X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע השמאל הרדיקלי וארגוני זכויות האדם שותקים מול פשעי המלחמה של ארגוני הטרור? האם כל כוונתם לעשות שימוש ציני וחד-צדדי בחוק הבינלאומי כדי להשיג יעד אחר, והוא חיסולה של מדינת ישראל?
▪  ▪  ▪

כל שנותיי הבוגרות עסקתי במחקר, בניסיון להכיר את הצד השני, את היריב ולהבין מה מניע אותו ולאן הוא חותר. כדי להכיר בצורה טובה את האחר, יש צורך ראשית להשיל את הדעות הקדומות, ללמוד אותו היטב בסקרנות אינטלקטואלית ללא גבולות ו"להתמסר" לאידיאולוגיה שלו. למעשה "להיות" בצד שלו ולעמוד בנקודת המבט שלו תוך הפרדה מוחלטת של השכל מהרגש. כך, נהגתי במחקרים שערכתי על חמאס, על תפיסת פיגועי ההתאבדות שלו, הג'יהאד הפיננסי ועוד וכן על תורת השלבים של ערפאת ("שלום האמיצים") לחיסולה של מדינת ישראל, שנתפסה בטעות ע"י רבים כתוכנית שלום.
בשנים האחרונות תפסה את סקרנותי פעילותם של ארגוני שמאל הרדיקליים השוללים את זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית וטוענים, כי ישראל הינה פושעת מלחמה ומפרה בגסות את החוק הבינלאומי והחוק ההומניטארי. כדרכי במחקר ניסיתי להבין אותם, את דרך החשיבה שלהם ולאן הם חותרים. "צדק" ו"זכויות אדם" אלה מילות המפתח שעלו כחוט השני בטענותיהם. ואולם, בבחינה לאורך זמן של עמדותיהם, מתקבל הרושם שהם דורשים את החלת עקרונות ה"צדק" ו"זכויות האדם" רק על צד אחד, קרי: ישראל.
קולם כמעט ואינו נשמע בנוגע לפשעי המלחמה של ארגוני הטרור. לדוגמה, בתנועת חמאס, המתגאה בגלוי בפשעי המלחמה, אינה מסתירה את אידיאולוגית הג'נוסייד המנחה אותה ביחס לישראל ולעם היהודי ומדכאת ביד ברזל את בני עמה, רואים ארגונים אלה "שלטון לגיטימי". מדוע? אינני מצליח להבין. האם ניתן לחלק "צדק" ו"זכויות אזרח"? מדוע הם אינם מחילים עקרונות אלה על ארגוני הטרור באותו להט שהם מבקרים את ישראל?
קראתי בעיון והקשבתי בקשב רב לטענותיהם. הפתיעה אותי רדידות הטענות והבורות העמוקה שהן חשפו. ניכר היה שטענות הארגונים הפלשתינים התקבלו כאמת מוחלטת ללא כל בקרה ראויה, ולעומת זאת, אין ארגוני השמאל "מכירים" נתונים הקושרים את ארגוני הטרור לפשעי מלחמה, או לפחות הם בוחרים להתעלם מכך. ארגון בצלם לדוגמה מגונן על חמאס בדוחות שהוא מפרסם ונמנע באופן מוחלט מלקשור באופן ישיר את הנהגת הארגון לפשעי המלחמה שהוא מבצע. מדוע? שוב אינני מצליח להבין וארגון בצלם אינו מספק כל הסבר הגיוני לעמדתו.
והיעד הסופי - להביא לפרוקה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולהקים במקומה מדינה אחת בכל שטח פלשתין/ארץ ישראל שתקלוט את מיליוני הפליטים הפלשתינים. בתרחיש כזה יבוא לידי ביטוי "הצדק המוחלט" ו"ההיסטורי", כך הם טוענים. האם ארגונים אלה באמת מאמינים שהמדינה החדשה בהנהגה פלשתינית, ככל הנראה של חמאס (או ארגוני טרור אחרים), תבטיח "זכויות אזרח" ו"צדק"? האם יש להם בסיס עובדתי כלשהו (או ניסיון היסטורי מהזירה הפלשתינית ומהמזה"ת) שיכול לתמוך בהנחה זו? האם הם סבורים שדיקטטורה קיצונית של חמאס הקוראת בגלוי להקמת ח'ליפות שתצא לג'יהאד במערב, עדיפה על הדמוקרטיה הישראלית?
חמאס וארגוני הטרור הפלשתינים חוזרים ומצהירים, כי ליהודים אין כל זכות בפלשתין ואחת דינם להיות מגורשים ממנה או מחוסלים פיזית. תפיסה זו מיושמת במדיניות הפיגועים של ארגוני הטרור ועל בסיסה מחונכים דורות על גבי דורות של פלשתינים. האם ארגוני השמאל סבורים שחמאס מבצע הונאה מאז הקמתו ולמעשה מתכוון לאחר שישלים את השתלטותו על פלשתין לראות ביהודים שותפים ושווי זכויות? האם הם כל כך תמימים ובורים?
אין לי הסבר להיגיון המנחה ארגונים אלה, ובפרט לאור העובדה שהסתירות מיניה-וביה הקיימות בתפיסתם פוגעות קשה באמינות שלהם, והם יתקשו לשכנע את הציבור בטוהר כוונותיהם בשם "הצדק" ו"זכויות האדם" כאשר הם שותקים מול פשעי המלחמה של ארגוני הטרור. ואולי, הם לא כל כך תמימים וגם לא כל כך צדיקים וכל כוונתם לעשות שימוש ציני וחד-צדדי בחוק הבינלאומי כדי להשיג יעד אחר, והוא חיסולה של מדינת ישראל? האתגר המחקרי נותר בעינו.

