X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השבוע פסק השופט סולברג כי תחקירני ידיעות אחרונות - גילת וגרייבסקי, שפכו את דמה של בתיה כרמון בנה, עומר כרמון, כותב על הנזק שגרמו לאמו, על השפלתה ברבים, על היחס המנוכר מצד עיתונאים נוספים שרקדו על דמה, וגם על נצחונה עכשיו במשפט, נצחון שאותו היא אינה יכולה לחגוג
▪  ▪  ▪
כרמון. ניצחה במשפט

לפני כחמש וחצי שנים התנוססה תמונתה של אמי לרוחב העמוד הראשון בגיליון יום שישי של עיתון ידיעות אחרונות. אמי, בתיה כרמון, הייתה אז מנהלת מחלקת האשרות במשרד הפנים. מעל התמונה נכתב: "הש.ג הכושל של המדינה".
"היא ניצלה את מעמדה לרעה להשגת הטבות למקורביה", כיזבו תחקירני ידיעות אחרונות, מרדכי גילת ומיכל גרייבסקי. "היא שירתה בנאמנות בעלי שררה וממון גם כאשר האינטרסים שלהם לא היו זהים עם אלה של המדינה. היא עשתה למען בעלי הקשרים כל דבר כמעט, לרבות ביטול החלטות שהיא עצמה קיבלה".
השבוע נסגר מעגל. לאחר שנים של סבל שנגרם לאמי, קבע שופט בית המשפט המחוזי, נעם סולברג, כי כתבתם של גילת וגרייבסקי נכתבה בזדון ומהווה לשון הרע. הוא פסק לה פיצוי כספי בסך 200 אלף ש"ח ועוד 50 אלף ש"ח שכר טירחת עורך דין - אחד מפסקי הדין החמורים שנקבעו אי-פעם נגד עיתון בישראל.
"המושחתת מהעיתון"
היום שבו פורסמה הכתבה השקרית של גילת וגרייבסקי, שינה את חיי. לא ידעתי אז עד כמה רקובה התקשורת בישראל.
לא אשכח לעולם את הטלפון מאמי ביום פרסום "התחקיר". היא חששה לצאת מהבית כדי לערוך קניות לשבת. היא פחדה מכך שאנשים יצביעו עליה ברחוב ויגידו: "הנה המושחתת מהעיתון".
ההלם מהפגיעה המכוונת באישה ישרה כאמי, גרם לי להישאב בעצמי לעולם העיתונות. עשיתי זאת במקום היחיד שסיקר באופן הוגן את הפרשה: אתר האינטרנט 'מחלקה ראשונה' של יואב יצחק.
פרסום הכתבה השקרית בידיעות אחרונות היה חלק ממאמץ מאורגן ומתוזמר שנועד להדיח את אמי מתפקידה. היא הוזמנה לחקירות משפילות ובוטות שנמשכו ימים ארוכים בנציבות שירות המדינה. הוגשו נגדה תלונות כוזבות על קבלת שוחד. המשטרה בדקה את הנושא ומצאה במהירות כי מדובר בבידוי ראיות, אך שמרה מסקנה זו בסוד וסירבה לפתוח בחקירה נגד העבריינים.
עיתונאים כמו אמיר אורן ויוסי מלמן המשיכו להפיץ כזבים בעיתון הארץ. כשפניתי למלמן וביקשתי ממנו לשוחח עם אמי כדי לשמוע את גרסתה לפני שהוא חורץ את דינה, הוא ענה לי בבוטות: "כבר שמענו מספיק את אימא שלך".
"דברי בלע לא אמיתיים"
"האופן שבו התנהלו תחקירני ידיעות אחרונות, מעלה חשד כי לא רק שלא התעקשו על חקר האמת בתום לב, אלא אף התכוונו 'להרדים' את כרמון", כתב השופט סולברג בהכרעת הדין. "הם השתדלו ליצור אצלה תחושה כי הם קשובים לה ולדבריה וכי יקחום לתשומת ליבם, ולבסוף פרסמו את הדברים בהפתעה, בלי שהיה סיפּק בידי כרמון לבסס את טענותיה, או להעביר לעיונם את כל החומר שלסברתה עמד להגנתה".
"בסופו של דבר, פורסמה הכתבה בלי שניתנה הזדמנות נאותה לכרמון להגיב על מלוא ההאשמות שעלו נגדה. בשים לב לכך שהכתבה משובצת בציטוטים והתייחסויות כביכול של כרמון לדברים, מתקבל אצל הקורא הרושם כי ניתן לה לפרושׂ את טענותיה עד תוּמן, וכי מה שפורסם בכתבה מתחשב באופן מלא בעמדתה".
"דברי לשון הרע שפרסמו הנתבעים על כרמון הִנם קשים", הוא הוסיף. "על דברי האמת שפרסמו אודותיה, דברים שהיה עניין ציבורי בפרסומם, הוסיפו דברי בלע, לא מבוססים ולא אמיתיים. פגיעתם קשה ורישומם לא במהרה יימחה".
"כוחה של תקשורת ההמונים התגלה לפנינו בפרשה זו בתפארתו ובכלימתו. העיתונאי הוא החוקר, הוא השופט, והוא גם התליין. הכוח האצוּר אצל עיתונאי, תפארת הוא לעושה בו שימוש נכון, הגון ומרוסן; וכלימה הוא למי שמתיר מידיו את הרסן, לא שוקל כדבעי את מילותיו, ונוטל חירות לעצמו להפיץ דברים על זולתו, שאין בהם אמת ולא תועלת".
פנים מכוערות
פסק הדין של השופט סולברג לא יחזיר לאמי את הבריאות שנלקחה ממנה בעקבות פרסום הכתבה. הוא גם לא יחזיר לאזרחי מדינת ישראל את הנזק שנגרם להם בעקבות סילוקה מתפקידה של אישה ישרה ומקצועית שעמדה כמחסום אחרון בפני סוחרי אדם רקובים ופוליטיקאים תאבי בצע.
אמא שלי לא חוגגת כעת. היא יושבת עצובה ב'שבעה' על מות אחיה. היא עצובה גם על מדינת ישראל שפעם האמינה בה, בתמימותה וביופיה, אך היא הראתה לה חזרה את פניה המכוערות: פניהם של מרדכי גילת ומיכל גרייבסקי.

