X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תאום מס עשינו? אולי מגיעים לנו כספים ממס הכנסה? ניתן לבקש החזרי מס רק 7 שנים לאחור, זה הזמן לתייק מסמכים רלוונטיים ומייד לאחר החג לבדוק מה מגיע לנו
▪  ▪  ▪

ניקיונות הפסח הם גם זמן מצוין לעשות קצת סדר בבלגן הכלכלי שלנו. נוציא מ"מגירת הניירת", זו שאנו משליכים לתוכה את כל הניירת במהלך כל השנה, את כל התכולה, נכין קלסר חדש, עם חוצצים צבעוניים, ונתחיל לעבוד:
  • נזרוק את כל הניירות שפג תוקפם (דוחות שוטפים מהבנק, מחברת האשראי, מקופת החולים...).
  • נתייק את המשכורות וטופסי 106.
  • נתייק את תעודות האחריות של מה שקנינו בשנה החולפת (ואת אלו שפג תוקפן נזרוק או נתייק בחוצץ נפרד).
  • נעדכן את רשימת החסכונות (נוריד מהאינטרנט, נוציא בעדכן) נוודא שהם מושקעים במקומות הנכונים. חשוב שרשימה כזאת תהיה בבית, לכל מקרה. למי שנולד בשעה טובה ילד חדש זה הזמן לפתוח חיסכון צנוע להשכלה גבוהה.
  • נתייק את הדיווח על תוכניות הביטוח שלנו. פעם בשנה מותר להרים טלפון לסוכן הביטוח ולרענן את זיכרוננו לאן הולכים הכספים שלנו ועל מה בדיוק אנחנו מבוטחים (ואולי יצאו תוכניות חדשות עם פרמיות נמוכות יותר). מי שהפך להיות הורה בשנה האחרונה צריך לחשוב על ביטוח חיים וגם על אבדן כושר עבודה. בכל מקרה - ועל כל צרה שלא תתרחש - צריך לדאוג לעתידו של הילד.
  • נתייק את הדוח מחברת הפנסיה או ביטוח המנהלים. רגע,רגע, מה מצבנו לפנסיה? נושא כבד, אם נטפל בו עכשיו לא נסיים את הניקיונות עד לליל הסדר. מצד שני, אם נדחה אותו משנה לשנה נגיע לגיל הפנסיה ללא עתודות כספיות. נשים בצד, נוציא אחרי החג, עד שבועות חייבים לסיים טיפול.
  • תאום מס עשינו? אולי מגיעים לנו כספים ממס הכנסה? ניתן לבקש החזרי מס רק 7 שנים לאחור, זה הזמן לתייק מסמכים רלוונטיים ומייד לאחר החג לבדוק מה מגיע לנו.
  • ביטוח לאומי לעוזרת שילמנו? כדאי למהר ולשלם, זה מכסה אותנו בפני תאונות עבודה.
  • וקצת סדר בהוצאות השוטפות: כמה בגדים זרקנו מהארונות לפני יומיים? האם תקציב הבגדים שלנו לא התנפח בשנה האחרונה? וכמה שקיות מרק פגות תוקף הוצאנו ממעמקי המזווה? האם לא הגיע הזמן לצמצם מעט בקניות בסופר (בינינו, רוב הדברים שאנו קונים אינם ממש מזון - עוגות, חטיפים, רטבים, תבלינים... אפשר לוותר על חלק מהם ועדיין המקרר יהיה מלא).
  • נתייק בכאב את חשבונות הטלפונים הסלולריים. ניזכר בפליאה בימים שלא יחזרו עוד, ימים ללא הפרעות בארוחות משפחתיות, ימים שהבוס לא יכל להשיג אותנו אחרי שעות העבודה, ימים שהילד הלך לבית הספר, חזר, אכל והכין שיעורים - הפלא ופלא, הכל זרם כשורה ללא דווח על כל שלב בתהליך. אולי אפשר לצמצם קצת בדיבור? אולי לא כל בני המשפחה צריכים קולר צמוד? אחדים יגידו עבדות, אחרים חרות, אבל כדאי לברר מהי הבחירה שלנו.
  • לתייק את הביטוח למכונית, לדירה. זה הזמן להציץ בביטוחים משנים עברו, להשוות. אולי כדאי לבקש בשנה הבאה עוד הצעת מחיר.
  • כמה כרטיסי אשראי אנחנו צריכים? הם עולים לנו כסף. זה הזמן לבטל חברות במועדוני לקוחות שכבר לא רלוונטיים.
  • ערב פסח הוא זמן מצוין לעשות סבב בין כל הספקים הקבועים שלנו (כבלים, אינטרנט, עיתונים וכו') ולדרוש הנחות, מבצעים, מסלולים חדשים. החרוצים שביננו יבדקו גם ספקים חליפיים ולא יתעצלו להחליף לספק זול יותר.
הרבה עבודה? יהיו מי שיגלו שסדר הפסח בנושאים הכלכליים חסך הרבה כסף שיאפשר לנו בשנה הבאה קצת יותר שקט, קצת יותר ביטחון כלכלי, צעד נוסף לקראת חירות ועצמאות.

יוסי אש הנו כלכלן, מומחה לתחום כלכלת המשפחה, מחלוצי התחום בישראל ומהמובילים אותו. מכותבי רבי המכר "הדרך אל העו"שר", "ממינוס לפלוס", ו"המסגרת". יוסי אש הנו יו"ר איגוד היועצים לכלכלת המשפחה, מנהל תוכנית כספית – תוכנית חינוך פיננסי לתלמידי בתי הספר. ומנהל אקדמי של הקורס להכשרת יועצים ומאמנים לכלכלת המשפחה.
תאריך:  23/03/2008   |   עודכן:  23/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
ההתפתחויות הפוליטיות והאסטרטגיות של השנים האחרונות בכלל ושל השנתיים האחרונות בפרט הולכות ומזכירות יותר ויותר את הנסיבות והתנאים שהובילו למלחמת יום-הכיפורים. תחושה זו מתגברת במיוחד בשנתיים האחרונות, או ליתר-דיוק מאז תוכנית ההינתקות מעזה
הרצל חקק
כמה מילים על ספרו של אוריה באר, "מול ההרים הסגולים", הוצאת עקד, 269 עמודים - סקירה ראשונית ושיחה עם המחבר
ד"ר אברהם בן-עזרא
אולמרט מנסה ליצור דיאלוג עם סוריה, דבר שאם יתקיים רק יביא נזק לישראל, ואם יתממש הסכם שלום כלשהו בין ישראל לסוריה - הנזק לישראל יכלול סיכונים ביטחוניים מיותרים
אליקים העצני
פעולת התגמול בג'בל מוכאבר מוטב לה שלא היתה נעשית, מפני שזה מקרה קלאסי של "להיות צודק ולא חכם", והצתת מהומות בין יהודים לערבים בירושלים היא בעליל מעשה מאוד מאוד לא חכם
בועז מושקוביץ
היו שקרים שפורסמו על בנימין נתניהו ונשכחו מזמן, אבל אצל חלק מהעם נשארה ההתניה הפאבלובית בין שמו של ביבי לבין תגובות פסיכו-פיזיולוגיות    תמונתו של רביב דרוקר היושב ליד הרדיו ומודד את דקות הראיון עם אופיר אקוניס אינה מעוררת אלא גיחוך מר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il