תאריך:  10/04/2008   |   עודכן:  11/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמימות, בורות, רשעות
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
"אידיוטים שימושיים" בלשון לנין
לנין וצדק  |  11/04/08 09:42
2
השמאל הוא חבורת עגל הזהב
אין דין ואין דיין  |  11/04/08 10:29
3
שמרור
אביגדור  |  11/04/08 15:57
 
- אתה לא מובן!
המבולבל  |  16/04/08 16:17
4
לא תמימים ולא בורים
פנחס  |  11/04/08 16:10
5
הסבר
ליהונתן  |  19/04/08 18:16
6
בהזדמנות בקור
האפיפיור בארה'ב  |  19/04/08 18:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
פעם אחר פעם עולה יוסי ביילין לשידור ואומר: קול המון כקול שדי, אני קול הרוב ולכן אני קול שדי    אבל כאשר מגיע יום הבוחר, מתברר כי ההמון איננו רוצה אף אחד מן הדברים הללו
עו"ד אברהם פכטר
סטירת לחי נוספת ליועץ המשפטי מזוז עם ביטול הסדר הטיעון ע"י הנשיא הקצב    המצב חוזר למשבצת שלפני ההסדר לאמור: הנשיא קצב נכנס לאולם המשפטים כנאשם ויצא כחשוד    עוד ארוכה הדרך לזיכוי או להרשעה - החגיגה התקשורתית רק עתה מתחילה
אברהם שרון
גם גילה קצב היא קרבן של מעשיו של בעלה    בניגוד ליתר קרבנותיו, היא אינה יכולה לתבוע. היא בוודאי לא תעיד    עלינו לשפוט אותה לכף זכות בלבד, אולי אפילו לכף חסד
דר' אינג' אברהם בן עזרא
יזם או איש פרטי הבוחר להקים מבנים בשטח, על-פי היתר שטענה נגדו מתבררת בפני גוף שיפוטי - לוקח על עצמו סיכון מחושב שתוצאותיו בצדו
רות לובין
במכתבך יש תשובה רק למקרים מפלח מסוים. מקרים בהם ההורים מרוויחים יפה ושניהם עצמאים מבחינה כלכלית, התקשורת ביניהם סבירה וילדיהם מוגנים מפני סכסוך שבין ההורים    הטענה כי המדינה תדאג למשפחות מעוטות היכולת, דורשת מאבק משותף מצד ארגוני הנשים וארגוני הגברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il