X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עדיף לדחות את מינוי שופטי בית המשפט העליון בשנה ובמקומם למנות עוד שלושה שופטים לכהונה בפועל בבית המשפט העליון על-מנת להרחיב את מעגל המועמדים שכיהנו שם כשופטים בפועל
▪  ▪  ▪

כאשר קראתי על דחיית ישיבת הוועדה לבחירת שופטים שהייתה אמורה לבחור ביום ראשון האחרון שלושה שופטים לבית המשפט העליון שאלתי את עצמי מדוע נדחתה הישיבה ברגע האחרון ממש. מאחר שדיוני הוועדה לבחירת שופטים חסויים וכך גם בדרך כלל ההתייעצויות מחוץ לחדר הישיבות, לא נותר למי שעוקב אחר החדשות, אלא לשער השערות הגיוניות ככול הניתן.
בעבר כאשר לא היה קונצנזוס סביב המינויים בעליון לא נמנעה שרת המשפטים דאז ציפי לבני שלא לכנס את הוועדה תקופה ארוכה והחלטה זו עברה בשקט יחסי. השר פרידמן גרם לבחירתם של שופטים רבים מהם שניים לבית המשפט העליון וכל הסימנים שביקש את דרך הפשרה והקונצנזוס גם הפעם.
סביר מאוד שאלמלא היה השר משוכנע שהצליח לגבש קונצנזוס לבחירה הוא היה דוחה את כינוס הוועדה זמן רב קודם לכן. לא ניתן לחמוק מהחשד שהשר כמעט ונפל ל"מלכודת" ובעוד שסבר בטעות כי יש הסכמה על המינויים הוברר לו שבעצם אין, ואין גם סיכוי להסכמה ובכוונת שופטי העליון עם שני תומכים נוספים בוועדה [האחד הוא ראש הלשכה] להעביר את רשימת מועמדיהם ברוב של חמישה נגד ארבעה.
במצב זה בחר השר לדחות את כינוס הוועדה ומייד עורר את חמתו של ראש הלשכה שטען בתוקף כי "לשאוף לקונצנזוס זו עמדה ראויה. אולם, למנוע בחירה לגיטימית משלא מושג קונצנזוס, זו התנהלות שלדידי אינה חוקית. קונצנזוס כן. כפיית קונצנזוס לא". במילים פשוטות יש להעדיף בחירה של שופטים לבית המשפט העליון ברוב של חמישה נגד ארבעה כי הקונצנזוס אינו מקודש.
אף אני איני סובר שיש משהו מקודש בקונצנזוס אולם אין לי ספק שלו היחס היה הפוך והיו חמישה תומכים בוועדה למועמדיו של השר והוא היה מכנס אותה וגורם לבחירת שלושה שופטים לעליון ברוב דחוק וכנגד עמדת שופט העליון, הייתה פורצת מהומת אלוהים בארצנו והטענות היו מופנות נגד "עריצות הרוב" וניצול של רוב מקרי בגוף בוחר לבחירת שופטים לא ראויים וכן הלאה וכן הלאה.
נניח ששר המשפטים היה נופל למארב והיו ממונים שלושה שופטים ברוב דחוק, האם יש ספק שמייד לאחר הבחירה הייתה התקשורת עוסקת אך ורק בשאלה מה היה "הדיל" שאפשר את הבחירה בוועדה ומה הובטח לראש לשכת עורכי הדין בתמורה לתמיכתו בבלוק השיפוטי בוועדה? בכך הייתה נגרמת פגיעה קשה ביוקרת השופטים שהיו נבחרים [ולא רק בעליון] ופגיעה קשה ביוקרתה של מערכת המשפט.
כעת, לדעתי, עדיף לדחות את מינוי שופטי בית המשפט העליון בשנה ובמקומם למנות עוד שלושה שופטים לכהונה בפועל בבית המשפט העליון על-מנת להרחיב את מעגל המועמדים שכיהנו שם כשופטים בפועל [אם כי כהונה בפועל אינה תנאי ואסור שתהיה תנאי לבחירה]. החלטה כזו תרגיע את הרוחות לזמן מה, היא תאפשר התרשמות ממספר נוסף של מועמדים וכן את גיבושה והשלמתה של הרפורמה הכוללת הנדרשת בכל הנוגע להרכבה ודרכי פעולתה של הוועדה לבחירת שופטים.

תאריך:  25/03/2008   |   עודכן:  25/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לדחות מינוי השופטים לעליון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האם ברק כיהן כשופט מחוזי
ע. סובול  |  25/03/08 14:18
2
אם יְמנה השר את "אלוף הדילים"
ע. סובול  |  25/03/08 14:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שרה ברסלרמן
שלב ה"קן המתרוקן" מתרחש לרוב כשבני הזוג נמצאים סביב העשור החמישי לחייהם - תקופת גיל המלווה באתגרים אישיים המתקשרים לעתים למה שמכונה "גיל המעבר"
ד"ר צ'לו רוזנברג
אובאמה עושה הכל כדי לזכות ברוב הדרוש בתוך המפלגה הדמוקרטית. הוא משתמש בכל כישוריו הבימתיים כדי להרשים את הבוחרים, אך אין לשכוח שאלה רק בוחרי המפלגה בלבד
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם טוען, כי צה"ל הרג שלושה תושבים פלשתינים תמימים בבית חנון    מדוע השמיט ארגון בצלם ברשימותיו את העובדה, כי אחד ההרוגים היה פעיל בזרוע הטרור של החזית העממית (גדודי אבו עלי מוסטפא) והשניים האחרים היו פעילים בפתח?
ראובן לייב
התקנות שניתנו לרשויות המקומיות בישראל הן מעבר לאלו המוקנות בכל מדינה נאורה
שמואל קופר
סקירת מצב הציבור היהודי בארץ ישראל מלמד על פשיטת רגל מוחלטת של ערכי התנועה הציונית שעל בסיסם הוקמה המדינה בה מתגורר ציבור זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il