X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השינויים בשוק הפנסיה והביטוח ששיאם ברפורמת בכר גרמו לשינוי משמעותי בניהול העובדים בחברות הביטוח. דפוסי ניהול העובדים בחברות הביטוח, מתחיל להזכיר דפוסים של חברות היי-טק. כל זה בא לידי ביטוי באופן גיוס העובדים, הדרכות העובדים וכמובן בתגמולם
▪  ▪  ▪

בשנתיים האחרונות עובר שוק ההון בישראל שינויים רבים. הרפורמה שהוביל משרד האוצר - רפורמת בכר, השפיעה באופן משמעותי על הפעילות בתחום החיסכון ארוך הטווח: פנסיה וביטוחי מנהלים, קופות גמל וקרנות השתלמות. רפורמה זו השפיעה במיוחד על חברות הביטוח. אם בעבר פעלו בשוק 'שבוי' - פחות תחרותי - ועסקו בעיקר בתחומים המסורתיים, ביטוח כללי וביטוח החיים, הרי בעקבות הרפורמה, הסביבה העסקית השתנתה. העיסוק בתחום הביטוח התרחב גם לתחומים בהם שלטו בעבר בעיקר הבנקים: קופות גמל, קרנות השתלמות וניהול השקעות. הבנקים מצדם הורשו לעסוק בביטוח.
כניסתן של חברות הביטוח לתחומי פעילות מקצועיים חדשים, גידולן וחיזוק כוחן, הובילו לשינוי משמעותי גם בדרכי ניהול העובדים. כעת יש תחרות על לבו של כוח אדם איכותי, הצריך לעמוד בבחינות ולזכות ברישיון, לחלק מהתפקידים.
הרפורמה גם קבעה מי רשאי לעסוק בתחום החיסכון ארוך הטווח. כיום, כדי להיות מעסיק אטרקטיבי לעובדים כאלו, כל מערכות הניהול צריכות לבצע התאמות נדרשות. התאמות המתחילות כבר בשלב הגיוס, דרך מערכות ההכשרה וההדרכה ועד למערכות התמרוץ והרווחה.
היום שוק הביטוח והפיננסים הוא מעין 'בועת ההיי-טק' החדשה. מדברים הרבה על שוק הפיננסים, אשר מתפתח בעקבות הרפורמה והופך לנחשק יותר עבור אנשים רבים. הרפורמה יצרה תחושה כי חברות הביטוח מובילות את השינוי. הרי בסופו של דבר חלק מהפעילות עברה מהבנקים אליהן.
בעבר חברות הביטוח לא היו נחשבות למעסיקות אטרקטיביות במיוחד. חברות הביטוח פעלו כמעסיק בשוק יציב. עיקר האוריינטציה הארגונית הייתה מוכוונת מכירה תוך מיקוד בעולם החיצוני ופחות הפנימי (התוך ארגוני). כיום התחרות מחייבת גם התמקדות פנימה. העובדים הולכים ותופסים מקום מרכזי, לצדם של הסוכנים.
כחלק מההטבות והשינוי בניהול העובדים, בחברות הביטוח מציעים לעובדים תוכנית פיתוח והתמקצעות - כגון מימון ורכישת מקצוע מבוקש, רישיון לעסוק בייעוץ פנסיוני וכד'. משמעות הדבר היא שחברות הביטוח לא מספקות רק מקום עבודה, אלא גם הכשרה לעסוק בתחומים מבוקשים.

שוקי שטאובר הוא בעל ניסיון של כ-25 שנים בתחומים מגוונים של ייעוץ למנהלים בארגונים רבים בסקטור הפרטי והציבורי. כעיתונאי כתב וכותב שוקי שטאובר במרבית מגזיני הניהול בארץ. בין היתר, הוא משמש כבעל טור ראיונות קבוע באתר הדרושים הפופולרי ג'ובנט.
תאריך:  26/03/2008   |   עודכן:  26/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על ניהול העובדים בחברות הביטוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלל ויס
העדים הערבים העידו כי צביה שריאל לא תקפה אותם וכי המנהל טלפן אליהם אחת לשעה כדי לגייס אותם ולמעשה לא באו למסיק ולא הביאו כל כלי מסיק    תגובה למאמר: "דלק דתי למדורה" [עוזי בנזימן, 23.3.08]
שושנה ויג
בין שתי יבשות- על ספרה של רחל גיל "נוף עם אישה גבוהה", בהוצאת הקיבוץ המאוחד 2008
שמואל קופר
יוזם הצעות חוק השתלת אברים, חובש כיפה סרוגה, שיתף פעולה עם התקשורת במצג שווא כאילו קיימת "מחלוקת פוסקים" בנושא
מנחם רבוי
פרקליטי קצב החליטו לזמן את המתלוננת לעדות על תצהירה. הם יחקרו, אבל בית המשפט הוא שיחליט בדבר אמינותה    המשפט במקרה זה יעשה בבית המשפט ולא בחדרי "עסקות הטיעון" בפרקליטות    לא ב"ספינים תקשורתיים" ולא בראיונות טלוויזיה
ראובן לייב
הוא לא יודה באשמתו כי כך ציוותה עליו חברת הביטוח; בהעדר מצלמה הוא לא יהסס לנסוע חופשי באור אדום ברמזור, לא יאותת, יחתוך בעקיפה, אפילו מצד ימין, ויצפור גם כשלא צריך. הוא אפילו לא מתבייש להחנות את רכבו בחניית נכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il