X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ככל שיותר אבות גרושים יהיו מעורבים בצורה עמוקה יותר בגידול ילדיהם לאחר הגירושין, כך ליותר אמהות גרושות יהיה את הזמן והפנאי הנפשי ללמוד ולפתח את עצמן, להתקדם בעבודה, לטפח את עצמן, ולא פחות חשוב - לבלות מכתב גלוי לעו"ד טליה ליבני, יו"ר נעמת
▪  ▪  ▪

בעשורים האחרונים הצליח המחנה הפמיניסטי בישראל ובראשו נעמת להשיג הישגים יפים ומכובדים בקידום מעמד האישה.
אנחנו, האבות הגרושים, תומכים בשוויון מלא לנשים ולא רק בגלל שאנחנו יודעים שאמא יכולה לפרנס לא פחות טוב מאבא ואבא יכול לגדל את הילדים לא פחות טוב מאמא, אלא גם בגלל שאנחנו, ילדינו ומשפחותינו חווים יום יום את טעמה המר והנורא של אפליה על-רקע מיני - אפליה שבניגוד לכל הגיון את והארגון שאת עומדת בראשו מתעקשים כל כך לשמר.
אחד הדברים הראשונים שעשינו כאשר התחלנו בשנת 2000 את מאבקם של האבות לשוויון בהורות לאחר הגירושין היה לנסות ליצור דו שיח עם נעמת. לתומנו חשבנו שתמיכתכן במאבק שלנו היא הדבר הטבעי ביותר מאחר ולמעשה מדובר בסידור שכולם יכולים להרוויח ממנו:
ככל שיותר אבות גרושים יהיו מעורבים בצורה עמוקה יותר בגידול ילדיהם לאחר הגירושין, כך ליותר אמהות גרושות יהיה את הזמן והפנאי הנפשי ללמוד ולפתח את עצמן, להתקדם בעבודה, לטפח את עצמן, ולא פחות חשוב - לבלות. הילדים ירוויחו אבא בחצי משרה מלאה ולא ישמשו עוד כלי לסחיטת כספים ולנקמה, והרווח של האבות ברור - הקשר שלהם עם ילדיהם לא יורד לדרגת "הסדרי ראייה" וזכותם הטבעית לשמש אבות לילדיהם לא תישלל מהם רק בשל היותם זכרים.
כל הנסיונות שנעשו במהלך השנים לא נענו. בשנה שעברה הרימה ח"כ עמירה דותן את הכפפה וארגנה שולחן עגול בין ארגוני האבות לארגוני הנשים במסגרת המכללה למנהל. למותר לציין שכלום לא יצא משני המפגשים מאחר ונציגתך הביעה התנגדות גורפת לכל שינוי.
בשנה האחרונה נעשה ניסיון לרתום את ח"כ גדעון סער, היו"ר היוצא של הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, ולאחר מכן את ח"כ מרינה סולודקין כדי שינסו לארגן דו שיח ישיר בין ארגוני האבות לארגונים הפמיניסטים אך בשני המקרים קיבלנו תשובה שאתן לא מעוניינות בדו שיח כזה.
בזמן הקרוב תפרסם ועדת שניט, בניגוד לדעת נעמת החברה בוועדה, את מסקנות הביניים שלה ובראשן המלצה לביטול חזקת הגיל הרך, אותה חזקה הקובעת שאב אינו יכול לשמש כהורה שווה או עיקרי אלא בנסיבות מיוחדות, ואשר נמחקה מספרי החוקים של שאר מדינות העולם עוד במאה שעברה מחוסר רלוונטיות.
אם לשפוט על-פי הדברים שאמרת בשני העימותים שהיו לנו אצל גבי גזית, הרי שהתסריט ברור. אתן תפתחו במלחמת חורמה נגד ההמלצות, ולנוכח יחסי הכוחות הקיימים בין ארגוני האבות לארגוני הנשים הרי שהניצחון שלכן כנראה מובטח ואתן תצליחו לקבור את הוועדה או לעקר את המלצותיה הסופיות.
התוצאה תהיה שציבור עצום ההולך וגדל משנה לשנה, ימשיך להתפלש במאבקים משפטיים אין סופיים על המשמורת, מאבקים שבהם בסופו של דבר יש רק מפסידים - ולא משנה התוצאה. בכל שנה ימשיך עולמם של אלפי ילדים שנוספים לאוכלוסיית "ילדי הגירושין" להיחרב תוך שהם נקרעים לגזרים במלחמות שהשיטה הקיימת כמעט כופה על יותר משני שלישים מההורים המתגרשים. כרבע מהילדים הללו יש לזכור, יתדרדרו כתוצאה מהטראומה והניתוק מאביהם למחוזות הסמים, ההריונות המוקדמים והכישלונות האינסופיים ויהפכו בסופו של דבר לנטל על החברה כולה.
ואם זה לא מספיק, אז אלפי ימי עבודה של הורים בהליכי גירושין שאינם יכולים לתפקד כתוצאה משבעה מדורי גיהנום שהם עוברים ימשיכו להתבזבז (עלות זו למשק מעולם לא נבדקה באופן רשמי אך מדובר במיליארדים), וחסכונות חיים של משפחות שלמות ימשיכו לזרום לכיסיהם של המתפרנסים מתעשיית הגירושין.
אתן נוהגות לתרץ את סירובכן לשינוי בכך שיש לפתור קודם את הבעיות שיש לנשים עם הרבנות, להשוות את שכר הנשים במשק, להשוות את כמות חברות הכנסת והנציגות בדירקטוריונים, למגר את האלימות נגד נשים, לשפר את מצבן של החד-הוריות וחסרות ההשכלה, ולחסל את האפליה נגד נשים במגזרים מדכאי הנשים...
הבעיות האלו לא יפתרו גם אם תמשיכו להחזיק בנו ובילדינו כבני ערובה עוד שנים רבות. למה? כי לא אנחנו יצרנו את הבעיות האלו ולא לנו הכוח לפתור אותן. את הבעיות האלו יש לפתור מול הגורמים שאחראים להן - הרבנות, המעסיקים, מערכות ההסברה והחינוך, הממשלה.
חזקת הורות משותפת שווה בהיעדר הסכמה אחרת בין ההורים, היא המפתח ליצירת דינמיקה חדשה ובריאה לאחר הגירושין, וליצירת שינוי חברתי שישפיע ישירות ובעקיפין על החברה הישראלית כולה ויאיץ את התהליך הנמצא כבר בעיצומו שבו אבות לוקחים על עצמם חלק גדל והולך בגידול הילדים גם במסגרת הנישואין.
אני מנצל את הבמה הזו כדי לפנות אליך בבקשה לקיים דו שיח ישיר, ענייני ולא כוחני, ברמת מקבלי החלטות. את תיווכחי כי יש לך עסק עם בני ברית ולא עם אויבים.

