. "שודדי" הקופה הציבורית ימשיכו בשלהם, מבחינת "בכלבים נובחים והשיירה עוברת".
אין בכל האמור לעיל כדי להסיר, כהוא זה מחומרת מוסר הכליות של מר נתניהו, אם אכן יתברר שכל המיוחס לו נכון.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  20/03/2008   |   עודכן:  20/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פורים - שפיל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צ'לו הטוחן בשכל
אבן שושן  |  20/03/08 14:13
 
- שמאלן שעובדות לא מעניינות אותו ל"ת
שמואל ארבל  |  20/03/08 18:41
2
משחקי פורים
א פובליציסט  |  20/03/08 18:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
"זכות השיבה" היא עמוד התווך של השיח הערבי, השיח הפלשתיני, התעמולה הערבית, וניהול המדיניות הערבית. לכן זה העמוד שאותו יש לקעקע, כמהלך הסברתי איסטרטגי
ד"ר מיכאל אוורבוך
רפואת חדרי המיון היא רפואת חירום שנועדה לטפל במקרים דחופים בלבד, בהם נדרשת התערבות רפואית מיידית, כאשר נשקפת סכנה אמיתית לבריאותו של המטופל
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
נראה שהצעת החוק, תסייע לבעלי תארים אקדמיים להחזיר את השקעתם הכספית שהוציאו לטובת רכישת התואר באופן מהר יותר, באמצעות ניצול מלוא התקופה שבה הם זכאים לנקודות זיכוי במס הכנסה
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
בבסיס ההצעה עומדת ההבנה כי בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית במכירי השכירות בארץ, דבר אשר מכביד מאוד על ציבור השוכרים    האם העלאת תקרת הפטור היא הפתרון למצוקת הדירות להשכרה ולמחירי השכירות הגואים?
אלי וינוקור
תחפושות, משתה, רעשנים, מסכות, עדלאידע - פורים כבר כאן, וכדאי ואפילו רצוי לחגוג ולשמוח, "וכל המרבה - הרי זה משובח". שנייה לפני שאנחנו מאבדים את הראש, נמקד את המחשבה גם בדברים הרציניים יותר שיש לחג הזה להציע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il