X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשי עסקים מקומיים "מייבאים" עוזרים ועוזרות מהפיליפינים ונהנים בזכותם מ'דולצ'ה ויטה' גם העובדים לא מתלוננים: מרוויחים בישראל פי עשר ממה שהיו מרוויחים בביתם
▪  ▪  ▪
[למצולמים אין קשר לכתבה]

הם מתגוררים בקומונות בווילות המרווחות של מעוז העושר הישראלי, כפר שמריהו. כמה עשרות נשים וגברים, שהגיעו ב"יבוא אישי" של אנשי עסקים מקומיים - רובם בעלי מסעדות.
הפיליפינים מלוכסני העיניים, באו לכאן במטרה אחת: לעשות כסף, והרבה. את שכרם הם דואגים להעביר מדי שבוע, לארץ-מוצאם, שם הותירו אחריהם את משפחותיהם הענפות והעניות, המשוועות למעט עזרה.
מן הקומונות שלהם בווילות המושכרות הם מגיחים מדי בוקר למקומות-עבודתם: מי כטבח, מי כמלצר ומי כעוזרת-בית. רבים מהם גם עושים "חלטורה" כשמרטפים או כ"או-פר" בבתיהם של בעלי-אמצעים בסביבה, בעת שפטרוניהם נעדרים מהארץ, או כשהאדונים עוצמים עיניים בכל הקשור לזמנם החופשי של עובדיהם.
הם עושים את עבודתם נאמנה ובחריצות יתרה - מעל ומעבר למה שעושים העמיתים הישראלים שלהם. שכרם נע בין 40 ל-60 שקל לשעה, על בסיס יומי, ומגיע ל-2,000 שקל אצל מי שעובד על בסיס חודשי. בדרך כלל הם גם מממנים את טיסותיהם לארץ ולפיליפינים על-ידי בעלי הבית ה"מייבאים".
לרובם הגדול אין טרוניות. יתר על כן: הם אינם מסתירים את שביעות-רצונם מן השכר המשולם להם, שהוא פי עשרה ממה שהיו משתכרים בארץ-מוצאם.
החיים הטובים
רובם כבר דוברים עברית. מהר מאוד הסתגלו ל"סלנג" הצברי השובב, ואלמלא "הכתובת על הפנים" - סבור היית, לתומך, כי הם מושרשים היטב בארץ.
לבושם צנוע: בדרך כלל מכנסי ג'ינס וחולצת טריקו. את סופי השבוע החופשיים הם מבלים בכנסייה ובטיולים משותפים ברחבי הארץ, או על שפת הים.
למזון הישראלי הם טרם הסתגלו ומבכרים, עדיין, את המטבח הפיליפיני האקזוטי. במקרים רבים אף הפכו תבשיליהם ללהיטים מבוקשים במטבחיהם של בעלי הבית שלהם.עקרות הבית המעסיקות נוהגות להיעזר בהם כשהן מבשלות, שלא לדבר על אירועים מיוחדים הנערכים, חדשות לבקרים, בין כותלי הבית, כאשר החטיפים המוגשים בהם הם על טהרת המטבח הפיליפיני.
טוב לנו כאן - הם מתוודים. רובם שוהים כאן בין שנה לשנתיים ומביאים בעקבותיהם עתודה חדשה של מלוכסני-עיניים. שביעות הרצון, מסתבר, היא הדדית. גם אנשי העסקים הישראלים ונשותיהם, בעלות הבית, מרוצים מן ה"עסקה" הזאת, ומאז החוזה שחתמו עימם - פקחו עיניים: המסעדה רצה כמו שצריך, הבית מסודר היטב, ובכלל - החיים הפכו בעזרתם לנוחים עד מאוד ולדולצ'ה ויטה של ממש.

תאריך:  04/04/2008   |   עודכן:  04/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המושבה הפיליפינית של כפר שמריהו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור בר, נועם בדין
מה יותר גרוע? שיפגע בביתך קסאם – או ההתמודדות עם מס רכוש לאחר מכן? תושבי שדרות רבים שביתם ורכושם נפגעו כתוצאה מפעולות טרור, נאלצים להישאר עם קירות פרוצים וחלונות מנופצים במשך חודשים, ועם שרירות לב פקידותית
טובה ספרא
התחזית האסטרולוגית השבועית מראה על הוצאות כספים מרובות ושווקים מתנדנדים, אך גם על פרצי אנרגיה ואפשרות להישגים חשובים
איתן אלחדז
תופעת הקולנוע הרוחני הולכת ומתפשטת במחוזותינו    איתן אלחדז יצא לראיין אנשים שהושפעו עמוקות מהסרטים האלו ובעקבותיהם שינו את חייהם, אך נתקל גם בספקנים שנרדמים בהקרנות
אברהם (פריצי) פריד
הממשלה יוצאת לטבע    אומנות הבניה הישראלית    הרבנים כבר לא בוכים    תרגיל אמת מושלם    סיבת החקלאות העברית    ולראשונה בישראל - שופטים שמבינים עניין ועוד
רעי לוי
זהירות. מתחת לאפינו מתגבשת חוקה המבקשת לקבע את שלטון השמאל באורח אנטי דמוקרטי מובהק. שלבי החקיקה הינם מתקדמים ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il