משמורת שווה
הכותב הוא יו"ר ארגון הורות משותפת שווה.
תאריך:  05/04/2008   |   עודכן:  11/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוויון מלא לנשים
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
טלי ליבנה מחליפה את מקייס ?
מנפגעי מקייס  |  5/04/08 15:11
2
לצערי, מדובר בנאיביות ו-או...
נאיביות הגברים  |  5/04/08 16:44
 
- שמירת הרכוש והילדים
מדם ליבי   |  11/04/08 14:51
 
- שמירת הרכוש והילדים
מדם ליבי   |  11/04/08 14:57
3
דו שיח
aabb135  |  6/04/08 09:27
4
בסוף המציאות תפוצץ לנשים בפנים
אלקזאי  |  6/04/08 09:44
5
נעמת - ארגון הסתה מסובסד
יאיר תיבון  |  6/04/08 16:27
6
נעמת - ארגון הסתה מסובסד
יאיר תיבון  |  6/04/08 17:21
7
כשה הכוח עולה לפושעות לראש
דודודו  |  7/04/08 14:35
8
מציאות עצובה
גיא רוה  |  7/04/08 14:56
9
רונן פז = מספר 9 אולי
גיא רוה  |  7/04/08 21:37
 
- רק 2 חברים בוועד וכבר מסוכסכים
חבר עמותה ריקה  |  8/04/08 07:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן מנחם
סימנים שונים מעידים על כך שפיגוע הנקם של החיזבאללה על חיסולו של עמאד מורנייה הולך וקרב. התגובה הישראלית לפיגוע כזה חייבת להיות תקיפה ונחרצת ולכלול גם את סוריה שנותנת חסות לארגון החיזבאללה ומסייעת לו להתעצם מבחינה צבאית
ד"ר אברהם בן-עזרא
מדובר באסטרטגיה טרוריסטית של יידוי אבנים מעל הגשר החוצה את כביש חיפה-ת"א לעבר נוסעים אקראיים. בעצם, לא כל כך אקראיים, כי סטטיסטית מדובר במרב הסיכויים לפגוע ולהרוג יהודים - במכוון, והיו דברים מעולם
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
נרי אבנרי
לא התפלאתי לשמוע מפרופ' דרור, שרוב ההמלצות מדוח וינוגרד לא בוצעו    למנכ"ל קדימה יש הסבר: "ראש הממשלה נאלץ לעסוק רוב הזמן בתחזוקת הקואליציה". בפועל, אדון אולמרט כופה עלינו את הופעתו המחליאה והמסוכנת בסדרה "הישרדות"
אמיר קוליק
הנוכחות הדלילה של מנהיגי המדינות הערביות החשובות ביותר בפסגת הוועידה הערבית בדמשק, נבעה מרצון למחות על מעורבותה של סוריה המארחת בלבנון אך גם ביטאה את לחצה של ארה"ב על מנהיגים אלו    זהותה הלאומית של סוריה הולכת ומתעצבת לפי הידוק יחסיה עם אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il