תאריך:  11/04/2008   |   עודכן:  11/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתיה ניצחה
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
גילת השקרן וגרייבסקי
הנוכלת  |  11/04/08 10:27
2
רק 200 אלף על דבר כזה ,מאסר
גדי רקבת מרכז  |  11/04/08 11:01
3
למרות עוגמת הנפש שניגרמה ואכן
טהורת המידות  |  11/04/08 11:04
4
לעג לרש
אחד שנכווה  |  11/04/08 11:29
5
"עיתונאים"
ש.י  |  11/04/08 11:52
6
העלילון שטוה את עלילת רצח רבין
עלילת רצח רבין  |  11/04/08 12:14
7
יו...כמה מפחידה
מאיריקו  |  11/04/08 13:26
 
- אדיוט שכמותך ל"ת
מה הקשר?  |  11/04/08 14:07
 
- מוח עם קשר=מוח ללא כוח=אתה
מאיריקו  |  12/04/08 14:03
8
איפה הפרצוף של גילת?
מסתתר כרגיל?  |  11/04/08 20:28
9
זו גרייבסקי הנוכלת שכתבה?
כמה לא מפתיע  |  11/04/08 21:00
10
מוטי גילת חסר כבוד עצמי
בושה לעיתונות  |  12/04/08 08:56
11
יש כאן לכאורה כונה ברורה להזיק
היכן היועץ המשפטי  |  12/04/08 12:27
12
תפציצו את עיתון ישראל היום
אודליה  |  13/04/08 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
סטודנט תל אביבי לא רק מתקיים למחייתו ממכירת פריטים שהוא מוצא בפחי האשפה, אלא מצליח גם לממן בהם את לימודיו
חגי סרי לוי
"למה האוצר העביר 300 מיליון שקלים לבנק למסחר?" שאל בכעס אחד הח"כים החרדיים, "כי זה עשירון עליון? מה זה לא גוף פרטי?". "אני לא יודעת", לחשה נציגת האוצר האומללה
אלעזר לוין
המקרה של קרדן אינו יחיד: יזם הנדל"ן הוותיק מרדכי כבירי זוכה מעבירות של הרצת מניות וניסיון להתחמק מתשלום מס    הפרקליטות לא הבינה את העובדות    העד העיקרי התרסק בחקירה נגדית    השופט: המדינה רדפה את כבירי
יהונתן דחוח-הלוי
מדוע השמאל הרדיקלי וארגוני זכויות האדם שותקים מול פשעי המלחמה של ארגוני הטרור?    האם כל כוונתם לעשות שימוש ציני וחד-צדדי בחוק הבינלאומי כדי להשיג יעד אחר, והוא חיסולה של מדינת ישראל?
ד"ר יובל ברנדשטטר
פעם אחר פעם עולה יוסי ביילין לשידור ואומר: קול המון כקול שדי, אני קול הרוב ולכן אני קול שדי    אבל כאשר מגיע יום הבוחר, מתברר כי ההמון איננו רוצה אף אחד מן הדברים הללו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il